Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Robinson 2018

En sak till: jag gillar inte sättet Dessi pratar om äldre. Jag menar dom nya männen hann hon rimligen inte ens lära känna innan hon börja kalla dom ?gubbjävlar?. Väldigt fördomsfullt i mina ögon (och jag e fö sj i samma ålder som Dessi).

I övrigt gillar jag Dessi. :)

• flygrl
    molly50 skrev 2018-04-11 16:28:58 följande:

Jag håller med. Men kanske är det lite omognad som kryper fram.

Så kan det va.
    Johannus skrev 2018-04-11 19:11:27 följande:

Karolin tyckte väl det var kul med nytt folk, men om hon fortsätter och vara bestämmande så tror jag det nya folket drar sig ifrån henne.

Pascal, Nicko och Dessi har svårare att ta in det nya i gruppen.

Vi får väl se på morgondagens öråd hur det går för Carolin. Förmodligen ryker hon då.

Men jag tycker väl till skillnad från många andra hon också har sympatiska sidor som person. Det lilla jag nu sett av henne.
    Johannus skrev 2018-04-11 19:12:59 följande:

Håller med dig...bara för att man är lite äldre så behöver man inte kalla dem gubbdjävlar/kärringdjävlar, 

Nej, man måste kunna visa varandra grundläggande respekt. Oavsett ålder, kön mm. :)
    Deceree1 skrev 2018-04-11 20:30:13 följande:

Fast jag hörde bara att hon sa, gubbar.

Jag tyckte bestämt hon sa både ?gubbar? och ?gubbjävlar? men kan förstås ha mints fel. Oavsett det så med gav ju Dessi häromdan att hon haft fel om Rick.
    Deceree1 skrev 2018-04-13 23:49:34 följande:

Nu har jag precis sett Robinson. Jag sparade både Robinson o Farmen Norge till ikväll :) men nu kan jag inte va tyst, vad är det för äckligt Marie har runt munnen? Hon ser ju äcklig ut me de där vita. O de e ju bara hon som ser ut så. När hon lutade sig fram o skulle lukta på tvålen så va det nåt som rann ut ur munnen! Usch

Som flera andra tippar jag också på nån sorts salva som ska skydda läpparna mot uttorkning och/eller solen. Kan tänka mig en sån där vistelse i starkt solsken och sand, salt hav mm sliter rätt hårt på huden.
  • flygrl
    Deceree1 skrev 2018-04-14 12:55:28 följande:

Jag tycker nog att Pascal har blivit e knepig.

Deceree1 skrev 2018-04-14 12:55:28 följande:

Jag tycker nog att Pascal har blivit e knepig.

Kan det inte va så att man mer och mer lägger märke till vissa saker hos honom (och andra deltagare) i takt med man bättre lär känna honom?
  • flygrl
    Deceree1 skrev 2018-04-14 13:12:33 följande:

Nu jävlar, nu ska gubbarna bort, sa hon men jag har för mig att hon skrattade så de va nog inte så illa ment.

Dessutom reviderade hon det hon hade sagt. Strongt gjort. Det är bra när en människa kan ändra inställning tycker jag. Erkänna att man har fel likaså :))

Ok, då övertolkade jag kanske det hon sa. Hon hade kanske mer glimten i ögat än jag först uppfattade det som.

Exakt hon uttryckte sig mer positivt om Rick sen. :)
  • flygrl
    Deceree1 skrev 2018-04-14 13:35:42 följande:

Nja.. jag tycker att han skryter om sin kompetens o kapacitet. Han vill framhäva sig lite..

Det håller jag helt med om. Han e löjligt skrytsam. Min poäng va att han kanske vart så hela vägen bara att vi tittare mer och mer lagt märke till det allt efter som.
  • flygrl

Spännande med kvällens amulettävling och öråd. Skulle önska Alexandra vann den och kunde hålla sig kvar i Robinson. Jokrarna sitter farligt till nu inför fortsättningen OM inte sammanslagningen kommer emellan och rör om scenariot. Vore kul om också Rick kunde gå långt.

