• A1610

BIM JANUARI 2018

Hej allihop,

Var med i dec tråden men fick mensen för tre dagar sedan.

ÄL =11 Jan

Bim= 25 Jan

Första barnet på första försöket för 14 mån sedan.

Försök till syskon har hitills tagit 8 månader utan resultat (sedan maj). Använt clearblue monitor så haft stenkoll på alla ÄL. Nu struntar jag i den denna månad och kör på ?kroppsliga tecken?.

• A1610
    Charlizee skrev 2017-12-30 12:47:18 följande:

Har skapat en tråd för oss som önskar ett syskon till våra små <3

Hej, jag går gärna med där, vad heter den?

Jag var med i både dec tråden och hette där anonym(försöktsenmaj) och gruppen Bim 24/12.

Skönt att vädra lite tankar ibland!
  • A1610

Alltså ni, jag blir galen över mina hjärnspöken ibland. Rek är ju allt ifrån sex 2-3 gånger i veckan oberoende av ÄL, sex varannan dag, osv. Jag vet ju att man bara är fertil 12-24 h ungefär. Jag vet också att en spermie kan överleva i fem dagar. Är det då inte liksom bättre att ha sex varje dag från ca 5-6 dagar innan beräknad ÄL? Jag menar varför krångla med varannan dag, är det inte säkrare att öka oddsen och sexa varje dag från -5 dagar och frammåt(förutsatt att spermieproduktionen inte är störd)?Då kan varje sex lyckas från -5 till själva ÄL dagen pga spermiens överlevnadstid. Eller hur tänker ni andra? Vi har försökt länge, därför detta överanalyseras...blir typ stressad om vi inte sexar till det en dag på de fertila dagarna..vem har man blivit?! Ha!

• A1610
    ampjot skrev 2018-01-09 20:59:24 följande:

En fundering, någon av er som äter folsyra eller någon form av kvinnotillskott? Bra eller dålig? Funderar att börja.

Folsyra rekommenderas att tas från och med när man planerar att bli gravid och frammåt. Den minskar risken för ryggmärgsbråck samt anses vara positiv för fertilitet.

Kosttillskott för kvinna brukar innehålla rekommenderat intag av folsyra.
  • A1610
    stoppsign skrev 2018-01-09 20:39:58 följande:

Jag har med nojjat över det där och själv har jag googlat en miljard gånger eftersom det är några månader man hoppats fast det inte gått. Varannan dag har jag kommit fram till att då kan man fortfarande ha ett nyttigt och bättre sexliv än att köra järnet varje dag för produktionens skull...typ! Sen har jag ju fått för mig att gubbarna är 100% bättre. Allt handlar nog som sagt om bra tajming...????..eller något...

Ja, i slutänden handlar allt om tillfälligheter. Hur länge har ni försökt?
  • A1610
    Airmos skrev 2018-01-10 21:10:33 följande:

Har ändrat ditt BIM datum nu till det nya ;) Sen tog jag bort alla som plussat ifrån BIM listan, så det blir lite tydligare. :) Hoppas den stämmer.  BIM lista 

5/1 Smile1234

7/1 citrongräs + Hellan

11/1 stragge

12/1 Lilj3 + Lottch3n + Jagheteralma + Liiiinda90 + Sosarora

13/1 Woohooo

15/1 Nardil + HäxanSurtant + MammaMia1012 + Sunshine4life

16/1 Tiffany + LunaLo

17/1 maria1992

19/1 ampjot + stoppsign

20/1 levisen

21/1 norrland91 + Lindsey77 + GerCho

22/1 Airmos + Lucifer91 + lyckligast80 + imsevims

23/1 Nolix

25/1 A1610

27/1 Alyina88

29/1 Alltidvi 

29-30/1 carnations

31/1 Anonym (newbie)

?? Loouiiisee (osäker på när BIM är)

lista

4/1 Annso123 (BIM 1/1)

4/1 ankmamma (BIM 2/1)

5/1 Mawie (BIM 3/1)

6/1 Fialooop (BIM 3-5/1)

8/1 boggielo (BIM 9/1)

8/1 qismet (BIM 11/1)

10/1 josgos (BIM 12/1)

(om du saknas eller ser något som är fel, kopiera gärna listan och lägg till dig själv)

• A1610
    Snöstorm40 skrev 2018-01-12 13:04:20 följande:

Bim idag, ingen mens, inget plus, inga symptom alls förutom ömma bröst. I vanliga fall har jag extrem mensvärk men känner ingenting av att den skulle vara på gång heller. Vet inte vad jag ska tro. Vågar inte riktigt hoppas heller. Är det vanligt att testa negativt på Bim och plussa senare?

Åh, en lovande början iaf. Har du hunnit ta ett grav-test?Det står ju någon form av statistik på förpackningen att typ 90% av alla gravida får ett positivt svar på Bim- dagen. Men långt ifrån alla plussar på Bim. Så blir det neg och mensen inte kommer kan man testa ett par dagar senare igen. Däremot är positivt svar alltid positivt.

Håller tummarna!
  • A1610
    Ellinor98 skrev 2018-01-12 13:08:55 följande:

Hej!

Har också BIM i januari 23/1 så hänger med här.

Hade missfall i augusti och vi har försökt ända sen dess att få till en ny graviditet utan att lyckas..

ÄL + 5 idag och sen i igår har jag nån hemsk smärta i mina bröst vårtor, en brännande känsla.

Gör så ont att jag inte kan ha varken tröja eller bh på mig och har aldrig haft så här efter ÄL förut någon mer som känner igen sig? Har även som mensvärk och ont i nedre delen utav ryggen.

Håller tummarna!
  • A1610
    SugarSugar skrev 2018-01-13 19:42:25 följande:

Hej! Vilken rolig grupp, är oxå gärna med ???? Har haft oskyddat sex nån månad men inte på fertila dagar. Tänkte göra ett försök den här månaden ???? BIM 29/1. Gjorde ett ÄL-test idag som såg ut så här.. Vad tror ni?

Vad roligt att ni ska börja försöka. Testremsan indikerar på att hormonerna har stegrat och ÄL är på gång. Ta ett par gånger till så kommer du nog se att det blir starkare och starkare. Men det är nog läge att börja mysa till det ;)
  • A1610
    SugarSugar skrev 2018-01-13 20:25:58 följande:

Tack snälla för svar :) Kanske svårt att se och säga.. men tror du att det är någon dag bort? Jag ska ta ett test till i morgon bitti. Blir linjerna lika starka till slut? :)

Hur vart det idag? Jaa, 1-2 dagar bort. Ibland hinner det bli starkare till kvällen med :) Det ska inte vara lätt inte!
Svar på tråden BIM JANUARI 2018