Sus4nne skrev 2018-03-11 17:08:40 följande:
Jag har faktiskt börjat kolla runt lite nu om att kanske åka utomlands och göra behandlingen. Vi komme ju ändå (förmodligen) att få vänta i minst ett år här i Sverige på nästa donator och det känns som att man inte gjort annat än att vänta de senaste tre åren. Det skulle nog kännas bättre att ändå testa någon klinik utomlands och det lutar åt Riga, och just nu IVF Riga men jag har även kollat lite på AVA Clinic i Riga. Är ju fortfarande bara i början av allt googlande men känslan är att de är väldigt kunniga där.
Vad jag förstår så är det inte så krångligt heller, med alla prover och så? Räcker det att åka dit en gång? Men att man kanske stannar i en vecka?
Vad menas med ingen kö egentligen? Hur snabbt från första kontakt till insättning är der ungefär?
Kontakta dem och ställ lite frågor så du får en känsla. Vi hade skypesamtal med läkaren kostnadsfritt innan vi valde
De har ingen kö vad jag vet dvs ni kan börja månaden efter ni valt donator ( vi fick välja mellan 3 st personer ) så typ 2 månader efter första kontakt gjorde vi insättning.
Varit smidigt och man behöver bara vara där över dagen!
Proverna de vill ha kan du ta härhemma och maila svaren. Veronika på Ava clinic är väldigt proffsig.
Stort lycka till