Jag gift chef, hon min underställd
Jag är en gift man, lever med en kvinna som hade en dotter när vi träffades som visade sig ha div diagnoser vilket kraftigt påverkat vårat gemensamma liv. Idag är vår situation sådan att jag jobbar och försörjer hela familjen ( min fru, min bonusdotter och vår gemensamma dotter) och pga bonusdotterns diagnoser (antar jag) så fungerar inte vi tillsammans förutom när hon behöver något från mig....säger jag då nej, då blir det ett utbrott (skrik, slag osv). Det är ganska sällan som jag och min fru är överens om hanteringen av bonusdottern som har både adhd och Asperger, budskapet till mig är jag måste acceptera och förstå ( att bli kallad div. olika fula benämningar inför min biologiska dotteroch fru).
När jag brinner av och säger ifrån (absolut inte fysiskt, vilket hon sagt att hon väntar på att jag ska ta till...) så blir det familjebråk mellan mig, frun och bonusdottern. Detta har pågått under ett antal år, eskalerat nu sista tiden. Bonusdottern är 15 och vår gemensamma dotter är 9år och jag känner ibland att hon får lida av situationen (mår dåligt, problem med skolan osv).
Nu till det riktiga problemet, jag har bytt arbetsplats och där har jag mött en kvinna som är underbar på alla sätt jag kan skriva/säga jag är verkligen kär i henne kan inte sluta tänka på henne trots att jag försökt nu under snart 2år....men det går inte. Problemet är att jag är hennes chef.
Jag står i ett vägskäl, är gift det fungerar inte så bra men går att överleva...samtidigt har jag mött en enligt mig fantastisk kvinna (som har ett visst intresse, bekräftat om än som vän) personligen skulle jag vilja gå "all in" på den nya kvinnan trots att jag är hennes chef.
Sitter det i arbetet, jag får ett nytt jobb rel.snabbt om jag vill så pass känd är jag i branschen och eftertraktad så det är inget problem. Att lämna min fru, känns lite besvärligt då vi faktiskt har ett gemensamt barn och har levt ihop under 10år och att hon inte har någon egen inkomst, vilket gör det ännu svårare.
Det är bakgrunden, vad skulle ni gjort eller vad rekommenderar ni?
Mvh
Frågande