• A1610

BIM JANUARI 2018

Hej!

Jag fick just rosa på pappret efter att kissat. Är på ÄL + 4. Kan det vara en nidblödning, någon som har erfarenhet av det? Eller är det för tidigt för nid? Har aldrig haft så innan. Inga problem med spottings....

• A1610
    Airmos skrev 2018-01-15 12:30:12 följande:

Hej! Hände mig med denna månad runt ÄL. Har aldrig hänt mig innan heller. Läste att det kan ske när ägget lossnar, osäker på om det ev är för tidigt för att vara en nidblödning? Har du några andra symtom?

Alltså jag har använt älstickor i 9 mån och det har vart regelbundet med ÄL så därför hoppade vi de denna gång.Skulle bli chockad om ÄL är nu då jag i början av förra veckan fick mycket halt glansigt sekret och på lördagen var jag torrare igen och flytningarna vart mer grumliga/vitare i färgen, så tänkte att ÄL var över då på fre/lör.

Håller med om att en nidblödning känns för tidigt. Annars har jag idag ömhet/mol som innan mens eller ÄL.

Så antingen är min ÄL 5 dagar senare just när vi skippar stickorna eller så är det kanske sköra slemhinnor. Har aldrig fått så. Jobbigt när allt är så tvetydigt och man hoppas så.
  • A1610
    Plantlady skrev 2018-01-15 16:03:32 följande:

Jag fick också en rosafärga flytning på ÄL + 4 funderar också på om det kan vara en nidblödning. Har än så länge inte känt några andra symtom. BIM på lördag och är är så otålig, tiden går så långsamt när man väntar!

Åh, men tar du ÄL-stickor så du kunnat utesluta att inte en ÄL ledde till blödningen? Jag har haft som mensvärk nedom magen. Precis som samma dag mensen kommit.

Jag såg det kl 12 och nu när jag kissade så vart det pyttelite rosa igen, inte som tidigare idag.

Hur såg din ?blödning? ut?
  • A1610
    Plantlady skrev 2018-01-15 20:38:25 följande:

Ja jag har använt ÄL stickor så vet att jag hade ÄL 10/1 plus att jag använder mig av Natural cycel och mäter tempen. Har haft molande värk i tjejmagen nu under kvällen.

Det var en ljust rosa/aprikos färga flytning som jag bara såg under ett toalettbesök sen var den borta

Och jag beräknades ha 11/1, så vi ligger lika till. Mös till det kring lunch för säkerhetsskull (jätte sen ÄL). Det rosa avtog under dagen, men nu var det ännu mer rosa sekret när jag torkade mig. Hela pappret som ?nudda? vart helt rosa. Fortsatt mensvärk mer än mol faktiskt.

Men du skrev bim lör? Hur räknar du då. Har du inte 14 dagar från ÄL till mens? Åh, så jag hoppas att det går vägen för oss nu! Alla gamla trådar är inte peppande då personer i samma sits får svaret att det är för tidigt för nid. Vi får hålla varandra uppdaterade! :) :)
  • A1610
    A1610 skrev 2018-01-15 21:56:05 följande:

Och jag beräknades ha 11/1, så vi ligger lika till. Mös till det kring lunch för säkerhetsskull (jätte sen ÄL). Det rosa avtog under dagen, men nu var det ännu mer rosa sekret när jag torkade mig. Hela pappret som ?nudda? vart helt rosa. Fortsatt mensvärk mer än mol faktiskt.

Men du skrev bim lör? Hur räknar du då. Har du inte 14 dagar från ÄL till mens? Åh, så jag hoppas att det går vägen för oss nu! Alla gamla trådar är inte peppande då personer i samma sits får svaret att det är för tidigt för nid. Vi får hålla varandra uppdaterade! :) :)

* ifall det var en jätte sen ÄL skulle det stå :)
  • A1610
    Lottch3n skrev 2018-01-16 03:25:03 följande:

Ingen mens idag heller.. bim +4 och cd33.. alla symtom är kvar..

Nu åker vi på semester en vecka, så kommer den inte under veckan nu så får det bli ett nytt test 24-25/1.. sen ringa någon, men vem?

Jag hoppas verkligen ni får ett positivt besked. Det är annars så jobbigt när kroppen beter sig så här när man vill något så otroligt mycket.

Ha en trevlig resa och jag ska hålla tummarna att ni blir tre på tillbaka vägen!
  • A1610
    Plantlady skrev 2018-01-16 08:03:21 följande:

Då jag använder mig av Natural cycels så har jag väldigt bra koll på min cykel! Har använt mig av appen i 3 år ungefär men bara andra försöker till graviditet. Jag har en ganska kort luteal fas på ungefär 10 dagar mellan ägglossning och mens därför jag beräknar mensen redan på lördag.

