• Anonym (Ensamvarg)

Varför vill jag inte ha sex med min pojkvän?

Vi har varit ett par i snart 4 år och jag känner ingen attraktion till honom (han har inte förändrats utseendemässigt). Det är hemskt! Vi har det mycket bra övrigt men detta tär på förhållandet. Han önskar närhet vilket jag också vill ha (tycker om att vara nära o mysa) - men INTE mer än så tack!

Jag kan gråta när vi har sex för det inte känns bra - men samtidigt så blir jag upphetsad av tanken på att ligga med ngn annan. Såhär har det egentligen varit mer eller mindre i 3 år :( Ska vi göra slut? (Vi är i åldrarna 26&29)

• Svar på tråden Varför vill jag inte ha sex med min pojkvän?
  • Anonym (Tidigare)

Ville inte ha sex med mitt ex de sista 1,5-2 åren. Gjorde allt för att tända igen med icke, det gick inte. Han var kåt på mig men jag nekade sex hela tiden.

Ransakade mig själv då jag kunde tända och bli kåt på andra. Dumpade killen och dejtade killar jag verkligen tände på. Min nuvarande sambo firar jag snart 4 år med och kan knappt låta bli att ta på honom, vill ha sex varje dag, flera gånger. Tänder både fysiskt och psykiskt med honom, han trycker på rätt knappar och får mig att komma flera gånger utan problem. Med mitt ex kunde jag inte komma. Fick fixa det själv.

Jag var inte kär i mitt ex längre när lusten försvann, så var det för mig idag.

• Anonym (Bea)

Så du har kvar ditt ex som en reklam att lura folk hur ni är det där perfekta paret, andras åsikter väger tyngre än dina egna och du tycker det är ditt ex (jag kallar han ex för du pratar om han som ett) psykiska ohälsa som saboterat, men du, du verkar inte mentalt frisk någonstans du:

* Behåller ditt ex som en reklam för den perfekta partnern

* Är äcklad av honom och smeker dig till fantasier att möta nya män

* Skryter om att anda är svartsjuka på ert förhållande där du i tankarna redan är otrogen och blir torr mellan benen i närheten av din "kille"

Tänker du ta ansvar och säga sanningen till honom, att du ser han som en kompis och att du är sugen på att knulla dig ut på äventyr med alla andra för du äcklas av honom?

• Anonym (Lätt)
    Anonym (Ensamvarg) skrev 2018-01-01 20:36:21 följande:

Vi har varit ett par i snart 4 år och jag känner ingen attraktion till honom (han har inte förändrats utseendemässigt). Det är hemskt! Vi har det mycket bra övrigt men detta tär på förhållandet. Han önskar närhet vilket jag också vill ha (tycker om att vara nära o mysa) - men INTE mer än så tack!

Jag kan gråta när vi har sex för det inte känns bra - men samtidigt så blir jag upphetsad av tanken på att ligga med ngn annan. Såhär har det egentligen varit mer eller mindre i 3 år :( Ska vi göra slut? (Vi är i åldrarna 26&29)

Grattis, du är en elak bitch som ligger med din pojkvän men inte är attraherad av honom.

Gör slut och gör rätt.
  • New  Dawn
    Anonym (Bea) skrev 2018-03-28 02:38:40 följande:

Så du har kvar ditt ex som en reklam att lura folk hur ni är det där perfekta paret, andras åsikter väger tyngre än dina egna och du tycker det är ditt ex (jag kallar han ex för du pratar om han som ett) psykiska ohälsa som saboterat, men du, du verkar inte mentalt frisk någonstans du:

* Behåller ditt ex som en reklam för den perfekta partnern

* Är äcklad av honom och smeker dig till fantasier att möta nya män

* Skryter om att anda är svartsjuka på ert förhållande där du i tankarna redan är otrogen och blir torr mellan benen i närheten av din "kille"

Tänker du ta ansvar och säga sanningen till honom, att du ser han som en kompis och att du är sugen på att knulla dig ut på äventyr med alla andra för du äcklas av honom?

Anyone can hate. It costs to love.
  • Daria99

Känner igen mej, tröttnar efter en tid på sex med partnern, då lockar sex med vem som helst annan.

