20+ som planerar att skaffa barn
Men vad trist!!! Håller tummarna att det inte är mensen. Dag tio är fortfarande väldigt tidigt.
Men vad trist!!! Håller tummarna att det inte är mensen. Dag tio är fortfarande väldigt tidigt.
Gott nytt år!!
Hur har det gått för er? Någon som plussat ännu?
Jag håller tummar och tår för er allihopa!
Gott nytt år!!
Hur har det gått för er? Någon som plussat ännu?
Jag håller tummar och tår för er allihopa!
Hallå tjejer! BIM imorgon och tog ett test nu på morgonen, där fanns ingenting. Har dock känt mig konstig i form av molvärk och väldigt ömma bröstvårtor men det kan ju bero på PMS-hormonerna... Eller inbillning.
Så nu satsar vi i alla fall på fjärde försöket! ÄL runt 17/1 och BIM 29/1.
Brottas dagligen med tankarna att vi inte kan bli gravida. Någon gång runt 11 år konstaterade jag att min största rädsla är att inte kunna få barn, varpå det har etsat sig fast så pass att jag nästan tror på det själv. Har dock ingenting som tyder på det. Regelbunden cykel på 26 dagar med lutealfas på 12 dagar. Från andra försöket har jag använt Glandin, och nu till fjärde kommer jag också att ta Rosenrot och Munkpeppar. Undrar också om det behöver komma till en viktnedgång så tur att helgerna är över nu så jag kan börja med det.
Haha ja! Jag tror nog att alla blir vi chockade även om man kännt av symptomer eller så, allting blir ju så svart på vitt när plusset kommer.. Nej du behöver absolut inte vara orolig som du säger 3 försök, kände flera gånger att det tog sån tid och att jag v alldeles för otålig, men sen efter massa gravtest som va negativa och mensen som bara dök upp, kände jag att nej nu tar vi inga ägglossningstest inget sånt, slutade stressa över det helt enkelt. Och då sa det poff! Satt man vet aldrig man har ju hört om folk som slutat stressa och blivit gravida då! Men jag tror bara att vi pricka in ÄL rätt!
Hoppa verkligen att ni två lyckas också, vart bor ni någonstans? Och är det ni båda som hafr barnlängtan eller den ena lite starkare? :)
Hej,
Hoppas man är välkommen här!
Själv är jag 23 och min sambo 30.
Vi är på 3:e försöket nu men är osäker på om jag fått ägglossning denna månaden. Har dock haft en stegring för att igår få tomt utslag på äl-stickan så något är det kanske som hänt. Antingen äl eller missad.
Har samma som dig Lyckorus, ständig oro över att jag inte kan bli gravid men har egentligen inget som säger jag inte skulle. Har väääldigt regelbunden mens..
Hm.. Roligt att följa er tjejer!
Aaah, nej vad synd :/ fast som sagt, "bara" ditt tredje försök. Jag är också på mitt 3:e och är tveksam om det blir något denna månaden heller. Jag fick ett svagt plus förra månaden sen kom mens. eventuellt missfall. :/ Då kände jag mig verkligen gravid. Nu däremot så är jag uppsvullen, har vita vattniga flytningar och ont i ryggen. Samma symptom som när jag ska få mens typ.. Dock vet jag som sagt inte om jag hade ägglossning. Hade en stegring men inte helt positivt (vet de kan ge äl ändå) men känns inte så säkert haha.
Jo men guud, du är ju super ung!! När man kollar på vad som kan orsaka infertilitet så har jag inte något av de så vet inte.. kanske tar sin tid bara. Alla i min närhet har typ blivit gravida på första försöket därför jag nojar också...
Ja, det är fan tufft alltså.. väntan.. Nu ska jag till thailand några veckor så hoppas kunna tänka på något annat ett tag.
Har bim.. hm.. 16/17/18 beroende på när jag hade äl. Har en cykel på 30-32 dagar.
Tempar du eller äl-test?
HOPPAS VERKLIGEN!!
Eller hur... Men samtidigt blev de sååå falska förhoppningar när man fick det. Men som du sa, man vet ju att det fungerar (tror jag?). Jag ska till gyn imorgon och göra ett ultraljud oavsett för att se om allting står rätt till. Jag har haft en del cystor (ej farliga) som spruckit innan och har normalt galet ont under ägglossning.. så ska bara kolla för att de känns säkrare typ och kanske gör mig lite mer lugn. Har du varit och gjort de?
Ja, det är sant.. Min mamma blev gravid på första försöket med min bror och 2:a med mig.. Så hon har vääldigt lätt att bli gravid. Hoppas på det också... Ja, men vad jag vet har min sambos förre detta blivit gravid (abort dock) så jag vet de fungerar där med.
Ja,såklart det blir det ju... men man vill ju så gärna och så för varje månad blir man ju mer orolig. Denna gången känns de inte alls lika hoppfullt som förra månaden men man vet ju aldrig?? HOPPAS VERKLIGEN!
Jag har NC men tempar inte.. min temp är sönder haha.. ska köpa en ny och börja igen, känns säkrare. Har faktiskt använd graviditetskollens stickor med. Köpte dock clearblues digitala igår på apoteket. får testa de tills nästa månad :D