Anonym (Lavalamp) skrev 2018-01-05 01:05:49 följande:
Jag är inte svartsjuk på henne? Hon är svartsjuk på mig. Och svartsjuka är tyvärr just en sjuka. Den kan få dig att göra saker du annars aldrig skulle göra och jag tror det är så för mina styvbarns biomamma.
Jag gillar hennes personlighet. Jag gillar inte hur hon beter sig. Hon gör det svårt för mig att gilla henne när hon hatar mig för att jag lever med barnens pappa. Hon har seriöst lämnat barnkalas som vi arrangerat och TAGIT MD SIG ett av barnen. Bara för att jag var där. Hon har hotat min kille att han inte ska få träffa barnen när han berättade hör henne att jag fanns med i bilden. Hon har snackat skit om mig till den grad att vissa bekanta från min hemstad inte hälsar på mig längre. Barnen har attityd mot mig den första tiden eftr att ha varit hos henne.
Jag vill alltså gilla henne, för jag tror att hon är en grym tjej under all svartsjuka. Men hon gör det svårt för mig. Allt är så manipulativt. Hon säger aldrig något till mitt ansikte.
Jag har en jättebra relation till barnen. Jobbar själv på skola och hade velat deras bästa även om de inte var min killes barn. Nu är det så att jag även älskar dem.
Jag behöver råd kring hur jag ska närma mig henne utan att hon flippar ut eller hämnas eller liknande.
Jag tycker du låter väldigt sund och nyanserad i det du beskriver.
Sedan är jag en av dem som tror på karma. Så länge du gör gott så kommer du få tillbaka gott. Och det kommer bli från barnen. När de blir stora nog att värdesätta din strävan. Fortsätt vara fin mot dem och försök att bara låta allt med biomamman få ta sin tid. Det kan ju bli bättre med tiden när hon insett att du vill hennes barns bästa.