• klyban

Orosanmälan vuxen människa?

Det är ångest och paranoia som du får ta del av.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (112) skrev 2018-01-12 11:23:33 följande:
    Det är mycket mer och mycket värre än så. Jag har också missbrukat tjack så jag vet hur man blir. Däremot har jag varit ren ett par år. 
    Det är nästan oundvikligt att få lite sexuella avvikelser när man gått så länge på tjack, kanske du vet? Vissa harmlösa men i vissa fall inte lika harmlösa. Och det är det jag är orolig för, att han ska skada oskyldiga människor. 

Testade en gång i min ungdom, var inte för mig.
    Men den erfarenhet jag har i övrigt, så brukar dessa saker försvinna efter ett tag och kroppen får vila.
    Men det tar ju tid.

Men detta med skada, det kommer ju ifrån paranoia som induceras av lite sömn.
    Och sen sitter kvar ett tag, en del kanske är permanent påverkade av paranoia.
    Det är svårt och nå fram till dessa personer tyvärr :/

Anonym (Polisen?) skrev 2018-01-12 11:34:47 följande:
    Kan du inte ringa Polisen?

Dom är bara intresserade av att drogtesta, så vad ska det ge?

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (112) skrev 2018-01-12 12:07:15 följande:
    Har man pundat mycket och länge kan de sexuella avvikelserna sitta kvar hela livet, mycket vanligt. Som sagt är det ofta bara någon ofarlig fetisch men han har blivit riktigt skadad och det han pratar om är inte särskilt ofarligt. Han är inte intresserad av att bli ren tyvärr. Jag tycker tvångsvård är på sin plats då han riskerar att bli en fara för samhället. 

Vet du hur det ser ut med tvångsvård på amfetamin?
    Om de nu gör det menar jag i någon omfattning.
    Om inte, så blir din uppförsbacke här enormt lång.

Anonym (112) skrev 2018-01-12 12:08:31 följande:
    Vad säger jag till polisen? Har haft den tanken men vet verkligen inte vad jag ska säga... 

Ingen aning i hur de ska hjälpa honom, de har ju ingen utbildning för sköta såna här frågor.
    Möjligtvis om det blir tvångsvård och han försöker smita, men sen är deras kunskaper uttömda.

Har han någon diagnos i botten, eller en misstänkt sådan?
    Sånt vet jag påverkar en hel del, och oförmågan att sluta.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (112) skrev 2018-01-12 12:23:04 följande:
    Jag har förstått att LVM i princip bara gäller vid liv och död. Men har själv varit på behandlingshem och då var det även folk som hade LVM som inte var så illa däran? Jag vet inte riktigt vad som gäller där. Det var bara min åsikt, att det hade hjälpt honom och samhället om han tvångsvårdades, sen vad de tycker är en annan sak. 
    Han har diagnoser, så jag vet att det är därför han inte vill sluta. Däremot får han medicin, men det är väl inte tillräckligt gissar jag. 

Jag säger nu inte att det inte är bra med tvångsvård för vissa.
    Men skulle man gå på anhöriga och närstående, så skulle det bli för många att tvångsvårda.
    Frågan kom sig hur de såg på amfetamin, och dina chanser och få igenom detta.

Och att du säger han har en diagnos, det gör ju det så mycket svårare.
    Får önska dig lycka till i dina försök och reda upp detta, då du är i en svår situation.

hur många meter var det?
  • klyban
    Anonym (112) skrev 2018-01-12 13:07:40 följande:
    Det hade nog inte sett på det lika allvarligt eftersom han inte är sprutnarkoman heller, utan han dricker det alltid. Vilket ofta har lett till överdoser. Men men. 
    Jag kan ju alltid ringa och bara säga att jag är orolig för honom utan vidare info. så får de göra vad de vill med den informationen.

Ja, en kontakt kan du ju ta, och även fråga en del om kring detta.
    Så du förstår hur de tänker och sen avgöra om de kommer hjälpa eller inte.

hur många meter var det?
Svar på tråden Orosanmälan vuxen människa?