• Milamilis

BIM JANUARI 2018

Snowflingan skrev 2018-01-21 18:57:53 följande:
    Åh va härligt med flera barn! Kände du såhär när du var gravid innan också om du kommer ihåg? Jag tycker det är intressant hur olika graviditeter kan vara om det är olika pappor också, dock hade min mamma exakt likadant med alla oss 3 barn, yngsta med annan man :)

Ja detta blir första, riktigt spännande!
    Jag mådde aldrig illa och hade inte massa sura uppstötningar med de första två, nu känns det som att jag vill spy mest hela tiden (har dock inte spytt än). Jag upplever att allting känns MER den här gången, iaf definitivt nu innan BIM. Jag har inte känt av så mycket symptom innan BIM vid de tidigare graviditeterna som jag gör vid denna (om jag nu är gravid) och vi hade inte planerat barn nu och ändå bara visste jag häromdagen. Men en sak har dom gemensamt; rikligt med vita flytningar :)

Vad spännande med första! Har ni planerat länge?
  • Milamilis

Grattis till alla er som plussar!

Själv vaknade jag i morse och var övertygad om att jag INTE var gravid helt plötsligt. Vet inte riktigt vad som händer med mig, men känns plötsligt tvärsäker på att jag bara haft enorm PMS denna månaden. Jag beställde hem gravstickor igår från testlagret, så jag får väl testa om några dagar och se om det är något eller inte. Pendlar mellan att tänka att det är omöjligt att jag är gravid, till att jag är stensäker på att jag är det. 

• Milamilis
    Lisan101 skrev 2018-01-22 12:38:53 följande:

Hej!

Hoppar också in här. Har bim på söndag den 28/1.

Har haft värsta mensvärken sen några dagar efter ägglossning, vaknat på nätterna och känt av molandet. Testat idag på bim-6 men negativt. Har två barn sen innan. Något är annorlunda i kroppen. Mensvärken är ständigt där. Man blir ju tokig på detta.

Någon som känner igen sig?

Grattis till er som plussat! ??

Jag har också två barn sedan tidigare, och möjligtvis gravid med tredje nu med BIM 27/1 el 28/1. Känner samma som du att något i kroppen känns inte som vanligt, men jag pendlar mellan att tro att jag är gravid (har för många symptom som pekar på det) och att vara stensäker på att jag inte är gravid (känns orimligt).. Håller med att den här ovissheten gör en tokig! ;)
  • Milamilis

Idag har de där flytningarna jag har antagit en ny mängdnivå, det är så jag flera gånger idag trott att mensen kommit - och då är jag ändå på BIM-6!! Men, flytningarna, lite ömma bröst och lite molande känsla i livmodern är ungefär också de enda symptomen jag har kvar. Funderar på om min kropp bara spelade mig ett spratt den senaste veckan. Obestämd

• Milamilis
    Syrsan skrev 2018-01-22 18:29:11 följande:

Den har tråden har jag missat - tills nu!

Vad roligt (kanske inte är rätt ord egentligen) att hitta fler som är i exakt samma sits.

Jag har troligtvis BIM 27/1.

Känns som att jag nog är skengravid, bara för att man sååå gärna vill få ett plus. Man letar alla tecken som kan finnas så här tidigt.

Upplever en konstig känsla i nedre delen av magen, det liksom suger på nåt konstigt sätt och hugger till nån gång ibland. Har också mått halvilla under dagen.

Men man blir ju tokig på denna väntan! Vill bara att dagarna ska gå.

Välkommen hit, att våndas med oss andra de sista dagarna innan BIM ;)

Jag tror att vi alla här stämmer in på funderingen om en är skengravid - för mig varierar det från dag till dag ;)
  • Milamilis
    HJohannesson skrev 2018-01-23 08:37:46 följande:

Är det någon som tänkt testa sig snart? :)

Jag testade i morse, men är på BIM-5 så det var solklart negativt ;) jag drömde inatt att jag testade positivt så det var därför jag testade även om jag visste att det var orimligt :D
  • Milamilis
    SugarSugar skrev 2018-01-24 17:58:37 följande:

När vågar man ta ett test? Har BIM runt den 29e. Är det någon idé att testa innan? Hur gör ni som är kvar i tråden och har BIM typ samma dag? :)

Jag har BIM 28/1, men tänker testa 27/1 ;)
  • Milamilis
    SugarSugar skrev 2018-01-24 19:35:44 följande:

Låter vettigt :) Lär inte visa något ändå :)

Enligt min kalender så borde mitt ägg ha fäst 23/1, dvs igår, och hcg är ju inte tillräckligt högt förens tidigast 3-4 dagar efter att det skett. Så lördag blir testdag här :)
  • Milamilis
    Syrsan skrev 2018-01-25 05:53:21 följande:

Jaha, verkar som att jag får se fram emot BIM i februari istället. För nu på morgonen kom mensen.

Lycka till, till er som fortfarande lever på hoppet!!

Så tråkigt :/ Hoppas att det tar sig i februari istället!
Svar på tråden BIM JANUARI 2018