• Anonym (Ensamvarg)
    Daria99 skrev 2018-03-30 20:40:01 följande:

Känner igen mej, tröttnar efter en tid på sex med partnern, då lockar sex med vem som helst annan.

Finns det hopp? Jag vill inte ha det så
  • Anonym (Trist)

Nej tyvärr. Vissa kvinnor är som du och kan inte hålla igång attraktionen efter ett par månader andra ett par år (lär de känna mannen blir han som ett syskon). Det handlar ju vad du behöver för den där exploderande attraktionen kommer du bara ha om du byter runt nån gång om året.

Går inte att "koda" in attraktionen. Speciellt inte när du går och är sugen på annat hela tiden.

Ett öppet förhållande kanske är något för dig? Dock kan det vara trixigt att få igenom det om man inte tar det direkt i en ny relation. Partnerbyte ett annat sätt? Oftare lättare att få med mannen på.

• Anonym (Riktig attraktion)
    Anonym (Ensamvarg) skrev 2018-01-01 20:36:21 följande:

Var det riktig förälskelse från din sida från början eller blev du smickrad av hans intresse för dig? Var han ett bra kap? En bra man med bra jobb, bil och bra boende. Nu när all spänning har släppt är han bara en man som vilken som helst som har det bra i livet. Men ingen du är tänd och kåt på. Det verkar inte finnas någon riktig kärlek från din sida. Bara vänskaplig kärlek med lite närhet och mys. Bara hans intresse av dig. Ja om du inte blir kåt på honom då är det bara att inse faktum och göra slut och träffa en ny man. Han kommer att klara sig fint om du rakt och tydligt säger att du bara älskar honom som vän men inte längre älskar honom som en man och kvinna ska göra. Då blir det inga konstigheter om varför du vill avsluta förhållandet.
  • Anonym (Riktig attraktion)
    Anonym (Ensamvarg) skrev 2018-01-01 20:48:57 följande:

Vi har pratat mycket om detta under åren. Han har accepterat läget.. Men jag tycker ingen av oss borde nöja oss med detta egentligen. Han mår dåligt över det. Tycker synd om honom. Jag mår ju faktiskt också dåligt över det. Tänker att "på lördag ska vi ha sex" .. motvilligt. Sen när det är lördag så vill jag verkligen inte. Äcklas nästan av det. Och jag älskar honom så mycket. Får panik om han rör mig och blir arg. 

[quote=78747686][quote-nick]Anonym (Ensamvarg) skrev 2018-05-27 20:40:21 följande:[/quote-nick]Finns det hopp? Jag vill inte ha det så[/

Om det finns hopp? Läs själv vad du har skrivit. Om man blir äcklad av någon eller någonting så finns det väl inte så mycket hopp tyvärr.
  • Sexologen

Hej! Först vill jag bara säga - fan vad kämpigt att ha haft det så här i tre år. Sen vill jag tillägga att det inte behöver vara kört även om du inte har känt lust på flera år. Jag är sexolog och möter dagligen folk som inte känner lust, ibland har det bara gått några månader, men jag har också träffat dem som inte har velat ha sex med sin partner på flera år. Lust är så otroligt komplext och både består och påverkas av mycket. Mitt råd till dig är att du först försöker reda ut varför du inte känner lust, innan du fattar några beslut kring din relation. Jag har nyligen tagit fram ett test som ska hjälpa en att förstå sig på sin låga sexlust. I skrivande stund har det laddats ner över 1700 gånger, (varav 1000 skedde på bara ett dygn). Med andra ord är du verkligen inte ensam. Testet är helt gratis och hjälper en att förstå vad som leder till ens låga sexlust. Länk till testet är: www.lustlyftet.se 

• Anonym (Seriöst)

Tror du att någon annan vet bättre än dig varför du inte vill ha sex med din pojkvän?

Om du inte längre vill ligga med honom så föreslår jag att du byter ut honom mot en pojkvän du vill ligga med, i stället för att söka sympati på internet.

Din attityd tyder på extremt låg vilja att göra något åt situationen när du bara konstatera din egen olust inför sex med pojkvänen och sedan en lakonisk undran varför. Så snälla du, gå vidare.
    Han kan säkert bli en fin killkompis, men ni är nog för unga för att slösa bort tid på att ligga på människor ni inte tänder på.

Svar på tråden Varför vill jag inte ha sex med min pojkvän?