• Sara761

Gravid på 6:e försöket?

Hej!

Grattis t plus

Hur har det gått? Ta ett blodprov och kolla hcg så får du mer info om graviditet och slipper oroa dig ända tills ultraljud. Har själv gjort flera ÄD och precis fått missfall i v 6. Vet hur hemskt orolig man blir! Men blödning behöver inte betyda missfall!

• Sara761

Åh vad jobbigt!

Men hoppas:)

Jag undrar också hur vanligt det är med missfall/tom hinnsäck vid ÄD och ?unga ägg?

Känns ju som extrem otur vi haft?

• Sara761
    Sus4nne skrev 2018-03-10 05:10:35 följande:

Tog ett test nu och det visade på Inte Gravid...

Nej!! Tråkigt

Jag skulle rekommendera ava clinic i Riga

Ingen kö och lätta att ha kontakt med!
  • Sara761
    Sus4nne skrev 2018-03-11 17:08:40 följande:

Jag har faktiskt börjat kolla runt lite nu om att kanske åka utomlands och göra behandlingen. Vi komme ju ändå (förmodligen) att få vänta i minst ett år här i Sverige på nästa donator och det känns som att man inte gjort annat än att vänta de senaste tre åren. Det skulle nog kännas bättre att ändå testa någon klinik utomlands och det lutar åt Riga, och just nu IVF Riga men jag har även kollat lite på AVA Clinic i Riga. Är ju fortfarande bara i början av allt googlande men känslan är att de är väldigt kunniga där.

Vad jag förstår så är det inte så krångligt heller, med alla prover och så? Räcker det att åka dit en gång? Men att man kanske stannar i en vecka?

Vad menas med ingen kö egentligen? Hur snabbt från första kontakt till insättning är der ungefär?

Kontakta dem och ställ lite frågor så du får en känsla. Vi hade skypesamtal med läkaren kostnadsfritt innan vi valde

De har ingen kö vad jag vet dvs ni kan börja månaden efter ni valt donator ( vi fick välja mellan 3 st personer ) så typ 2 månader efter första kontakt gjorde vi insättning.

Varit smidigt och man behöver bara vara där över dagen!

Proverna de vill ha kan du ta härhemma och maila svaren. Veronika på Ava clinic är väldigt proffsig.

Stort lycka till
  • Sara761

Sus4anne

Hur har det gått?

Har ni bestämt er och gått vidare med någon klinik?

Vad har de svenska läkarna sagt om era misslyckade försök? Hoppas ni orkar och inte ger upp.

Vi är inne på 10:e insättningen nu (!)

Haft två plus men MA resp missfall i v 6/7

• Sara761

[quote=79054403][quote-nick]Vårt väntrum skrev 2018-09-14 23:10:57 följande:[/quote-nick]Det finns två, minst i Sverige idag som gör detta och det är Uppsala, Alademiska som också gör det, om man har en donator att bidra med till kön.

Otroligt bra bemötta och proffsigt har vi upplevt det som. Från attvi var där första gången till att ha blivit matchade tog det 3-4 månader. Beror såklart på utseendet men hur som, väldigt bra betyg från oss[/

Härligt att höra! Hur har det gått för er?

Svar på tråden Gravid på 6:e försöket?