Inlägg från: AnkiC |Visa alla inlägg
  • AnkiC

Robinson 2018

Så roligt att Johan fick immunitet. Älskar dessa intriger som rör om i grytan. Värdig vinnare är den som vinner tävlingar men som också kan spela det sociala spelet. Ser gärna Johan och Dessi i final. Resten är rätt tråkiga.

• AnkiC
    Nandez skrev 2018-05-16 16:47:16 följande:

Tycker att det är allt för uppstyrt och produktionsstyrt i årets omgång.

Ja det verkar nästan som att produktionen skapar intriger under programmets inspelning. Allt för att skruva till det och skapa spänning. Tror jag gillar det ändå. Än så länge iallafall.
  • AnkiC
    sextiotalist skrev 2018-05-17 09:32:58 följande:

Skapar intriger vet jag inte, det behövs nog inte, det blir intriger när folk lever på det sättet som man gör i Robinson.

Måste för övrigt säga att det är de bästa säsongen på flera år, vet inte om det beror på deltagarna, programledaren, hur de klipper det eller en kombination, men vi har börjat titta varje år och slutat väldigt tidigt för att vi inte tyckt om det, nu sitter både sambon och jag och tittar och gillar det.

Jag tycker också det är bästa säsongen. Tror det beror på deltagarna.
  • AnkiC
    Nandez skrev 2018-05-17 16:39:20 följande:

Så kan det vara men jag tycker att de verkar vilja att några av deltagarna ska vara kvar till varje pris.

Ja det verkar det som.
  • AnkiC
    Nandez skrev 2018-05-17 17:56:02 följande:

Tycker att det inte är bra, har man åkt ut så har man.

Fast en andra chans typ gränslandet har man ju haft med förr. Det är ju inget nytt. Tycker det är en rolig tvist och det blir mer spännande så.
  • AnkiC
    Johannus skrev 2018-05-17 18:59:49 följande:

Alla deltagare är där för att vinna en halv miljon ja så sant, men det tråkiga är att dem inte kan vara sig själva utan måste börja pakta direkt och det i sin tur gör att det blir irritationer och skit snack bakom ryggarna. Alla kan ju inte gilla alla det är helt klart.

Skulle jag vara med så skulle jag tänka som så....Vem av deltagarna söker mat, gör upp eld, hjälper till att bygga vind/regn skydd alltså ser till att tillvaron blir så god som möjligt på en öde ö.  

Skulle direkt rösta ut  en person som hela tiden säger (jag är bäst, jag klarar allt, ingen kan slå mig) Personer med ett egoistiskt sätt klarar jag inte av.

Tycker heller inte om personer som hela tiden försöker linda in ett finger som typ tyck om mig jag är din bästa vän för egentligen vem kan man lita på?

Att spela det sociala spelet är ju också en stor merit och tillhör en värdig vinnare. Att pakta hör spelet och tävlingen till anser jag. Man måste dock göra det snyggt annars åker man ut. Gud så tråkigt det skulle vara om Robinson endast var en överlevnadstävling som gick ut på att göra upp eld, samla mat och bygga läger.
  • AnkiC
    Johannus skrev 2018-05-17 18:47:13 följande:

Har tänkt på samma sak att produktionen verkar hålla kvar dem som dem gillar. Typ som att när Pascal utröstades då skulle han få stanna kvar för att eventuellt komma tillbaka. Innan dess har dem som åkt ut fått gå.

Att det varit så i tidigare program också att vissa deltagare fått hamna någon annan stans för att därifrån jobba sig tillbaka. Men varför just en spelare som mobbar ska få chansen att återvända. 

Fast det var säkert bestämt från början att siste man ut innan sammanslagningen skulle hamna i gränslandet tror jag.
  • AnkiC
    Johannus skrev 2018-05-17 19:27:13 följande:

Att samla mat, göra upp eld och bygga vind/regn skydd är en del av Robinson. Deltagarna kommer väl inte dit för att ha betald semester i flera veckor.

Ja det är en del av Robinson. Jag sa att om det ENDAST skulle handla om det så skulle det vara rätt trist.
  • AnkiC
    Johannus skrev 2018-05-17 19:46:38 följande:

Att jag gillar Robinson är för att se hur deltagarna klarar av överlevnad och tävlingarna. 

Intriger och elakheter, mobbningar och egoism vill jag helst slippa se.

Jaha... det tycker jag är som roligast att se. Tror de skulle förlora massa tittare om programmet endast handlade om fysisk överlevnad och tävling. Jag tycker det är väldigt intressant också hur folk agerar socialt. Hur långt är man beredd att gå för att vinna och hur smart är man att lägga upp strategier. Intriger blir grädde på moset. Men ja man tycker olika.
  • AnkiC
    Johannus skrev 2018-05-17 20:49:32 följande:

Håller med dig om at det blev puttinuttit, men det kanske är så att har man uppfört sig illa så ska det belönas med god mat och dricka..... och chansen att komma tillbaka.....

Undra vad Anders mena med när han sa "Tror ni att ni båda får komma in på Robinson igen"....Hoppas verkligen att han menade det och inte bara sa det.

Tyckte det lät som att båda kommer tillbaka.
  • AnkiC
    Elinwilma3 skrev 2018-05-18 22:41:09 följande:

Håller med, Victoria är knepig... som attan!

Ang det med surrogatmamma så är det ju ?olagligt? i Sverige väl?

?Det är inte tillåtet i svensk lag, men det låter sig eventuellt ändå göras. En kvinna kan insemineras, föda barnet och sedan avsäga sig vårdnaden. Därefter kan partnern till den genetiske fadern göra en närståendeadoption.

IVF-behandling är ej möjligt då det i dag endast är tillåtet för gifta par, där minst en parterna är genetiskt kopplad till barnet. Till detta kommer en rad risker och juridisk osäkerhet som inte säkerställer barnets bästa.?

(www.surrogat.nu)

Så varför säger hon det? Att det kostar ?massor? med pengar som hon sa till Dessi.

Mytoman eller? Spela martyr?

Eller kostar det rent juridiskt mycket pengar för allt?

Jag förstår inte :) Någon som vet?

Systern kan insimineras med Victorias befruktade ägg och bära deras barn åt dem. Olagligt i Sverige så det görs utomlands och kostar säkert en hel del pengar.
  • AnkiC

Så osmart av Johan egentligen! Hur tänkte han? Undra om han ångrar sig. Måste säga att jag blir förvånad över hur många som spelar falskt. Trodde att Marie skulle stå vid sitt ord. Dessi är så jäkla velig så det är tröttsamt. Hon är inte så smart just nu. Har varit rätt imponerad av henne tidigare men inte just nu. Ska bli intressant att se deltagarnas reaktioner nu när Pascal kommer tillbaka. Undra om han tar hem det? Han har vinnarskalle och har vilat/ätit upp sig i gränslandet. Han verkar tro att han vinner iallafall. Självgodheten klär honom inte. Vet inte vem jag håller på just nu.

Svar på tråden Robinson 2018