Inlägg från: Anonym (Emma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Emma)

Jag blev gravid och då förändrades allt!!!!!!

Anonym (övergiven) skrev 2018-05-24 17:40:10 följande:

Jag vet att tråden är gammal men det kunde vara mitt liv du beskriver och jag känner ett sådant medlidande med dig. Därför undrar jag hur det går för dig. Har bebisen kommit än? Hur går det för er?

Har sällan tid att vara inloggad numera men gick in för att läsa trådar och blev väldigt chockad när jag såg att min 'gamla' tråd fortfarande va aktuell.

Har fått barn och sista perioden har varit den bästa o sämsta i hela mitt liv. Den bästa för att jag är helt galet kär i min bebis men värsta för att jag känner mig helt övergiven o sviken.

Min sambo va med på förlossningen o första veckan med bebis så va allt tjafs bortglömt när vi va inne i den berömda babybubblan fast sen så har allt återgått till det vanliga.

Det har såklart inte blivit ett dugg bättre utan det har verkligen blivit så att jag ombesörjer bebisen helt själv medans min trötts sambo bara jobbar eller åker runt med sitt barn på diverse aktiviteter o nöjen. De få gånger vi är själva så tar han ut sin frustration över mig o det slutar alltid med bråk! Vi är utmattade båda två men på helt olika sätt.

Han har ett behov av att leka hjälte inför sin omgivning o han behandlas också som en sån. Hans föräldrar,vänner o syskon är ofta hemma hos oss o springer. Vill bara skrika för är så trött på att hela tiden höra hur lyckligt lottad jag är som har en så fin man men att jag måste förstå att min sambo måste få jobba o ta hand om sin äldsta. Hela jävla tiden får jag höra den där jävla skiten om o om igen. Fräste faktiskt ifrån mot hans föräldrar o frågade hur det kommer sig att de klarade av att uppmärksamma o ta hand om fler barn än sambon när han va liten? Varför skulle inte sambon kunna ha fler än ett? Ingen som fattar piken när jag säger så utan det är fortfarande samma visa om hur jag ska ta hand om babyn o han ska prioritera sitt tidigare.

Hans barn då? Har ingen ork att skriva alldeles för mycket otrevliga saker om denne eftersom jag inte bör eller kan skuldbelägga ett barn. Men känslan är däremot min egen o den känner absolut inga varma tankar längre. Omgivningen har skapat sitt lilla monster, en sån som måste stå i centrum under alla omständigheter o det blir nog en bra framtida medborgare av den där? Knappast!

Jag avvaktar lite o försöker att ge mig själv lite tid. Är däremot på bristningsgränsen. Känner sånt hat just nu!
  • Anonym (Emma)
    GGN skrev 2018-05-24 17:44:52 följande:

Han ska väl ändå spara lika mycket till båda sina barn??? Vilken idiot. Bra att han säger ifrån mot exet dock.

Ni behöver nog prata med någon. Fråga på mvc. Inte långt kvar nu...

Mvc är redan på. Har uppmärksammats att jag av outgrundliga orsaker har börjat grina på efterkontrollerna. Verkligen inte min mening men tacka fan för att man är deprimerad! Blir liksom inte bättre av att jag inte får sova mer än en timme i stöten.
  • Anonym (Emma)
    Ystadtjejen skrev 2018-05-27 09:47:41 följande:
    Men stackare! Jag känner verkligen med dig men har tyvärr inget konstruktivt att skriva. Vill bara att du ska känna att du har mitt stöd i vad du än tar dig till!
    Konstruktiva råd är ändå svåra att ta till sig när man är så känslig o utmattad som jag är just för tillfället. Blir bara glad av att få ventilera mina fula tankar och funderingar.

Just det! Det är mors dag idag, får gratulera alla mammor därute.
  • Anonym (Emma)
    nnnnnnnn skrev 2018-05-27 10:14:01 följande:
    Grattis själv!
    Det är en omtumlande tid med supersmå barn...

Kolla på möjligheten att pappan också tar ut föräldraledighet tillsammans med dej. Läs in dej på gamla trådar om knep för att få ekonomin att fungera ändå tex att pappan tar ledigt varje måndag och tar ut SGI-dagar lördag + söndag + måndag = får ut 3 st SGI-dagar men förlorar bara 20% lön.
    Det kan vara en livräddare!

