Ess skrev 2018-04-03 18:06:17 följande:
Självklart är det mer hemskt för de barn som har sin vardag med pappan. De andras vardag blir inte påverkad alls.
Hur svårt är det att förstå??
De barnen som bor med sin mamma blir INTE påverkade av att pappan dör. Barnen i ts är vuxna så det spelar faktiskt ingen roll huruvida deras mamma lever eller inte, för de har sin vardag ändå.
Tråden du syftar på gäller en lat kärring. Jag anser förövrigt att alla hemmafruar är lata kärringar.
Vem har påstått att jag skulle va rädd för särkullar?
Jag tycker inte om dem. Men så kan man inte gilla alla heller.
Eftersom du verkar upplagd för att dra slutsatser utav en mängd olika trådar som jag skrivit i, så har jag något för dig att bita i.
-Jag skulle aldrig någonsin lägga 2000 kr på hans tidigare barn.
Är jag en snål spara?
-Jag skulle utan tvekan lägga 2000 kr på en onödig pryl jag själv vill ha.
Är jag en slösa?
Jag är nyfiken på din slutsats eftersom allt är svart eller vitt, är jag en spara eller slösa?
Blir inte de andras vardag påverkad alls bara för att de inte bor med sin far?
Är du allvarlig?
Min sons pappa dog helt oväntat när sonen var i tonåren, vi var skilda sedan flera år och sonen bodde med mig. Tror du inte att han påverkades av sin fars död för det?
Det kan jag lova dig att den gjorde. Det kostade sonen hela högstadiet så sorgen blev så ohanterbar, hans koncentration var som bortblåst. Från bra betyg till knappt godkänt i slutbetyg.
Fast det hade väl inget med pappans bortgång att göra enligt dig...
Okänsliga människa!
Resonerar du likadant runt dig själv?
Spelar det ingen roll ifall en av dina föräldrar skulle dö? Såvida de ännu lever alltså. Slutar man sörja sin förälder på sin 18-årsdag? Eller när man flyttat hemifrån? När annars?
Jag brukar tycka att du skriver vettigt men nu verkar du tappat all sans och förnuft!