Inlägg från: Anonym (hur?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hur?)

Jag är apotekare, fråga vad ni vill

Ni har blivit såå himla mycket trevligare för ett antal år sen, det var en jättestor skillnad tycker jag! :)
    Hörde av en med inblick att ni hade gått igenom nån organisationsförändring eller nåt för lite mer än 5 år sen eller nåt sånt? Är bara så nyfiken på detta, vad va det som hände? :)
    Fick ni nån extra utbildning i bemötande eller hur gick det till?

• Anonym (hur?)

Vilka läkemedel rekommenderar du för svårt illamående? Jag måste ta cellgifter i låg dos, och Lergigan hjälper inte ett dugg. Lergigan Comp gör så jag inte kan sova. Jag är inte gravid.

Hade varit jättetacksam för exempel på läkemedel jag kan be min läkare om att få prova...

• Anonym (hur?)

Tänkte också passa på att fråga:

Tål inte NSAID och undrar om jag kan ta paracetamol fast jag åter metotrexate? Tänkte att läkaren sa att man absolut inte ska inta alkohol med denna medicin för det kan skada levern, och att det borde vara samma sak med paracetamol, eller är jag ute och reser...?

Stort tack på förhand för att du tar dig tid att svara på våra frågor!! :)

• Anonym (hur?)
    Anonym (hur?) skrev 2017-12-30 13:36:52 följande:
    Vilka läkemedel rekommenderar du för svårt illamående? Jag måste ta cellgifter i låg dos, och Lergigan hjälper inte ett dugg. Lergigan Comp gör så jag inte kan sova. Jag är inte gravid.

Hade varit jättetacksam för exempel på läkemedel jag kan be min läkare om att få prova...
    Postafen märker jag ingen som helst skillnad med föresten...  :(
Svar på tråden Jag är apotekare, fråga vad ni vill