• LLW

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Jooosen skrev 2019-04-03 17:17:51 följande:

Det första dom tinade för oss klarade sig inte heller. Hade bara ett kvar då som dom satte in. Håller med. Andra ggn jag ruvade hade jag redan innan ställt in mig på skit. Man får någon slags magkänsla direkt. Men den behöver ju verkligen inte stämma!! Jag HOPPAS dom satt in en riktig krigare åt er nu!!!

Man tvivlar ju starkt på kvaliten på det man ruvar på när ett inte klarade upptiningen :/ hur stor är chansen att dom skiljer sig liksom? Det som är skönt nu är iallafall att ruvartiden inte blir lika lång som sist, då tog jag lutinus som sköt upp mensen över en vecka så sammanlagt två veckor fick jag ruva. Nu är det bara 6 dagar tills mensen kommer eller inte kommer. Alltid nått!

Hur mår du? Ses ni något du och killen?
  • LLW
    LillaLuna skrev 2019-04-03 13:33:11 följande:

Pratade med min läkare som var lika förvirrad och konfunderad som jag. Så fick en tid imorgon kl 8.20 för ett ultraljud och blodprov....

Så himla konstigt! Vågar inte tänka något alls just nu

Hur har det gått??! Tänker på dig!
  • LLW
    LillaLuna skrev 2019-04-04 18:33:02 följande:

Jag har funderat hela dagen hur jag skulle skriva, för jag vet hur jävla jävligt det är med gravidbesked, men...

Jag är alltså i chock och vågar knappt andas typ. mitt hcg ligger på 229 (!!) och min läkare är försiktigt optimistisk?! Har en återtid på måndag och tills dess ska det ha åtminstone fördubblats. Jag... vet inte vad jag ska tänka eller tro? Men... ja, så ligger det till. Hur det hände vet ingen däremot, för det borde teoretiskt vara omöjligt?

Haha och jag har gått in 20 gånger idag och hoppats på att du har skrivit! SÅ GLAD FÖR DIN SKULL! Här inne unnar man verkligen varandra detta, vi vet ju alla hur mycket man kämpat! Helt jävla sjukt dock, HUUUUR kan det ha hänt?? Har du eller läkaren någon teori iallafall?

Stort, stort STORT grattis!!
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-04-04 18:49:38 följande:

Jag vet jag tänkte oxå så. Sen ser man många som tillslut plussar efter många frysta försök från samma äggplock! Skönt att inte behöva vänta så länge till plus/mens. Hur mår du idag? Vi ses litegran, han flyttade till en annan lägenhet i måndags. Har liksom blivit lite avtrubbad känslomässigt med hela den här barnkarusellen. Sen har jag dejtat en annan lite faktiskt. Skäms nästan. Så just nu vet jag varken ut eller in :(

Ja, det kan ju hända men magkänslan är rätt kass. Mår helt okej ändå, tänker inte så mycket på det än så länge. Mest irriterad för att jag inte kan/borde träna som jag brukar. Vill bara att dagarna ska gå fort så vi får veta.

Förstår att du känner dig förvirrad :/ är det killen från ditt jobb du börjat dejta? Det finns ju inga rätta svar på hur man borde känna eller göra i den här skitjobbiga situationen, man får helt enkelt försöka göra vad som helst för att må bra om man kan!
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-04-04 20:13:17 följande:

Ja jag var likadan! Vågade typ inte träna fast det inte ska spela någon roll egentligen? Ja precis. Är så sjukt förvirrad just nu. Träffar typ båda, känner mig som värsta boven...

Nej egentligen gör det kanske inte det, men jag kör styrketräning och löpning, vilket är typ det sämsta man kan göra haha. Så får pausa helt enkelt. Igen..

Vet någon av dom om den andra? Har du några nära vänner du kan prata med om det?
  • LLW
    Jooosen skrev 2019-04-04 21:46:25 följande:

Aha kanske bra att lugna sig. Känns iallafall bäst psykiskt minns jag :). Ja den nya vet om den gamla men inte tvärt om. Ja jag pratar med många. Kanske för många. Så är rädd att någon ska säga något innan jag bestämt så att säga. Urs detta kunde jag aldrig föreställa mig för ett halvår sen... får du bra stöd av din man, har för mig att ni är gifta visst?

Livet kan verkligen ta oanade vändningar :( tänk om man vetat för 3 år sen att man skulle sitta i denna sits en dag. Fy fan. Skönt ändå att du kan prata om det, men förstår oron att det ska komma fram från ett annat håll. Tänker du att du kommer berätta för ditt ex att du dejtat/dejtar en annan?

