• Anonym (Ensamvarg)

Varför vill jag inte ha sex med min pojkvän?

Vi har varit ett par i snart 4 år och jag känner ingen attraktion till honom (han har inte förändrats utseendemässigt). Det är hemskt! Vi har det mycket bra övrigt men detta tär på förhållandet. Han önskar närhet vilket jag också vill ha (tycker om att vara nära o mysa) - men INTE mer än så tack!

Jag kan gråta när vi har sex för det inte känns bra - men samtidigt så blir jag upphetsad av tanken på att ligga med ngn annan. Såhär har det egentligen varit mer eller mindre i 3 år :( Ska vi göra slut? (Vi är i åldrarna 26&29)

• Svar på tråden Varför vill jag inte ha sex med min pojkvän?
  • TotteE
    Anonym (Ensamvarg) skrev 2018-01-05 07:12:07 följande:

Jag älskar honom över allt och vi har så roligt ihop = bästa kompisar!

Men då så! Separera och gå vidare nu när ni är kompismässigt på topp.

Varför vänta? Varför mala ned din partner millimeter för millimeter under några års tid till och köra förhållandet i botten först? Gå nu
  • Anonym (Ensamvarg)
    Anonym (Er Far en) skrev 2018-01-05 08:19:12 följande:
    Så, vad var det som hände efter perioden med det gudomliga sexlivet? Vad var det som fanns då som inte finns nu som du ser det? Blev det vardag och samma samma eller var det så att ni flyttade ihop exempelvis. Var de det nya och spännande som drev dig då, som efter det blev trist och tråkigt? Hade ni provat "allt" som två kan göra som du ser det utan att tömma ditt begär/behov? Har du "alltid" haft fantasier om andra och om mer eller är det något som har växt fram de senaste året/åren? Man förändras ju menar jag oavsett om man vill det själv eller inte.
    Det kom psykisk ohälsa från min partner och lusten dog. Sen har vi aldrig hämtat oss från det kan man vell säga... Nej jag har alltid har normal lust och älskat spänningen. Nej inte haft fantasier om andra innan men de har kommit efter som.. Rynkar på näsan
  • skånekillen999

Vill du inte så vill du inte

man kan ju inte tvinga fram

åtrån.

Jag säger att du ser dig om efter någon annan som kan kittla dig både psykiskt och fysiskt

kram

• uffe 2
    Anonym (Ensamvarg) skrev 2018-01-05 07:12:07 följande:

Jag älskar honom över allt och vi har så roligt ihop = bästa kompisar! Men det finns en stor längtan och lust inom mig att få uppleva den där passionen och attraktionen sexuellt igen (de gör jag inte med honom tyvärr).. 

Blir de ofta såhär för dig i längre relationer? Passionen ser jag som att den får man jobba för vårt efter tiden går. Att lösa upp sina känslomässiga blockeringar o.s.v. jag som man är exakt lika dan som dig men börjar förändras. Hur länge höll passionen i sig i början? Jag har jätte svårt att älska en person och sen ha passionerat sex med den.
  • uffe 2
    Anonym (Ensamvarg) skrev 2018-01-05 08:06:24 följande:

Ja alltså.. Efter några månader började det bana ut med attraktionen för min del då jag inte kände att relationen var rätt för mig där o då. Men vi fortsatte tillsammans (vilket jag är glad över!!) och har kämpat oss igenom ett par svackor. Vi är ett sånt par som alla ser upp till och alla vänner är avundsjuka på. Vi har det superbra tillsammans - förutom när de kommer till attraktionen fr min sida sen ett par år tillbaka.. Vi hade en gudomligt sexliv i början. Misstänker att om jag jobbat på mig själv (ensam) och haft sex med andra (uppfyllt mina inre drömmar) så hade vi kanske fått tillbaka gnistan igen. Man är ju ingen bra partner när man egentligen kanske drömmer om annat..? Önskar vi hade träffats när jag kände mig färdig med alla mål o "sexfantasier" jag hade. Och nej, jag vill inte utföra detta med honom. 

För mig var de där med att leva ut sex på alla möjliga sätt bara en illusion utan stil. Men samtidigt är du ju så ung åxå :)

Att du ens uppmärksammar att ni är ett par som alla ser upp till låter ju inte bra i mina öron. De bästa är att inte behöva bry sig om andra utan jobba efter den egna känslan. Oftast de andra ser upp till är bara den bilden samhället vill ha.
  • New  Dawn

Det är verkligen anmärkningsvärt att det började bana utför redan efter några månader. Man kan ju verkligen undra om ni någonsin varit riktigt rätt för varandra.

Du skriver att ni är bästa kompisar, men ändå skriver, du " jag vill utforska världen och mig själv." Den man älskar och trivs med vill man väl i så fall utforska världen TILLSAMMANS med.

Det är väldigt fel om du känner att du inte vill utforska dina sexuella fantasier med din kille.

Jag fattar inte hur du ens kan fundera på att stanna när du känner äckelkänslor för din kille. Det är inte rätt mot honom att stanna.

Om du tror att du skulle hamna i samma situation med en ny kille kanske du måste tänka över hur du vill leva och vara återhållsam med att inleda relationer.

Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (A)
    Anonym (Er Far en) skrev 2018-01-05 07:53:25 följande:
    Mycket är relativt. Finns de som känner liknade efter 10,15, 20 eller fler år tillsammans...
    ...får intrycket av att det började redan efter det första nykära året för din/er del!? Hade jag den som funderade i de banorna och hade en sådan känsla, så hade jag troligtvis gjort slag i saken och tagit en paus eller valt att lämna, men jag vet inte så mycket om er historia. Antingen det eller nästa steg i det hela...familj? Barn? En relation lever så länge den är levande, periodvis är det mindre, periodvis mer. Ta tag i det och prata med varandra på allvar! 
    Håller med
  • Anonym (Jezz)
    Anonym (Ensamvarg) skrev 2018-01-05 08:06:24 följande:
     Vi är ett sånt par som alla ser upp till och alla vänner är avundsjuka på.
    Ett par som haft problem redan efter så kort tid, där attraktionen dalade efter bara några månader tillsammans, och där minst en av parterna inte kände att det är riktigt rätt... är då inte ett par jag ser upp till. Och jag blir inte det minsta avundsjuk på att ni är ett par som tvingats "kämpa er igenom svackor". Drömmer

I mina ögon är inte det här att ha det "superbra tillsammans".
  • New  Dawn
    Anonym (Jezz) skrev 2018-03-27 13:41:22 följande:

Ett par som haft problem redan efter så kort tid, där attraktionen dalade efter bara några månader tillsammans, och där minst en av parterna inte kände att det är riktigt rätt... är då inte ett par jag ser upp till. Och jag blir inte det minsta avundsjuk på att ni är ett par som tvingats "kämpa er igenom svackor".

I mina ögon är inte det här att ha det "superbra tillsammans".

Anyone can hate. It costs to love.
Svar på tråden Varför vill jag inte ha sex med min pojkvän?