• Jsv17

Viktminskning innan graviditet

Hej!

Fick min son i December, och vi vill gärna ha syskon hyfsat tätt (jag fyllde nyss 35 så känns inte som vi har all tid i världen att vänta) men jag vill också gå ner. Vi blev gravida med sonen relativt enkelt och min graviditet var helt ok men fick gravid diabetes och vill iaf ge mig själv en chans att slippa det genom att gå ner i vikt innan syskon.

Planen är väl att börja försöka till hösten och jag skulle vilja få ner 30kg tills dess, gick bara upp 7kg under grav och har redan tappat dem och fem till så jag har 25kg kvar, känns inte som nån omöjlighet

Skulle vara jättekul att dela resan med några kämpat mot samma mål

Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Jsv17
    henkeshumla skrev 2018-02-22 18:58:10 följande:

Välkommen till vårt lilla forum, Jsv17!

Vad bra jobbat att inte gå upp så mycket under grav och att lyckas hålla det. Det var min kamp.... att inte släppa på mitt goda leverne... Alla tips tas emot här. Du verkar ha kämpaglöd och j*vlar anamma så det räcker till oss alla, så du ska såklart hänga på resan här. :)

Hur är din plan för att nå dit du vill?

Hej, tack Härligt med en sån här tråd, alltid bra med pepp.

Jag försöker gå 10.000 steg om dagen, så lång vagnpromenad varje dag. Blir ju inte alltid just nu då det ibland är för kallt eller snöar.

Vi la om kost tillsammans hemma iom min graviddiabetes, helt frisk från den nu, och vi har lyckats hålla i den. Inget extremt alls, men försiktig med det söta och vi dricker ingen läsk, saft etc. Men mat, vi är båda väldigt mat intresserade så vi såg det lite som en utmaning att laga god mat med de kostdirektiv vi fick på diabetesmottagningen. Just nu helammar jag också och jag hade turen att vara en sån där kilona rasar av sig själv i början, men nu har det börjat stanna av så måste nog se över kosten lite till (blir ju lätt att äta för mkt när man är hemma hela dagarna) och se till att komma igång med lite styrketräning också, enkel hemma med kroppsvikt är tanken.

Hur ser planen ut för dig?
  • Jsv17

Jag är på på vägning, men jag blir stressad av vågen så jag väger mig bara varannan vecka nästa vägning är på måndag så kan börja ?rapportera? då

• Jsv17
    Trullis82 skrev 2018-03-03 20:33:31 följande:

Ja, jag vill oxå ha hjälp.

Har typ 30kg som ska bort bara att jag inte vet hur.

Lördags kväll äter jag ca 1 dl chips. Det är vad jag unnar mig.

Dricker ingen läsk

Äter ingen skräp mat

Äter protein rik mat o mycket grönt

Ingen ris potatis el pasta om det inte är typ pastagratäng el så, (vilket det är sällan) då äter jag väldigt lite.

Jobbar inom vården så rör på mig konstant.

Har hund så många promenader

Alltså jag vet inte vad jag gör för fel o inte dietisten heller. Har varit hos tre olika dietister o inget vet....

Så någon här som har svar???

Prover tagna o jag e frisk som en nötkärna

Fortsatt trevlig helg

Jag antar då du säger att prover är tagna att de tog prover på sköldkörteln? Det är ju annars en vanlig bov i sammanhanget.

Min mammas kompis hade liknande, hon kunde gå ner i vikt om hon körde extremt strikt och kaloribegränsad kost men så fort hon började lägga på kalorier för att ?hålla vikten? så gick hon upp igen. Jag har för mig att de till sist hittade nåt fel i ämnesomsättningen som de kunde korrigera med medicin efter många år.
  • Jsv17
    Fröken W skrev 2018-03-05 20:00:14 följande:

Men ska vi köra 6:e (passar Trullis82 den här månaden) eller 10:e som kanske är lättare att komma ihåg? Vad tycker ni?

6:e blir bra tycker jag
  • Jsv17
    Llewellyn skrev 2018-04-22 18:29:26 följande:

Inte mycket aktivitet här.

Den 6 april vägde jag runt 103 kg. Så inga större framsteg. Sedan dess har batteriet i vågen tagit slut och jag har inte brytt mig om att byta.

Ska man gå på känslan i kroppen så har det inte hänt så mycket i alla fall. Det har varit varmare och svårt att hitta något att klä på sig eftersom den tröja jag var mest bekväm i med nuvarande kroppsbyggnad är en svart tjock

Förstår inte varför det händer så lite då jag upplever att jag är duktigare med godsaker sedan en tid tillbaka, men får hoppas det släpper inom kort.

Får försöka hålla hoppet vid liv så man inte ger upp på grund av bristande resultat.

Jag hamnade i en liten svacka under April så fokuserade på annat ett tag men sedan två veckor tillbaka är jag igång igen Jag har skaffat appen Lifesum och är jättenöjd med den fått bättre koll på maten och nu när våren äntligen kommit så har jag kommit igång ordentligt med promenaderna och fått med mig mannen på tåget så han går ut med oss en gång varje dag, och jag tar oftast 2 rundor
Svar på tråden Viktminskning innan graviditet