• Anonym (ppp)

Jag gift chef, hon min underställd

Att du ens skriver "nu till det riktiga problemet" - är skrämmande!

Nej, att du blivit sugen på en kvinna på jobbet är INTE det riktiga problemet. Det riktiga problemet har du hemma och du och din fru behöver få hjälp, inte bara kring er relation men hjälp till 15-åringen. Eftersom hon har diagnoser antar jag att BUP varit inblandat och då bör mamman fått stöd därifrån, men när man är tonåring kan mycket ske så mitt råd är att kontakta BUP igen och förklara hur det är hemma. Sedan skulle både du, mamman och tjejen behöver sitta tillsammans med någon därifrån och prata om hur man vill att det ska funka hemma. Det här är ju för att hjälpa dottern tills den dagen hon ska klara sig själv,

Den yngre dottern behöver uppenbarligen också hjälp!!!! Vet inte vad ni gjort för henne men jag hoppas att ni tagit hjälp via skolans kurator tex, som en start. 
    Om du inte känner att du vill/orkar ställa upp för bonusdottern så satsa på din biodotter. Att till denna familjs situation, lägga till en eventuell otrohetsaffär i ekvationen är inte ok! 

Du och frun kan också behöva egen parterapi, med fokus på hur er relation är och där kan ni i så fall komma fram till om ni ska fortsätta tillsammans eller inte. Det är ju möjligt att ni inte ska det. Gör dock inget alls med den andra kvinnan nu. (är du ens säker på att hon på riktigt skulle vilja leva livet ihop med dig? jag menar, bara för att man funkar på jobbet och har ett gott öga till varann behöver inte det betyda att man faktiskt vill inleda en relation) 

Om du känner att skilsmässa är enda vägen att gå, så ska du fundera över om du vill det oavsett om det finns en annan kvinna i andra änden eller inte. Om du låtsas att den andra kvinnan inte fanns, känner du dig då tveksam till att lämna din fru ?- i så fall ska du inte göra det! Du kan inte ha en annan människa som draghjälp utan måste vara helt säker på att du i så fall vill skiljas för att du tror det är bättre att leva ensam än som du har det nu. 

Svar på tråden Jag gift chef, hon min underställd