Deceree1 skrev 2018-04-14 18:29:25 följande:

Men! Nu vill jag fråga er om ni kollar på American Horror Story?

Nope, men den verkar lite intressant.
    Deceree1 skrev 2018-04-18 22:23:08 följande:

Jag hatar när man pratar så respektlöst om djur som killarna i Nord gör. Jag vågar knappt fortsätta att kolla för att jag är rädd att dom ska slå ihjäl geten och hönorna. De gör mig både ledsen och förbannad att de har så låg moral.

Håller helt med dig om det e obehagligt när det pratas så empatilöst om djur som några av grabbarna i Nord gör.
    Deceree1 skrev 2018-04-19 23:17:25 följande:

Fy faan, jag hatar dom! Så vidrigt att de slaktade geten! Jag hann inte få av ljudet så nu kommer jag att höra den stackars getens skrik hela natten. Jag skiter ärligt i om dom svälter ihjäl. Dom kunde ha fått mat som pris ist. Dom får väl fiska o leta lite bättre. Ja tyckte de va vidrigt.

Slakten va obehaglig, ja. :/
  • flygrl

Ja, man undrar ju va som ska hända med Lag Nord-tjejerna som fick lämna...spännande...

Sen undrar man lite va Robbans muskel skada betyder för hans fortsatta medverkan.

Lag Syd e inget roligt gäng längre. Hoppas nåt drastiskt sker typ sammanslagning eller nåt så Pascals regerande äntligen kan brytas.

Nandez skrev 2018-04-22 16:58:14 följande:

Hoppas också ätt Alexandra blir kvar.

Tråkigt hon blev utröstad och nu står väl först Janne sen Rick på tur. Janne vore ju ingen större förlust men Rick däremot.
  • flygrl

Jaha, en av dom stora profilerna i årets Robinson gör sorti. Jag kan absolut se varför Pascal blev utröstad men tänker att Syd kommer få ännu svårare i kommande tävlingar. Frågan e ju för övrigt om inte Syd e svagaste laget i Robinsons historia sett till tävlings resultat.

I lag Nord hände ju inte så mycket den här gången. Lillemor har vuxit i mina ögon dom senaste avsnitten både med sina kämpainsatser i tävlingarna och rent allmänt som lagmedlem.

Janne verkar ha hittat hem när han anslöt till Nord och som Lillemor påpekade häromdan lyfte han sig flera nivåer i senaste tävlingen iom laget peppade honom istf den negativa attityden i Syd. :)

Synd om Robban som fick lämna men inte mycket göra åt. :/

• flygrl
    Deceree1 skrev 2018-05-01 01:06:34 följande:

Hur iall världen vet ni att Pascal kommer tillbaka ? Jag såg om söndagens program men kan inte utläsa nåt om det o ikväll har det väl inte varit nåt Robinson...? Hur kan ni veta...?

Du får titta på avsnittet som gick ikväll (30/4)...
  • flygrl
    Johannus skrev 2018-04-29 22:44:10 följande:

Jag tror att sammanslagningen kommer och se nästa vecka och då börjar alla tävla för sig själva vilket är bra så det inte blir grupperingar.

Nandez skrev 2018-04-30 14:19:06 följande:

Tror att det blir sammanslagning snart.

...och sammanslagningen kom direkt. ;) Nu e det delvis nya förutsättningar som gäller. Blir bla. intressant se hur Dessis och Victorias pakt lever vidare och hur en sån som DK ställer sig. Likaså hur Henrik ställer sig och om gamla lag Nord lever vidare som en pakt eller om det bryts upp.

Eftersom Gränslandet bygger på tävlingar och inte öråd skulle det inte förvåna mig om Pascal e den som tar sig till finalen.
Svar på tråden Robinson 2018