• Anonym (begagnat)

Är det en dålig ide att köpa begagnade skor till barn?

Jag har en 1,5-åring som ska börja gå på förskolan snart och jag funderar på att skaffa ett par begagnade gummistövlar till honom att ha på förskolan. Är det en dålig ide? Har nämligen läst i olika mammagrupper på fb att man inte ska köpa begagnade skor då de formar sig efter första barnets fötter eller något liknande, minns inte riktigt men många avråder iaf från detta då det kan vara skadligt för barnets fötter. Hur gör ni? Köper ni begagnade ändå?

• Svar på tråden Är det en dålig ide att köpa begagnade skor till barn?
  • Anonym (Ja)
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-03-11 14:31:58 följande:

Så det är väl därför vissa barn ser ut som hemlösa ....

? Utveckla gärna.
  • Anonym (Ja)
    Ess skrev 2018-03-11 12:24:09 följande:

Ja visst, om man handlar från hand till hand så är det lätt kollat.

Jag handlar oftast där jag får skorna skickade till mig, därför min försiktighet med vissa gummivaror.

Fast då är det ju säljarens ansvar att ge en korrekt skick beskrivning. Skickar och köper mkt begagnat jag också . Har aldrig varit nåt problem. Man frågar ju innan hur skicket är .
  • BuoBä
    Anonym (Ja) skrev 2018-03-11 16:04:08 följande:

? Utveckla gärna.

Anonym (SåÄrD­et) har dykt upp i flera trådar och yrat om att man ser ut som en luffare om man köper begagnat, men du kan nog se i stjärnorna efter en vettig motivation...
  • Anonym (Ja)
    BuoBä skrev 2018-03-11 16:24:33 följande:

Anonym (SåÄrD­et) har dykt upp i flera trådar och yrat om att man ser ut som en luffare om man köper begagnat, men du kan nog se i stjärnorna efter en vettig motivation...

Jasså, ett drygskåp alltså ????
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Ja) skrev 2018-03-11 16:35:13 följande:

Jasså, ett drygskåp alltså ????

Mä, gjorde tummen ned och så kommer det 4 fråga tecken.
  • Anonym (Mian)
    Anonym (Liv) skrev 2018-03-11 15:38:14 följande:

Det är självklart inte alls en gammal myt. Barns fötter är olika och sliter olika på skorna. Det finns gott om material att läsa om detta om man är intresserad.

Det är just det som det inte gör. . ???? Tvärtom har det dementerats gång på gång, men myten är seg!
  • Anonym (Liv)
    Anonym (Mian) skrev 2018-03-11 17:38:25 följande:

Det är just det som det inte gör. . ???? Tvärtom har det dementerats gång på gång, men myten är seg!

I

Ok fråga valfri ortopedtekniker.
  • Anonym (Mian)
    Anonym (Liv) skrev 2018-03-11 17:55:06 följande:

I

Ok fråga valfri ortopedtekniker.

Har faktiskt gjort det, till och med en professor. Men är du så styvnackat säker på att det är sant är det väl inga problem för dig att styrka det?
  • BuoBä
    Anonym (SåÄrDet) skrev 2018-03-11 18:53:10 följande:

Vad fan hidrar du om??Vadfan jiddrar du om?? Hittar på saker bakom din lilla skärm... ptetiskt. Annars har vi väl rätt till o h ha en åsikt eller?

Jag använder i alla fall mitt vanliga nick...

Alla tycker och gör precis som de vill. Du föredrar uppenbarligen att köpa nytt och jag har absolut inga problem med det. Men det är väldigt barnsligt att uttrycka sig nedvärderande om dem som gör ett annat val.
  • Anonym (Ja)

Vad fan hidrar du om??Vadfan jiddrar du om?? Hittar på saker bakom din lilla skärm... ptetiskt. Annars har vi väl rätt till o h ha en åsikt eller?

Du kommenterade om att barn som har begagnade skor på sig ser ut som hemlösa och jag bad dig utveckla det påståendet men du verkar inte ha så mycket att komma med mer än påhopp och ett aggressivt uttryck.
Svar på tråden Är det en dålig ide att köpa begagnade skor till barn?