Inlägg från: Stora My |Visa alla inlägg
  • Stora My

Viktminskning innan graviditet

Jag behöver också gå ner i vikt innan graviditet. Jag har försökt i över 1.5 år med både ock. Men har istället gått upp i vikt pga stress, för lite rörlighet och för mycket chips.

Vid tidigare graviditeter har jag vägt kring 104 och graviditeterna har varit bra, ingen graviditetsdiabetes eller högt blodtryck. Nu väger jag mer.

Min plan är att dra ner på kolhydrater. Måste bli sockerfri och bort med all chips. Jag har kommit igång med träning efter årsskiftet. Jag ska åka utomlands till veckan och kommer försöka tänka på kosten redan nu och under resan samt promenera varje morgon men det blir först helgen om två veckor jag börjar mer strikt. Jag har tidigare ätit lchf och blev då gravid efter -10 kg (som jag gick upp under graviditeten plus mera).

Jag tycker det är bra med en peppande grupp. Då kan vi hålla motivationen uppe.

• Stora My

För mig har det gått så där. I helgen blev det lite för mycket av det goda så gått upp. Jag väger mig nästan varje dag men måndagar är min officiella vägningsdag. Hade alltså plus 1.5 kg från förra veckan. Aj aj! Jag har nog checkat ut mentalt då jag reser bort och börjar på allvar efter resan.

• Stora My

Tack för omtanken. Du har rätt man inte ska väga sig varje dag. Det har nog mest blivit en vana för mig, inte ett tvång. Tycker det är bra veta var jag står men egentligen är det knäppt. Beroende på var man befinner sig i cykeln kan man ju samla på sig mycket vätska. Det är ju bara så det är, inget att hetsa upp sig för.

• Stora My

Min gissning är att man antingen äter för mycket eller för lite. Jag brukar hamna på för många kalorier per dag. Jag har laddat ner appen Lifesum som man kan lägga in sin mat på (kaloriräkning). Gillar inte räkna kalorier men tänker det är bra för att ha ett hum ungefär. Att äta färre snabba kolhydrater brukar funka bäst för mig. Det är det jag ska köra på från nästa helg.

• Stora My

Jag kan inte väga idag. Är på semester och har ingen våg. Jag kör igång på allvar först på fredag.

• Stora My
    henkeshumla skrev 2018-03-07 15:47:41 följande:

Hej alla!

Har inte hunnit gå in och kolla på någon dag.... såg att förslag om den 6/3 kommit upp.... Missade! Sonen fyller år idag och det har varit lite hektiskt kring att fixa inför hans 3-årsdag. 

En annan sak har dessutom skett sedan sist jag skrev.... i morse, på min sons 3-årsdag, plussade vi! Har mått skumt en vecka, men har varit rädd att det varit skengraviditet. Jag har försökt leta tecken så många gånger tidigare, att det slagit slint i huvudet på mig. Men nu så - I've got one in the oven! :)

Jag är gärna med här ändå, såklart. Kan jag väl inte köra hardcore - fast mår redan illa och har skumt aptit, så kanske kan det hjälpa. Om inte småätandet får mig att balla ur... Hjälp!!

Vilket datum för vägning siktar vi in oss på?

/Henkes Humla

Grattis! Så Kul!
  • Stora My

Jag har testat gratisversionen. Börja köra med den först och uppgradera sen ifall du tycker den är bra.

Jag tycker den är lätt att använda men det är jobbigt räkna kalorierna. Ett nödvändigt ont kanske.

• Stora My

För mig går det så där. Jag försöker hålla kosten men faller dit lite på kvällen. Te och mackor. Hade gått upp 0.5 kg efter resan och idag hade jag gått ner dem så det känns bra. Ska få till bra träningspass i helgen.

• Stora My
    Llewellyn skrev 2018-03-20 13:43:24 följande:

Gick inget vidare här tills jag hade "turen" att bli sjuk.

Nu skulle jag tro att jag har gått ner 2-3 kilo på grund av det.

Lyckas jag bara på något sätt klara lika mycket innan jag blir frisk eller lyckas hålla igång när jag kryat på mig kan jag börja hemmaträna på den crosstrainer vi har.

Då är jag även nere på tvåsiffrigt igen. Konstigt att jag varje gång säger att jag aldrig mer ska väga över 100, men faller dit gång efter gång.

Kämpa på tjejer.

Heja dej! Hoppas den goda stilen håller i sig.

Jag hade -0.7 från förra veckan. Kör igång med träning på crosstrainern ikväll.

Håller med, det där med aldrig över 100...
Svar på tråden Viktminskning innan graviditet