Ni får mer vardag tillsammans, när bonus är i skolan/förskolan och ni båda kan ägna er helt åt det lilla barnet. Båda hinner vila lite och umgås "ensamma".
    Gissar att ni inte heller får en massa släktbesök på måndagar så ni får rå om varandra i lugn och ro.

Är det värt att vara hemma någon månad extra eller ha några hundra extra i ekonomin om ni inte orkar eller reder ut det här?
    Satsa på gemensam ledighet och ta tag i problemet.
    Han måste ju förstå att han är på väg att bli ensam pappa (igen...) fast nu med 2 barn med helt olika behov och 2 mammor att jonglera vardagen med. Är han beredd på det?

Kämpa på! Helst tillsammans!

Vi hade inte tänkt gå på föräldraledighet samtidigt men tack för tipset, aldrig tänkt på att man kan lägga upp det så.

Men sen återstår det att se hur allt blir? Jag ser knappt röken av honom nuförtiden, han har fullt upp med jobb, tonåringar, släkt o familj.

Han jonglerar bara med exet och sitt stora barn. Han litar på att jag fixar markservicen och bebisen till 100 %.

Ska däremot prata med honom om de här sakerna, är så jävla trött på att bli tagen för given.
  • Anonym (Emma)

Bläääää och fy fan vilken jävla skithelvetes dag det är. Jag har vaknat på helt fel sida idag och eftersom hans barn också har haft en riktigt pissig dag så har vi kolliderat här hemma.

Sambo o hans barn stack tidigt imorse för att åka ut på sjön. Nu kom de hem igen för ett tag sen och då vräker ungjäveln ur sig - är du fortfarande hemma o latar dig hela dagarna? Börja träna som maaaaamma gör för du har inget liv. Sa åt ungen att skaffa ett liv själv för helvete för normala tonåringar klänger inte på sin pappa hela tiden. Tappade fan humöret helt och landade på samma jävla barnsliga nivå som tonåringen.

Usch! Inte min dag idag och så jävla trött på allt just nu känns det som.

• Anonym (Emma)
    Ess skrev 2018-05-27 17:17:53 följande:

Sen kan jag tillägga att det blev lättare med två barn för då föll det sig naturligt att jag tog en och han den andra, även när hans tidigare barn var här.
    De var så pass gamla att de skulle förstå att han varken orkade eller kunde agera betjänt åt dem längre eftersom han hade små barn som kräver uppmärksamhet på ett helt annat sätt.  Den ena var inga större problem, men den andra var liksom primadonnan som skulle stå i rampljuset och bli uppassad, det blev ett uppvaknande för hen...................

Åh va jag väntar på det där jävla uppvaknandet. När jag inte längre är den vandrande mjölkmaskinen så ska jag börja lämna över ansvar på honom. Det som stör mig nu är att vi har haft hans barn här flera veckor i sträck och inte fan en gång har jag fått avlastning av min partner.
  • Anonym (Emma)
    HD2017dis skrev 2018-06-03 09:13:40 följande:

Du verkar skaffat barn med en vek man. Det handlar inte om "barn sedan tidigare", utan vekling.

Om ni har barnet varannan vecka så ska han ju inte betala underhåll.

Sedan om ni har barnet varannan vecka, så ska han ha uppfostrat sitt barn ju! Detta låter som ett ouppfostrat egoistiskt skitbarn som ska ha ett kok stryk.

Sedan kanske du överdriver i texten, det kan vara dina hormoner som tolkar saker åt dig och du flippar ut i hjärnan, för jag menar det känns ganska absurt att dina svärföräldrar skulle ha sagt att de ska göra ert gemensamma barn arvlöst. Troligen har de inte alls sagt det utan dina hormoner gjort det till sanning i din hjärna.

Jag överdriver inte! Vänner till mig trodde tidigare att jag överdrivit allt men de har snabbt ändrat uppfattning när de har umgåtts med oss. Men en sak bidrar mina hormoner till och det är att jag tappar humöret mycket lättare och det är inte bra.

