Inlägg från: mormor 1965 |Visa alla inlägg
  • mormor 1965

Jag frågade om hon var gravid, pinsamt...

Jag har gjort bort mig och kan inte riktigt släppa det... Min kollega i granngruppen, som jag inte ens känner, annat än att vi växlar några ord, såg ut att vara gravid. Hon är liten och smal iövrigt och kanske i 27-32 års ålder. Hade lagt märke till att nedredelen av magen var så där gravidrund,. Kollade i smyg flera gånger för att vara säker och så måstejag ju fråga ( min idiot) att är du gravid?

Svaret kom snabbt att, nej hon är inte gravid.

Jäklar vad pinsamt, nuhar jag inte råkat se henne sen dess men känner mig asdum.

Vad ska jag göra när jag serhenne nästa gång? Ska jag säga nåt eller ingenting?

Åsikter? Jag vet att jag borde varit tyst och att det var dumt.

• Svar på tråden Jag frågade om hon var gravid, pinsamt...
  • mormor 1965
    Anonym (Moja) skrev 2018-02-06 17:56:19 följande:

Du är förmodligen väldigt ung, och då händer sånt här tok. Men regeln bland vuxna är att man aldrig ställer en sån fråga, personen i fråga berättar nog om den är gravid förr eller senare. Det kan vara SJUKT känsligt och är verkligen igen jobbfråga. Men strunt i det nu, ta inte upp det igen, kan riva upp jobbiga saker om du ska ta upp det till diskussion igen

Nej, jag är 52 ????
  • mormor 1965
    mormor 1965 skrev 2018-02-06 20:46:12 följande:

Nej, jag är 52 ????

Skulle vara en smiley men blev frågetecken
  • mormor 1965

Träffade henne idag, och allt var bara som vanligt. Lämnar saken....och försöker lära mig läxan.

• mormor 1965

För att man är nyfiken i sin natur, och för att det är en positiv sak om nån ska få ett barn.

Men nu blev det fel.

Svar på tråden Jag frågade om hon var gravid, pinsamt...