Hur reagerade bonusbarn på att få syskon?
Ts, jag var i din situation för 12 år sedan, min dåvarande sambo hade också en dotter och han var helt övertygad om att dottern skulle bli traumatiserad för livet av att få ett syskon.
Nu hade inte vi samma val som ni eftersom jag blev oplanerat gravid och det var då ämnet kom upp. Jag var inte beredd att göra abort, men erbjöd honom att hantera både graviditet och barnet helt själv om han inte ville vara med.
Hur som helst så kom han fran till att vi skulle fortsätta ihop och min bonus blev överlycklig när hon hörde att hon skulle få syskon. Jag gick all in på att involvera henne i graviditeten, vi var bl.a. på ett eget ultraljud hon och jag, jag bokade in ett hos en privat barnmorskeklinik då man inte fick göra extra eller ta med barn till vanliga mödravården.
Nu är vi visserligen skilda sen fem år, men hann få ännu ett barn tillsammans och jag och min bonusdotter - för det är hon fortfarande - har samma relation som vi hade förr. Hon växlar mellan att hälsa på mig och min sambo och sin pappa och hans sambo. Och, framförallt, hon älskar sina bröder.