• Pope Joan II

Vuxen bonusdotter

Anonym (Katya) skrev 2018-03-01 19:53:19 följande:
    Jag är 35 år och anser fortfarande att min mammas hus och min pappas lägenhet är mitt hem och rör mig fritt överallt. Jag gillar inte heller främlingar i familjen. Kvittar om de är ingifta.

Kanske inte hjälper så mycket att läsa men din styvdotter är inte den enda som känner så.
    Wow, vad underligt. Känner du samma sak när de är hemma hos dig (och din partner om du har någon)? De kan rensa ur underklädeslådan om andan faller på utan att du ser något märkligt med det?
  • Pope Joan II
    Anonym (Tar aldrig slut?) skrev 2018-03-01 20:57:47 följande:

Kan väl förtydliga att det inte var min privata garderob, utan ett gemensamt familjeitrymme. Men tyckte ändå inte att det var hennes sak att organisera om där.

Vad tycker din sambo då?
  • Pope Joan II
    Anonym (K) skrev 2018-03-01 21:02:23 följande:
    Vad tycker din sambo? Du har väl flyttat in i hans och dotters hem?
    Dottern är ju utflyttad. Fortsätter bostaden i vilken föräldern bor alltid vara de vuxna barnens hem? Man kanske inte kan få flytta heller då? Flick/pojkrummet ska stå intakt så att de 50-åriga barnen känner sig hemma. 
  • Pope Joan II
    Anonym (Stolt sambo med vuxna bonusbarn) skrev 2018-03-04 18:15:44 följande:
    Men herregud människa, var har jag skrivit att alla bonusmammor utom jag är sjukligt svartsjuka?

Det får du faktiskt citera om du ska anklaga mig för.

Snarare är det den attityden jag fått möta i tråden, att alla bonusmammor känner och ser likadant på det här, annars ljuger man.

Man är väl lite som man umgås, jag har både systrar och vänner med ungefär samma avslappnande, inkluderande inställning som jag.

Det ser småsint ut när du understryker att det är ERT hem. Du markerar mot din sambos egna barn. Jag vet inte hur du känner för dina egna barn men JAG känner att mina alltid kommer vara mina barn som alltid är välkomna hem oavsett hur gamla dom blir.

Därför tycker jag att det är det naturliga för min sambo också, att han och sina barn ska kunna ha den relationen.

Om jag skulle gå omkring och vakta och hävda att det är MITT hem och att dom inte ska känna sig som hemma när dom är på besök tror jag nog att jag också skulle bli sedd som en riktig bitch.

Man väljer ju själv vilken stämning man vill ha i familjen, för mig går kärlek och tolerans före egot.
    Svärmor då? Det är okej att hon också kommer hem till er, går i skåp och lådor, omarrangerar linneförråd och underklädeslådor? Hon är ju mamma till din man och tydligen är släktskap mellan vuxna människor som har varsina hem ändå en gångbar anledning till varför man ska ha fri tillgång till varandras hem och tillhörigheter. 

Vilka ytterligheter det tydligen finns. Bonusföräldrar som anser att barn och tonåringar ska vara gäster i deras förälders hem och vuxna människor som vars flytande gränser ger dem för evig bestämmanderätt i föräldrarnas hem. 

Märkligt. Själv bildar jag lag med Ess i den här tråden.
  • Pope Joan II
    Anonym (Bella) skrev 2018-03-28 13:11:55 följande:

Jag har också en vuxen bonusdotter som jag tycker beter sig som en tonåring ibland, samt att min mamma träffade en ny man när jag var 18 så jag befinner mig på båda sidor. jag tycker det är sjukt störigt att bonusdottern styr och ställer och beter sig på ett sätt som hon inte skulle göra hemma hos någon annan, å andra sidan kan jag reflektera över hur jag beter mig hemma hos min mamma och hennes nya och trots att de har nytt hus där jag aldrig bott så känner jag att jag är "hemma hos mamma" och där får man känna sig som hemma. Jag kan alltså både störa mig på att mina bonusbarn tar grejer i kylen utan att fråga samtidigt som jag skulle kunna göra det själv hemma hos mamma.

Ja, det var ju om möjligt ännu mer rubbat.
Svar på tråden Vuxen bonusdotter