Jag blev gravid och då förändrades allt!!!!!!
Kan du försöka ställa in dig på att det är du och bebisen nu? Jag tror att det kan vara lättare om du är inställd på att det bara är ni två i stället för att du ska sakna dom som borde finnas där men som inte finns där, att det är du som utesluter dom i stället för att du ska känna dig utesluten. Man kan känna sig så otroligt ensam i en relation att det kan kännas bättre att vara ensam på riktigt. Ni behöver inte gå igenom skilsmässan rent faktiskt men att du mentalt ställer in dig på att det nu är du och bebisen mot världen.
När jag väntade mitt andra barn var min partner så negativ till allt att jag ifrågasatte om jag ens ville ha honom med på förlossningen. Jag gick på alla undersökningar själv, frågade inte ens om han ville gå med, detta visade sig han känna sig sviken över i efterhand men jag trodde ärligt inte att han ville så som han hade svikit mig. När jag berättade att jag inte ville ha honom med på förlossningen med sin negativitet så var det nog inte något han hade förväntat sig och han ville ju vara med.
Det är helt sjukt som dom håller på och bekräftar bonusens oro. De ska ju lugna hen och tala om att allt kommer att bli bra men i stället går de in och förstärker hens oro och bekräftar att allt kommer att bli skit. Vad är det för sätt?! Hur hjälper man ett barn på det sättet?!
Det är tyvärr inte ovanligt att man behandlar bonusbarns oro med bekräftelse och det är också ett vanligt problem att föräldrar/partners inte klarar av att se till alla i sin närhet samtidigt. I ditt fall har det spårat ur ordentligt och vid en minst sagt olämplig tidpunkt. Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga, det är ju inte du som har satt ditt barn till det här, det är ju alla de andra nötterna. Du kunde ju inte veta att de skulle bli så här galna bara för att du ska ha barn. Det är ju helt sinnessjukt att de inte förstår bättre. Blir man så knäpp av att det finns pengar?
Tänk på att du har rätt att bestämma hur du vill ha det omkring dig, kan du inte få honom med dig är det kanske lika bra att utesluta honom i den mån det går. Om du tex skulle känna att du skulle må dåligt av att ha honom med på förlossningen så är det ingen rättighet för honom att vara med, du bestämmer vilka som får vara med när du förlöser barn.