• frejfrej

Hur tänker ni ?

Jag är inte ute efter att starta en "hat-tråd" men det är förmodligen vad det kommer spåra in i, Jag personligen tycker det är väldigt viktigt att mitt barn ser ut som mig och att jag kan känna en ännu starkare koppling på så sätt, så min fråga är till er som har barn med Svarta eller dylikt om ni inte känner att ni gjort släkt familj m.m och även er själva besvikna / skäms  ? Hur kan man se på ett barn som ska vara ens eget och inte se någon spegling

• Svar på tråden Hur tänker ni ?
  • frejfrej

Då har ni nog inte sett halv asiatiska eller halvsvarta barn... helt annat hår och ögon samt ansiktsdrag från ett hel vitt barn....

• frejfrej
    frejfrej skrev 2018-03-24 22:43:29 följande:

Då har ni nog inte sett halv asiatiska eller halvsvarta barn... helt annat hår och ögon samt ansiktsdrag från ett hel vitt barn....

kolla bara unga mammor på Tv3 och TV 4 och se på de mixade paren, absolut inga likheter öht.

• frejfrej
    Tveksamt skrev 2018-03-24 22:56:20 följande:
    Undrar jag vem som inte sett jag. Jag har barn i min absoluta närhet med en asiatisk förälder och en blond och blåögd förälder. Man kan klart se drag av båda föräldrarna i alla tre barnen i den familjen.

Du måste nog lära dig att se förbi ditt ogillande av andra etniciteter än den blonda blåögda för att se att barn kan likna båda föräldrarna även om de ser olika ut.
    kolla på länkarna jag nyss gav som bevisar att du bara är full av skitsnack...  tyvärr måste du göra CTRL C och CLTR V men det listar du nog ut.
  • frejfrej
    Tveksamt skrev 2018-03-24 23:12:39 följande:
    Vad är det du inte ser? Ser du inte att barnet har en hudfärg som ligger mellan föräldrarnas? (Pratar om bild två. Den första vill inte paddan kopiera ordentligt.) Hur är det inte ett tecken på att barnet får egenskaper från båda? Är du så naiv att du verkligen tror att barnet bara skulle få en nyans hudfärg av mamman och exakt alla andra drag från pappan?

Att du väljer att inte se saker bevisar inte ett skit. Jag talar om för dig att jag ser likheter mellan båda mina vänner och deras barn. Det är fakta.

Att du inte ser några likheter säger inte att de inte finns, bara att du inte ser dem.

Vill du bara skaffa barn med en ljushyad person så gör det. Personligen hoppas jag du låter bli, vi behöver inte fler trångsynta personer i världen.
    alla som inte har din åsikt är trångsynta ? Det om något är trångsynt :)
  • frejfrej
    Anonym (Kalle) skrev 2018-03-24 23:26:27 följande:
    Hur är det med läsförståelsen?

Du är trångsynt för att du inte förstår att barn med föräldrar med olika ursprung visst kan likna sina föräldrar. Vissa barn liknar sina föräldrar jättemycket, andra inte så mycket och vissa knappt alls. Men det har inte med hudfärg att göra. Tror man det är man trångsynt.
    För att jag inte håller med dig är jag trångsynt men du håller inte med mig och är inte trångsynt ? Jaha okej dåså!
Svar på tråden Hur tänker ni ?