Inlägg från: Anonym (triplecheese) |Visa alla inlägg
  • Anonym (triplecheese)

Det snålaste ni varit med om?

lägger till några händelser jag råkat ut för.

Vi är ett kompisgäng som delar på allt oavsett hur lite cash vi har, de bara blev så automatiskt. En annan började hänga med oss så frågade om han hade en cigg och bjuda på, "nää har bara 8 paket kvar köpte en limpa för 4 dar sen". 

Samma person lånade 700 spänn av mig för 2.5 år sen, dom pengarna har jag fortfarande inte sett röken av. 

sen lite OT:

samma person är dessutom GROV mytoman. han berättade att när han i dåtid skulle flytta till sthlm inom 2v så skulle han få en 2017 bmw e91 (dom slutades tillverkas 2011), en 4 våningshus av sin tjejsfarsa men han har precis utbildat sig till elektriker så han sa att han hade köpt en hiss också. Att han skulle få 60 papp efter skatt i månaden på sitt jobb, att han köpte några aktier och sålde för 1.5mille "igår" så jag sa lite skämtsamt, "men oj vad bra! då kan jag få tillbaka mina 700 spänn kanske borde lägga till en ränta på det också?" och skrattade, då fick jag en 10kroners haribo godis påse från hans jackficka istället. 

skulle kunna skriva en bok om den grabben, jävla lirare de finns asså :D

• Anonym (triplecheese)
    gröna L skrev 2017-12-20 18:41:46 följande:

Jag hade en chef som sa att vi inte fick ladda våra privata mobiler på jobbet, eftersom strömmen kostade för företaget...

Min morsa fick inte köpa en kniv genom jobbet för hennes pajja, men en ny telefon till sig själv och ett sommarjobb på 2v med 25papp till sin son som bara satt på kontoret och spelade kunde han ge. 
  • Anonym (triplecheese)
    Notetur Nomen skrev 2017-12-21 00:16:32 följande:
    Känner att jag vill läsa den boken berätta fler historier om honom! 
    hahaha jaa det finns ju rätt många olika historier med honom men fan vad svårt det var att komma på någon riktigt maxad nu då.. kommer bara på små och konstiga grejer..

Kan väl lägga till att mina polare fixade en studio i byn vi bor i för att utveckla sin musik mer då dom sysslar med rap osånt mest för skojj skull, den här killen (vi kan kalla honom axel) var den enda med dj bord eller mixbord eller va de heter för att göra beats så dom lät han göra det jobbet till 2 låtar.

Det vart katastrofalt kan jag säga, tills en dag en av dom lyckades köpa ett eget sånt där mixbord och började göra beatsen själv istället och det lät faktiskt jävligt bra.
    Dom fortsatte göra beatsen själva och nån månad efter det så ringer pressen och frågar om dom får göra ett reppotage om dom, ja självklart! svarade dom men när pressen väl kommer, gissa vem som står och tar åt sig äran? AXELJÄVELN ställer sig och säger att det är HAN som startat och byggt hela gruppen, och det fick mina polare veta i pressen. vi slutade hänga med honom efter det och vi tror det är anledningen till att han bor i sthlm nu haha

• Anonym (triplecheese)

kom på en liten luring nu. 

En gång i tiden alltså de här var längesen så sålde jag sprit, var alltid schyst och tog även emot mynt vilket många inte gör, skulle ha 250 per flaska och killen gav mig 2st 100 lappar och 3st 20or. han ville helt ärligt på fullaste allvar ha 10kr i växel helt sjukt. jag sa att jag har ingen växel då jag sällan använder mynt. i 1 månads tid skrev han på sms att han skulle minsann ha sina 10kr. 

• Anonym (triplecheese)
    Anonym (jobbarkompis) skrev 2017-12-22 17:57:11 följande:

Hade en jobbarkompis som var otroligt snål. Vi jobbade skift (jag gör det fortfarande, han har bytt arbete) och företaget hade fixat julmat i personalrummet. Det fanns gott om mat så det skulle räcka till alla skift.

Vi var skift nummer två så ett skift till skulle ha. Ett par timmar senare kom den här personen bärandes på två påsar fulla med mat. Jag sa nåt i stil med "oj, har du så mycket matsäck med dig, hade du glömt att vi skulle äta julmat?" Svaret blev:
    "Nej det här är inte min matsäck det är rester från julmaten. Jag tänkte att nästa skift vet ju inte hur mycket som fanns så då kan jag lika gärna ta hem en del."

Denna person hade även en del annat skumt för sig. Bland annat tände han aldrig lampan när han gick ner i källaren eftersom el är så dyrt. Istället använde han ficklampan på mobilen. Eftersom han bara laddade mobilen på jobbet så var ju det gratis.

Samma sak gällde duschen, han duschade aldrig hemma, bara på jobbet. På så sätt sparade han ju både varmvatten/el, tvål och tvätt av handdukar. Han bytte underkläder väldigt sällan för att inte behöva använda tvättmaskinen. Övriga kläder vet jag inte om han bytte överhuvudtaget. Han använde aldrig AC´n i bilen för att det drog bränsle.

Att jag vet detta beror på att han stolt berättade det för allt och alla.

haha var han glad då när han sparade ihop nån enstaka krona :D Såna här överdrivet snåla personer måste ju va sjuka på nåt sätt.. 
Svar på tråden Det snålaste ni varit med om?