Inlägg från: Llewellyn |Visa alla inlägg
  • Llewellyn

Viktminskning innan graviditet

Verkar vara en tråd för mig.

Vi fick en son i september 2017 och efter förlossningen försvann hälften av graviditetskilorna med en gång. Men sedan dess har alltför många smugit sig tillbaka igen.

Kanske för att jag har tillgång till skåpen här hemma som föräldraledig och småäter mest hela tiden.

Nåja, vi är redan variant "äldre" så om vi vill hinna med att ge sonen småsyskon blir det till att lägga på ett kol.

Cirka 20-25 kilo vore det bra om jag kunde bli av med innan syskonförsök.

Hoppas ni har plats för en till person.

• Llewellyn

Inte mycket action i tråden under dagen verkar det som..

Kör väl först då. Vägde in på tunga 104,9 kg i morse. Kändes mindre kul.

Är bara 168 cm så det är ju naturligtvis alldeles för mycket.

Delammade till fyra - fyra och en halv månad ungefär (urakut snitt där jag sövdes så han har fått ersättning parallellt hela tiden då jag sov hans två första timmar på utsidan). Har dock inte fått tillbaka mensen.

Har eventuellt PCO, fick rekommendation att gå ner till 86 kilo när vi gjorde mini-undersökning år 2014. Runt nittio blev mensen regelbunden (30-dagars cykel) innan dess kunde det vara var sjätte-åttonde månad. Svårt att pricka ÄL då.

Hur som helst. Ännu en anledning att återigen ta tag i det här med vikten.

Hur har det gått för er andra?

Ska vi redovisa startsiffror och framsteg här eller är det mest pepp och ej fokus på siffror?

• Llewellyn

Gick inget vidare här tills jag hade "turen" att bli sjuk.

Nu skulle jag tro att jag har gått ner 2-3 kilo på grund av det.

Lyckas jag bara på något sätt klara lika mycket innan jag blir frisk eller lyckas hålla igång när jag kryat på mig kan jag börja hemmaträna på den crosstrainer vi har.

Då är jag även nere på tvåsiffrigt igen. Konstigt att jag varje gång säger att jag aldrig mer ska väga över 100, men faller dit gång efter gång.

Kämpa på tjejer.

• Llewellyn
    Freijah skrev 2018-03-22 04:53:40 följande:

Jag blir lite frustrerad på min man, han är helt säker på att jag inte kommer gå ner i vikt, för enligt honom så är det enda sättet att lyckas att köra no carb diet.

Jag har förklarat för honom att jag tänker äta mindre portioner, mer grönsaker, mindre ris, bröd pasta etc, och röra mig mer. Men ha en dag i veckan där jag får äta lite godis eller annat gott.

Men nepö, jag kommer misslyckas enligt honom.

Känns kul att man har stöd...

Oh nej, vad trist att han är så bestämd med sin åsikt.

Visst går det på annat sätt också. Tycker det låter som att du har en bra plan. Kommer säkert gå bra och du får väl förutom eventuell framtida graviditet se fram emot att bevisa att han hade fel.

Att gå ner är visserligen svårt, men ännu svårare tycker jag är att behålla vikten när man nått en siffra eller kropp som man känner sig nöjd med. Hur är det för er andra?
  • Llewellyn

Inte mycket aktivitet här.

Den 6 april vägde jag runt 103 kg. Så inga större framsteg. Sedan dess har batteriet i vågen tagit slut och jag har inte brytt mig om att byta.

Ska man gå på känslan i kroppen så har det inte hänt så mycket i alla fall. Det har varit varmare och svårt att hitta något att klä på sig eftersom den tröja jag var mest bekväm i med nuvarande kroppsbyggnad är en svart tjock hoodie..

Förstår inte varför det händer så lite då jag upplever att jag är duktigare med godsaker sedan en tid tillbaka, men får hoppas det släpper inom kort.

Får försöka hålla hoppet vid liv så man inte ger upp på grund av bristande resultat.

Svar på tråden Viktminskning innan graviditet