Ja vi är gifta, snart ett år nu. Har varit så rädd att vi skulle gå isär efter att ha läst hur många det är som inte klarar av att hålla ihop, men vi har verkligen bara blivit starkare. Vet så innerligt att jag alltid kommer vilja ha honom mer än jag vill ha barn, så blir det aldrig några barn för oss så kommer vi fixa det ändå. Sen kan jag såklart bli irriterad på när han klagar på något när det är jag som går igenom det tuffaste rent fysiskt. Som innan återföringen när han satt och beklagade sig för att han var trött. Då kände jag bara HÅLL TYST. Jag ska snart ligga i en stol med underlivet uppfläkt inför tre pers och få metallredskap uppkörda där nere. Inte läge att klaga!

Men i övrigt är han ett bra stöd. Tror det blivit tuffare för honom nu när hans bästa vän/arbetskamrat ska ha barn om några månader.
  • LLW
    LillaLuna skrev 2019-04-05 17:56:28 följande:

Åh, tack alla ni fina <3 jag är fortfarande i chock, även om det har lagt sig lite...! Läkaren sa att förmodligen så var det ett (eller fler..............) av de omogna äggen hon inte kunde plocka som lossade av sig självt; men som sagt väldigt mycket torka på sexfronten efter ÄP eftersom jag hade så ont, så... Allt är bara så osannolikt?! Utplock, ingen ET, sparsamt med sex = gravid typ? Hade jag ändå vetat det för 2 år sedan...

Men som sagt, tillbaka på måndag för ett blodprov som då bör ligga på åtminstone över 600 för att vara ?normalt?. Jag uppdaterar självklart oavsett hur det ser ut då! Så nervös

Alltså det är så sjuuuuukt!! Haha, alla jävla gånger man försökt och gjort allting rätt, och så NU när ni inte ens försökte så gick det?? Galet ju! Så himla glad för er skull! Ska bli jättespännande att höra på måndag hur det går! Hur mår du annars? Vilken vecka bör du vara i?
  • LLW
    LillaLuna skrev 2019-04-08 20:29:14 följande:

Allt är så sjukt?! MItt hcg är höjt till över tusen, så nu har jag ett VUL inbokat om två veckor då jag förväntas se ett embryo? Jag kan knappt ta in detta.... Min sambo däremot är som på rosa moln och planerar redan hur han smartast ska fördela sina föräldradagar till jul.... jag är mer avvaktande och vågar inte hoppas fullt ut innan jag fått mer säkra besked. Fick ju missfall förra året precis när jag skulle gå in i v. 7. Nu är jag bara i v. 4+5 om jag har räknat rätt, så VÄLDIGT tidigt

Jag mår ganska bra; mår illa ibland, brösten känns som de ska sprängas, men annars känns det precis som vanligt.

Men verkligen nog om mig. Hur har det gått/går det för er?

Men alltså jag fattar inte!! Haha det är HELT sjukt! Av alla sätt man förväntar sig att man ska bli gravid på när man gör ivf, och så blir det såhär? Så himla fantastiskt! Och så härligt att din man är så glad!

Vi väntar fortfarande, är på RD 5 idag och mensen är beräknad på onsdag. Känner inget alls, blödningarna som började dagen efter ägglossning har försvunnit så det är ju skönt. Men jag vågar inte tro eller hoppas att det skulle ha funkat denna gång. Känner mig inte optimistisk alls :(
  • LLW

BIM idag. Ingen mens eller ens någon liten antydan till blödning ännu. Den borde kommit vid det här laget. Går och övertänker varenda liten grej. Fy fan vad det tär på psyket den här väntan.. RD 7 med 5-dagars.

• LLW
    LillaLuna skrev 2019-04-10 17:46:13 följande:

Åh, hoppas hoppas!! Men vet att man inte vill hoppas för mkt för snabbt... När är egentliga testdag?

Tror det är onsdag nästa vecka, men jag gör ju ostimulerat försök så mensen ska ju komma när den kommer. Min är alltid på 11e dagen efter ÄL, vilket är idag.

Jag hoppas jättemycket men kan knappt föreställa mig att det skulle gå. Allt man någonsin vetat är ju misslyckanden.. tror jag testar imorgon om den inte kommer nu inatt.

Hur mår du? Landat något? :)
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år