• Nandez

Robinson 2018

Robinson börjar på söndag, någon mer som ska titta?

• Svar på tråden Robinson 2018
  • Nandez
    sextiotalist skrev 2018-05-18 14:45:37 följande:
    Men 45-åringar kan bli föräldrar (har några i min krets som blivit det på naturligt sätt)
    Det förstår jag.
  • molly50
    Nandez skrev 2018-05-18 14:26:06 följande:
    Jag har haft svårt för henne ända sen början.
    Ja,det är samma här. Ända sedan hon drog sig undan från gruppen i början.
    Carpe Diem
  • Nandez
    molly50 skrev 2018-05-18 17:25:35 följande:
    Ja,det är samma här. Ända sedan hon drog sig undan från gruppen i början.
    Ja, redan då och inte har det blivit bättre med tiden.
  • Johannus
    molly50 skrev 2018-05-18 14:13:08 följande:
    Nej,Johan borde ha åkt. Han är ingen värdig vinnare.
    Inte heller Nicolin i och för sig.
    Ja jag håller med dig om att ingen av det två är värdiga vinnare. Kanske bara tv kåta och vill bli kändisar framöver.
  • Johannus
    Nandez skrev 2018-05-18 14:18:14 följande:
    Det håller jag med om att de inte är, tycker inte att Victoria är det heller.

Apropå Victoria, hon pratade ju om att ev. vinstpengar skulle gå till att hon ska få barn men hon är ju 45 år. 
    Nej vill inte heller att Victoria vinner...

Victoria sa åt Dessi att hon inte kunde få barn så hennes syster skulle bli surrogat mamma, men att det kostade en massa pengar.
  • Elinwilma3

Håller med, Victoria är knepig... som attan!

Ang det med surrogatmamma så är det ju ?olagligt? i Sverige väl?

?Det är inte tillåtet i svensk lag, men det låter sig eventuellt ändå göras. En kvinna kan insemineras, föda barnet och sedan avsäga sig vårdnaden. Därefter kan partnern till den genetiske fadern göra en närståendeadoption.

IVF-behandling är ej möjligt då det i dag endast är tillåtet för gifta par, där minst en parterna är genetiskt kopplad till barnet. Till detta kommer en rad risker och juridisk osäkerhet som inte säkerställer barnets bästa.?

(www.surrogat.nu)

Så varför säger hon det? Att det kostar ?massor? med pengar som hon sa till Dessi.

Mytoman eller? Spela martyr?

Eller kostar det rent juridiskt mycket pengar för allt?

Jag förstår inte :) Någon som vet?

• AnkiC
    Elinwilma3 skrev 2018-05-18 22:41:09 följande:

Ang det med surrogatmamma så är det ju ?olagligt? i Sverige väl?

?Det är inte tillåtet i svensk lag, men det låter sig eventuellt ändå göras. En kvinna kan insemineras, föda barnet och sedan avsäga sig vårdnaden. Därefter kan partnern till den genetiske fadern göra en närståendeadoption.

IVF-behandling är ej möjligt då det i dag endast är tillåtet för gifta par, där minst en parterna är genetiskt kopplad till barnet. Till detta kommer en rad risker och juridisk osäkerhet som inte säkerställer barnets bästa.?

(www.surrogat.nu)

Så varför säger hon det? Att det kostar ?massor? med pengar som hon sa till Dessi.

Systern kan insimineras med Victorias befruktade ägg och bära deras barn åt dem. Olagligt i Sverige så det görs utomlands och kostar säkert en hel del pengar.
  • Nandez
    Elinwilma3 skrev 2018-05-18 22:41:09 följande:
    Ang det med surrogatmamma så är det ju olagligt i Sverige väl?
    Det är inte tillåtet i svensk lag, men det låter sig eventuellt ändå göras. En kvinna kan insemineras, föda barnet och sedan avsäga sig vårdnaden. Därefter kan partnern till den genetiske fadern göra en närståendeadoption.
    IVF-behandling är ej möjligt då det i dag endast är tillåtet för gifta par, där minst en parterna är genetiskt kopplad till barnet. Till detta kommer en rad risker och juridisk osäkerhet som inte säkerställer barnets bästa.
    (www.surrogat.nu)

Så varför säger hon det? Att det kostar massor med pengar som hon sa till Dessi.
    Jag har ingen aning.
  • Nandez
    AnkiC skrev 2018-05-18 23:53:31 följande:
    Systern kan insimineras med Victorias befruktade ägg och bära deras barn åt dem. Olagligt i Sverige så det görs utomlands och kostar säkert en hel del pengar.
    Tack för info.
  • flygrl

Snart finalvecka och många deltagare kvar så nu kommer dom väl slås ut på löpande band. Spännande. :)

Att Janne verkar helt lost i flera avseenden står ju klart och han tillhör inte mina favoriter MEN det va ändå tragiskt se hans sorti och besvikelse över det. Det måste va jobbigt för honom när han nu sitter hemma och ser programmen och förstår va Pascal egentligen tyckte om honom och även varför lag Nord gav honom den där immuniteten tidigare i tävlingen. :/

Svar på tråden Robinson 2018