Ja hoppas verkligen också det går vägen, har ett missfall i ryggen då blev vi gravida på först försöket så detta är andra förösket nu! Jämför hela tiden med hur jag kände då mot nu även fast jag vet att man inte alls behöver ha samma symtom från gång rill gång.

Håller tummarna för oss båda!

Ok, men då är det ju inte långt kvar tills ni vet. Ne, precis detta med mol och känsla litar jag inte alltid på. Jag har under dessa 9 försök bara en gång trott att jag varit gravid då jag haft mol/mensvärk nästan fram till mensen med finnar/starka naglar- men det var inget. Så är försiktig med att hoppas vid minsta mol:/.

Idag:fortfarande rosa flytningar när jag torkar mig, men mensvärken från igår borta. Så kommer den inte tillbaka kommer jag tro att jag ägglossat 5 dagar senare än vad jag brukat.

På lördag när du har Bim är det Bim -5 för mig, och jag har tänkt att ta ett tidigt test då för att inte gå runt att hoppas. Eller blir Bim förskjutet 5 dagar, återstår att se!

Spännande!
  • A1610
    mucklis skrev 2018-01-22 13:26:14 följande:

Har bim den 27:e. Och har sedan den 17:e haft rosa/bruna flytningar. Det slutade i förrgår men igårkväll fick jag vattniga rosa flytningar igen. Trodde först att det kanske kunde vara en nidblödning men det har hållt på i 5 dagar till och från plus molande värk och nu ömma bröst. Blir så förvirrad :/ har aldrig haft mellanblödningar men det verkar vara i längsta laget för en nidblödning?

Jag har liknande händelse denna månad. Aldrig haft mellanblödningar. Alltid regelbunden mens +/- 1-2 dagar. Denna månad fick jag rosa flytningar på ÄL +4, vilket är i tidigaste laget för en nidis (10 dagar till bim). Det rosa över gick till mensblod i 2 dagar, fast mycket mindre än mens. Under tiden hade jag som mensvärk. Nu är jag på Bim -3 men har inga symptom, inga mol, inget. Så vete fasiken vad detta var. Det höll på i ca 5 dagar.

Vad säger din magkänsla om dig själv? Hur långt har du till Bim?
  • A1610
    EIJ90 skrev 2018-01-24 19:07:25 följande:

Bim imorgon (25/1) enligt NC. Första månaden som jag tempat. Enligt NC hade jag Äl 12/1. Tempen har hoppat lite upp och ner, men varit hyfsat stabil senaste dagarna.

Slutade med p-piller i slutet av oktober. Har sedan dess haft 28 dagars cykler exakt på dagen. Därför trodde jag mensen skulle komma den 20/1, men inget. Är nu på cd 33. Den 19-20 hade jag rosa flytningar och efter det har jag haft ont i magen, gasig och uppblåst. Väldigt rödrosig i ansiktet.

Vågar inte testa med gravtest för är så rädd att bli besviken. Man börjar ju hoppas och tro att det är något på g.

Känns som att mensen ska komma hela tiden sen i helgen...

Nån som känner igen sig?

Det låter lovande, vad stark du är som inte testat ännu? Kommer du testa imorgon om mensen inte kommit?
  • A1610
    A1610 skrev 2018-01-24 19:18:18 följande:

Det låter lovande, vad stark du är som inte testat ännu? Kommer du testa imorgon om mensen inte kommit?

Skulle förstås vara ett utropstecken och inte frågetecken ;)
  • A1610
    Unknown skrev 2018-01-25 14:44:15 följande:

Jag har plussat :) men ska på vul då jag fortfarande har så ont i ena äggstocken, eftersom jag tidigare haft utomkveds! Hoppas allting går bra för vill stanna kvar i denna lyckobubbla!

Så himla roligt! Hoppas verkligen allt ser bra ut!
  • A1610
    HJohannesson skrev 2018-01-25 12:04:39 följande:

Jag tog ett test igårkväll. Ett sådant superkänsligt. Tyckte mig anade ett väldigt svagt streck. Men om det nu är så känsligt så borde det visat mer nu. Bim-1 idag.

Hoppas att det blir starkare! Du funderar inte på att ta ett digitalt test där det står direkt om du är gravid? Jag tänker så slipper man det här stressmomentet med att tolka streck.

Testade själv igår på Bim-1, tokblankt :/
  • A1610
    HJohannesson skrev 2018-01-26 08:35:52 följande:

Fick inte gravid idag på digitalt. Känns ändå helt okej. Har 5 kg kvar till vikten innan mitt barn kom, de kg får gärna försvinna innan jag gör om samma resa.

Lycka till alla ni andra! Jag hejar på er!

Tråkigt! Hur när Bim är du? Jag är på Bim +1 och fick toknegativt. Och nej, känner mig inte gravid. Bara att ladda om karusellen igen...:/
Svar på tråden BIM JANUARI 2018