Att göra någon medvetet svartsjuk - Hur bra fungerar det egentligen?
Anonym (Gjorde mig svartsjuk) skrev 2018-03-23 02:28:00 följande:
Ur ett manligt perspektiv. Jag var vansinnigt intresserad av en kvinna på jobbet. Vi pratade flörtade jobbade ihop. Hon var också väldigt intresserad. Man riktigt kände vibbarna i luften när vi stod nära varandra. Det var otroligt upphetsande. Det var otroligt nära en kyss och en dejt. Sedan helt plötsligt sa hon rodnande att hon hade jobbat ihop med en man vi båda kände. Då blev jag svartsjuk pga av att hon rodnade och sättet hon sa det på. Jag tänkte direkt att de hade varit älskare. Hon måste ju ha fattat att det var det jag tänkte. Jag var i chock varför sa hon det här hon måste ju ha sett hur förälskad jag var. Efter det här blev det sig aldrig likt från min sida. Jag var sårad. Hon försökte att släta över det. Hon pratade aldrig igen om någon annan. Men skadan var redan skedd. Till slut sa jag att jag att någon annan kvinna hade flörtat med mig och gett mig sitt visitkort. Efter det ville hon inte umgås längre. Fortfarande undrar jag varför hon ville såra mig eller förstod hon inte det eller hade någon gett henne rådet att göra så. Hon förstörde vår vackra förälskelse genom att försöka göra mig svartsjuk. Jag tycker i efterhand att det var jävligt elakt gjort av henne. Så henne var det bra jag slapp. Men då tyckte jag inte det. Jag var bara förvirrad över varför. Det är jag fortfarande.Har själv kört den grejen många gånger och det är av "omtanke" så det slipper bli en pinsam situation för mannen/oss båda.