Inlägg från: Anonym (Derr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Derr)

Varför gör svenska män såhär

Har inte stött på fenomenet och har rätt stor krets så jag misstänker en ts som är uttråkad och försöker skapa en storm i ett vattenglas. Vet de som (i nutid) blivit tillsammans med personer från Thailand, Vietnam, Grekland, Finland, Norge m.fl däremot. Säkerligen blir några tillsammans med polskor, afrikanskor eller amerikanskor också, det är ju en naturlig sak i ett globaliserat samhälle. Desto rörligare befolkning desto större sannolikhet att man faller för någon annan än ?grannen?, även om det fortfarande är det allra vanligaste.

• Anonym (Derr)
    Anonym (Samson Triceps) skrev 2018-01-08 14:17:04 följande:

För att DOM tycker att svenska tjejer är skräp? 

Hur menar du? Om man tycker att andra människor är ?skräp? så kan det inte stå rätt till i huvudet. Menar du att de män som väljer kvinnor från just dessa länder har psykiska problem? Det tror inte jag. Jag tror de har en egen smak, eller att det blev så av en slump/känslor eller att de hade svårt att få andra kvinnor. Inte så dramatiskt som det förakt DU verkar bära på alltså.
  • Anonym (Derr)
    Anonym (Samson Triceps) skrev 2018-01-08 14:17:04 följande:

För att DOM tycker att svenska tjejer är skräp? 

Hur menar du? Om man tycker att andra människor är ?skräp? så kan det inte stå rätt till i huvudet. Menar du att de män som väljer kvinnor från just dessa länder har psykiska problem? Det tror inte jag. Jag tror de har en egen smak, eller att det blev så av en slump/känslor eller att de hade svårt att få andra kvinnor. Inte så dramatiskt som det förakt DU verkar bära på alltså.
  • Anonym (Derr)
    Mandel skrev 2018-01-09 10:57:05 följande:

Och där drog du alla över samma kam.

Eller så är jag unik vilket i och för sig är trevligt att vara för är det något jag verkligen inte är så är det en person som följer strömmen utan att tänka själv.

Använde hjärnan och tänkte själv alldeles nyss i dag i ett byggprojekt och det visade sig att jag hade rätt. Hade jag gjort enligt instruktionen jag fått - av en man, så hade det blivit fel.

Använde hjärnan igen några minuter senare och hade återigen rätt och mannen fel angående bilen.

Helt ärlig så är jag nog ganska besvärlig eftersom jag väldigt ofta ifrågasätter  instruktioner jag får och jag hittar väldigt ofta nya arbetssätt för det mesta jag tar mig för. 

Men för den skull är jag inte överlägsen mot män. I alla fall inte från början utan det blir efter att jag har motbevisat dem

Att ?tänka själv? betyder paradoxalt motsatsen för de allra mest livrädda kvinnoföraktarna.

Men de lär vara en utdöende art, ilska och sorg brukar lätta med tiden, även om det känns motigt ibland när det kan vara ganska långt kvar.
  • Anonym (Derr)
    Anonym (töttnat) skrev 2018-01-09 11:15:30 följande:

kvinnoföraktare?

Det som kritiseras är svenska kvinnor inte kvinnor i allmänhet. Eller menar du att just svenska kvinnor representerar alla kvinnor på planeten? I så fall har du nog jävligt fel.

Akta hjärtat! Jag avser kvinnor som ?tänker själva?. Alltså som är trygga i sig själva och inte bryr sig ifall deras drivkraft är stötande för några bittra män.
  • Anonym (Derr)
    Anonym (töttnat) skrev 2018-01-09 11:33:29 följande:

Båda dessa inlägg är exempel på exakt det som gör svenska kvinnor ointressanta.

Alltid på hugg efter att hävda sig inför män som om det vore någon slags tävling.

Lättkränkta, och ser all kritik eller ifrågasättande som kvinnoförakt, de anser sig vara perfekta och ingen ska komma och säga något annat.

Den svenska kvinnan är givetvis så mycket bättre än alla kvinnor på hela planeten, alla som föredrar någon kvinna från något annat land har fel i huvudet.

Att kärlek skulle kunna uppstå mellan en svensk man och en kvinna från något annat land är omöjligt, då handlar det enbart om utnyttjande, om en svensk kvinna blir kär i en utlänning är det däremot den renaste kärleken...

Lever i en av världens mest jämställda och trygga land men ser sig själv som ett konstant offer, utnyttjad och nertryckt vilket givetvis rättfärdigar all slags skitbeteende.

Agerar gärna i flock och följer strömmen (andra kvinnor, män har ju alltid fel så dem kan man skita i)

Väljer ett förhållande med en jämställd man men knullar gärna raka motsatsen, vid sidan av såklart för det är ju viktigt att upprätthålla en korrekt fasad utåt. 

Jag förstår. Jag antar att du tycker det är ok med förakt riktat åt ditt håll? Jag har aldrig haft problem med män på det sätt som du verkar ha problem med kvinnor. Anledningen? Jag tespekterar alla.
  • Anonym (Derr)
    Anonym (töttnat) skrev 2018-01-09 12:30:27 följande:

Nej du förstår inte någonting av det som sagts, annars hade du inte kallat det för "förakt". Att kalla all slags kritik och ifrågasättande för förakt visar att man har noll tolerans för det och anser sig själv vara fulländad och det är knappast synonymt med förståelse.

Nej du respekterar inte alla, du respekterar förmodligen alla som tycker och tänker som du och helst är kvinna. Men fan om någon säger emot dig, kritiserar eller ifrågasätter dig då tar respekten slut ganska fort.

Åh du känner mig? Råkade ta fel på person? Det är ok att vara bitter så jeep on going! Som sagt, jag har allt jag kan önska i form av relationer, jag önskar dig med ett ömsesidigt respektfullt förhållande, en egen familj at ösa kärlek över och nära relationer med folk från motsatt kön i framtiden.
  • Anonym (Derr)
    Anonym (töttnat) skrev 2018-01-09 12:30:27 följande:

Nej du förstår inte någonting av det som sagts, annars hade du inte kallat det för "förakt". Att kalla all slags kritik och ifrågasättande för förakt visar att man har noll tolerans för det och anser sig själv vara fulländad och det är knappast synonymt med förståelse.

Nej du respekterar inte alla, du respekterar förmodligen alla som tycker och tänker som du och helst är kvinna. Men fan om någon säger emot dig, kritiserar eller ifrågasätter dig då tar respekten slut ganska fort.

Åh du känner mig? Råkade ta fel på person? Det är ok att vara bitter så jeep on going! Som sagt, jag har allt jag kan önska i form av relationer, jag önskar dig med ett ömsesidigt respektfullt förhållande, en egen familj at ösa kärlek över och nära relationer med folk från motsatt kön i framtiden.
Svar på tråden Varför gör svenska män såhär