Idag började bonus tjata om att denne ville åka iväg på en speciell dagsutflykt som ligger några mil bort men då sa jag nej. Idag får min jävla sambo vara hemma och avlösa mig....nån jävla måtta får det vara.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (signe) skrev 2018-06-03 08:56:23 följande:
    Varför skulle "ungjäveln" kritisera dig öht? Och jämföra dig med sin mamma? (Vill han att du är hans mamma?) Var nog inget dumt svar du gav när man tänker efter. Bra att du röt ifrån.

Vad säger pappan om att hans barn är ohyfsad mot dig?
    Nej det tror jag knappast men denne har hela tiden haft ett behov av att säga vitt om jag sagt svart och har jag sagt fred så ska hans barn säga krig. Så har det varit hela tiden men sen jag blev gravid så har jag tappat tålamodet med det.

Min sambo säger aldrig ifrån men han o jag bråkar desto mer. Han går ju in i försvarsposition direkt.
  • Anonym (Emma)
    Ess skrev 2018-06-02 21:09:04 följande:
    Jag hade svarat, bra då tar ni xx imorgon och så sticker jag iväg och.........

Jag ammade min yngsta men det hindrade inte mig från att åka iväg och både träna och tävla. Jag ammade innan jag åkte och sen när jag kom hem, och blev hon hungrig där emellan så fick pappa ge henne flaskan med ersättning.
    Jag kör på den där stilen idag. Sitter ute på en bänk o solar. Då kan han sitta hemma o sura och invänta att bebis vaknar. Jag är så jävla trött på att ha varit isolerad, så jävla trött på att han passat på att gå ut o dricka öl efter jobbet med kollegorna, åkt iväg med båten varje helg med sitt barn medans en annan ligger hemma o grinar.

Jag hatar mitt liv just nu! Jag hatar mig själv som gav mig in i den här familjekonstellationen.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Line) skrev 2018-06-02 21:32:51 följande:

Men VARFÖR ställer du inte krav på din partner?! Varför ställer du inget ultimatum?! Det är inte som att du ber honom ta ner månen direkt!!

Jag fattar att man kan sitta i en jobbig situation osv osv men man får inte låta andra människor, och FRAMFÖRALLT inte sin egen sambo, behandla en på detta sätt. Du måste sätta ner foten eller flytta, herregud!

Helt rätt! Så är det! Jag vill inte ha det så här så får börja se över en annan lösning.
  • Anonym (Emma)
    Anonym (vv) skrev 2018-06-03 13:05:04 följande:
    Du vet, det är ju inget måste att stanna i denna konstellation. Jag vill inte ens kalla den "familj" då det du beskriver låter som allt annat än en familj. 

Vore dock bra om ni kan få komma på parterapi och se om det går att hitta en väg framåt. Går det inte så har ni iaf försökt. 
    Det är inte en familj. Från början fungerade det bra när jag "bara" var pappas tjej, då sågs jag som den självklara tvåan som knappast skulle kunna konkurrera ut nån. Sen jag blev gravid så märkte jag sakta men säkert hur hans barn och hur hans ex svartsjuka har visat sitt fula jävla tryne. Från att bara vara ett bihang så ser de mig och vårt barn som ett hot.

Jag tror inte att det är så vanligt att leva under såna här extrema förhållanden, inte ens i bonusfamiljer. Jag skulle dragit öronen åt mig för längesen men jag såg det bara som nåt väldigt positivt att jag träffat en man som var fullkomligt dedikerad sitt barn. Det var det ta mig fan inte!!

Har föreslagit parterapi o först vägrade han men nu fattar han att jag menar allvar så då har han gått med på det.
  • Anonym (Emma)
    Colourfulrainbow skrev 2018-06-03 13:07:11 följande:

Hur kan det finnas kärlek kvar för din sambo? Han försummar ju dig och bebisen totalt.

Jag har varit så jävla kär i honom och på nåt vänster så är jag fortfarande kär i honom. Men det är också som så att man kan enbart känna hat för nån som man älskar, han är den första människa som mitt känslosystem kan gå från ytterlighet till ytterlighet.
Svar på tråden Jag blev gravid och då förändrades allt!!!!!!