Inlägg från: Elinwilma3 |Visa alla inlägg
  • Elinwilma3

Robinson 2018

Vuxna människor, går ihop till en grupp och fryser ut och mobbar. Så vidrigt att jag knappt vill titta längre... även om Jan är klumpig, så får jag ont i magen av att veta att han är så ensam, oönskad och hatad. Det har förekommit mycket mobbning i det laget, fy fan... Jag tycker att Pascal får med de andra, och när Dessi sa att det är oschysst, så kör han över och bara matar på mer skit...

Finns igen ursäkt om maten och sömnen, empati och medmänsklighet ska finnas innanför pannbenet. Hoppas aset P åker ut..

Btw, hur grym är inte Richard :D

• Elinwilma3

Håller med ovanstående!!!!

Tänk att man blivit så fast av ett tv-program, haha!

Avskyr att titta på hur Pascal påverkar de andra att rösta, att de ska rösta ut någon som HAN tycker är ett hot mot HONOM! Det är ju helt galet :?D han borde åka!

Tisse skrev 2018-04-19 21:50:55 följande:

Gillar att Alexandra genomskåda deras plan

Eller hur!!!
  • Elinwilma3
    molly50 skrev 2018-04-19 09:25:09 följande:

Jag håller med.

Jag reagerade också på att Pascal vägrade lyssna på Dessi när hon försökte påpeka att alla ska behandlas med respekt.

Det han inte verkar tänka på är att deras tjafsande verkar bidra till att de förlorar tävlingar.

Så han kommer nog att förlora på det själv i längden,om han fortsätter så här.

Även de andra verkar ju reagera på hans prat om sin egen förträfflighet.

Men sa inte Victoria i något avsnitt att hon inte gillar Pascal med? Vore ju SÅ kul om han röstades ut... vad snopet ;)
  • Elinwilma3

Nästan så man längtar lite tills imorgon ;?D Spännande!

molly50 skrev 2018-04-21 13:04:18 följande:

Fast om det skulle handla om tillfällig sinnesförvirring pga matbrist och hunger så skulle väl alla bete sig likadant.

Men det är bara Pascal som gör det.

tumme upp!
  • Elinwilma3

Suck suck suck! Så pinsamt... så dåligt...

• Elinwilma3
    Fritidsmamman skrev 2018-05-09 22:00:52 följande:

Vad gör egentligen Nicoline i ett tävlingsprogram som Robinson???

Uuuuuut med henne!

Haha åh jag känner samma! Hon blir nog inte långvarig ;)
  • Elinwilma3
    Nandez skrev 2018-05-10 14:15:04 följande:

Har för mig att de två bor ihop idag.

Det finns ingen källa som stryker det, och heller inte i folkbokföringen. Så var har du fått för dig om detta? :)
  • Elinwilma3
    flygrl skrev 2018-05-10 20:38:46 följande:

Jag såg det på Dessis Insta (tror det va Insta iaf) via länk från den stora Flashback tråden om Robinson 2018. Hon har gjort sitt Insta konto privat numera.

Kan ju möjligen ha vart ett skämt från deras sida:

Jaha! Såg någon intervju med DK och det var heller inget ham uppgav, så säkert ett skämt :)

Men Dessie är ju helt säkert förtjust o honom!
  • Elinwilma3
    flygrl skrev 2018-05-11 16:37:33 följande:

Som sagt det kan va ett skämt från deras sida MEN om det skulle visa sig stämma vore det trevligt enligt mig. :)

Ja helt klart :D
  • Elinwilma3
    Johannus skrev 2018-05-11 19:42:41 följande:

Mobbning kan jag inte kalla att DK kör direkt. Däremot finns det eller fanns det en annan eller två som verkligen mobbade.

Alla gnäller mer eller mindre på grund av att dem inte har samma mat dem har haft hemma vid. Skulle dem fiska och söka i skogen eller försöka jaga så skulle dem ha mat.

Håller med om det faktiskt, DK bidrar inte till någon mobbning. Han vill få ut de som mobbar eller beter sig illa. Vad vi nu har sett så känner ju ALLA samma ang Lillemor och Johan, en hel grupp kan inte ha fel :)
  • Elinwilma3
    crispnuggets skrev 2018-05-11 23:39:36 följande:

Det är väl klart att en grupp kan ha fel, mobbning i allmänhet är väl ett tydligt exempel på det? Vad är det som Lillemor och Johan har gjort för att förtjäna bli utfrysta? Finns ingen som förtjänar det i mitt tycke.

Johan och Lillemor utfrysta? De har agerat på sina sätt till andra och sen har båda har hållit sig undan, som ett eget litet team :) Tycker det är en annan sak att bete sig oschysst och sedan inte bli omtyckt pga det. Då har man själv förorsakat detta :)

Skulle dock inte kalla det för just mobbing. Men jag kanske tänker fyrkantigt :)

Nej det är självklart, om du har följt allt så kan du väl sett vidrig form av mobbning i lag syd? Solklar mobbing på hög nivå tyvärr..
  • Elinwilma3
    sextiotalist skrev 2018-05-15 08:32:37 följande:

Jag också, men skulle det ske, då är det med all säkerhet en överenskommelse mellan dom innan.

Vore ju såå konstigt om N skulle offra sig för P ;D
  • Elinwilma3

Härligt att vi tycker lite olika! :D

Om ni ska välja EN som ni vill/tror kommer vinna Robinson, vem skulle det vara?

Jag väljer: Marie

• Elinwilma3

Håller med, Victoria är knepig... som attan!

Ang det med surrogatmamma så är det ju ?olagligt? i Sverige väl?

?Det är inte tillåtet i svensk lag, men det låter sig eventuellt ändå göras. En kvinna kan insemineras, föda barnet och sedan avsäga sig vårdnaden. Därefter kan partnern till den genetiske fadern göra en närståendeadoption.

IVF-behandling är ej möjligt då det i dag endast är tillåtet för gifta par, där minst en parterna är genetiskt kopplad till barnet. Till detta kommer en rad risker och juridisk osäkerhet som inte säkerställer barnets bästa.?

(www.surrogat.nu)

Så varför säger hon det? Att det kostar ?massor? med pengar som hon sa till Dessi.

Mytoman eller? Spela martyr?

Eller kostar det rent juridiskt mycket pengar för allt?

Jag förstår inte :) Någon som vet?

• Elinwilma3
    AnkiC skrev 2018-05-18 23:53:31 följande:

Systern kan insimineras med Victorias befruktade ägg och bära deras barn åt dem. Olagligt i Sverige så det görs utomlands och kostar säkert en hel del pengar.

Tack för infon!!! :)
  • Elinwilma3
    flygrl skrev 2018-05-19 18:32:42 följande:

Snart finalvecka och många deltagare kvar så nu kommer dom väl slås ut på löpande band. Spännande. :)

Att Janne verkar helt lost i flera avseenden står ju klart och han tillhör inte mina favoriter MEN det va ändå tragiskt se hans sorti och besvikelse över det. Det måste va jobbigt för honom när han nu sitter hemma och ser programmen och förstår va Pascal egentligen tyckte om honom och även varför lag Nord gav honom den där immuniteten tidigare i tävlingen. :/

Ja! Han må vara lite efter, men verkar vara väldigt hängiven och en önskan av att passa in o vara en i gänget. Så synd att han blev s.k sviken av Pascal. Det tar nog hårt! Hårdare än för någon annan kanske
Svar på tråden Robinson 2018