Inlägg från: Baraentilligen |Visa alla inlägg
  • Baraentilligen

BIM JANUARI 2018

Hoppar in här efter ytterligare ett minus och mens på gång. Bim borde vara 27.1, vilket känns som en evighet bort. Fjärde barnet, tredje försöket. De tre första kom alla på första försöket så nu känns det mindre roligt...

• Baraentilligen
    Lindsey77 skrev 2017-12-25 22:27:13 följande:

Jag är på femte barnet, fjärde försöket. Visst känns det seeegt. Jag har BIM senast 21/1.

Min trea kom till direkt, fyran på försök nr 3. Fyra graviditeter i rad, inga missfall. Jag blev så förvånad när jag fick missfall nu i december, trots att jag vet att jag ligger illa till pga av ålder (fyller 41 om 5 mån).

Man tror ju att allt ska gå smidigt och lätt för att det gjorde det med de andra barnen.

Men nu hoppas vi på septemberbebis! Vi slipper ju i alla fall vara höggravida under sommaren!

Är under 30 själv så trodde det inte skulle bli något problem, men tydligen är man inte lika fertil som förut :/ Borde få bf i oktober om jag lyckas bli gravid nästa månad och visst skulle det vara roligt med en höstbebis :)
  • Baraentilligen

Grattis till alla plus! Vissa har bim först 29.1... om det skiter sig nu så har jag inte bim före mars! Trist med lång cykel... Men den kan variera i längd så borde nog börja tempa nu på cd9 för att hänga med :) Håller tummarna för alla!

• Baraentilligen

Grattis till alla plus! Hittade inte mig på listan så skriver in mig :)

BIM lista

5/1 Smile1234

7/1 citrongräs

11/1 stragge

12/1 Lilj3 + Lottch3n + Jagheteralma + Liiiinda90 + Sosarora

13/1 Woohooo

15/1 Nardil + HäxanSurtant + MammaMia1012 + Sunshine4life

16/1 Tiffany + LunaLo

17/1 maria1992

18/1 Feliziah

19/1 ampjot + stoppsign

20/1 levisen

21/1 norrland91 + Lindsey77 + GerCho

22/1 Airmos + Lucifer91 + lyckligast80 + imsevims

23/1 Nolix

25/1 A1610

27/1 Alyina88

29/1 Alltidvi + Baraentilligen

29-30/1 carnations

31/1 Anonym (newbie)

?? Loouiiisee (osäker på när BIM är)

lista

4/1 Annso123 (BIM 1/1)

4/1 ankmamma (BIM 2/1)

5/1 Mawie (BIM 3/1)

6/1 Fialooop (BIM 3-5/1)

8/1 boggielo (BIM 9/1)

8/1 qismet (BIM 11/1)

8/1 Elsaida (BIM ca 15/1)

10/1 josgos (BIM 12/1)

11/1 Hellan (BIM 7/1)

(om du saknas eller ser något som är fel, kopiera gärna listan och lägg till dig själv)

• Baraentilligen
    FruBjörk skrev 2018-01-11 18:20:34 följande:

Grattis till er som pussat! Så kul att se! :) Jag har varit lite inaktiv här men läst det mesta. Väntar in ÄL som borde vara på söndag så det har inte hänt så mycket hos oss. Hoppas vi ska lyckas få till det nu på kvällarna fram till söndag :D

Precis samma sits som mig då :D Söndag borde vara dagen och efter det får man fortsätta vänta ;)
  • Baraentilligen

Åh så många plus i tråden! Grattis!!

Själv borde jag ha äl idag men har ätit antiinflammatorisk värkmedicin i några dagar för en inflammation och först nu läser jag att det kan fördröja eller hindre äl... Så det känns ganska kört nu. Tempar så ska se om det kommer någon höjning men känns inte särskilt lovande :( Så trist att man ska behöva hoppa över en månad på grund av detta... Har dessutom en ganska lång cykel så måste vänta ännu längre på grund av det. Suck.

• Baraentilligen

Fick äntligen högre temperatur så nu borde äl ha inträffat! Trodde inte att jag hade nån äl denna månad eftersom den var så sen. Ny bim är sista januari, så jag är väl kvar här till sist jag ;)

• Baraentilligen

Grattis till plus!!

Jag är kvar här ännu, men bim 31.1! Kommer inte att testa i januari dock. Vill inte se ett till minus så håller mig tills mensen är sen. Borde få ljusröda flytningar några dagar innan bim om jag inte är gravid. Mensen kan komma tidigare än 31.1 också eftersom min lutealfas har varierat mellan 12-15.  Är på äl+6 idag och ägnar mig åt att vänta, vänta och vänta. Försöker att inte bli lika besatt som tidigare månader ;) 

• Baraentilligen
    HJohannesson skrev 2018-01-22 10:05:54 följande:

Har ni försökt lång tid?

Det är nog bara tredje försöket, men har så lång menscykel så det känns som längre ;)
  • Baraentilligen
    Wicked977 skrev 2018-01-24 09:07:40 följande:
    Jag har BIM imorgon och ingen mens i sikte. Ingen mensvärk vilket jag alltid har extremt mycket av! Ömma bröst och väldigt trött. Kissar ofta och gör nummer 2 hur många gånger som helst om dagen (ursäkta infon) mådde illa en eftermiddag så det kom upp i munnen annars bara svullen mage och gasig och dessa ömma brösten.. tänker inte testa förrän 1 februari om inte mensen kommer. Tredje försöket för oss. Har haft väldigt många motgångar hela tiden så nu vågar man knappt hoppas.. vet att man bara försöker nästa ÄL men man blir ju så besviken varje gång..
    Jag tänker också vänta längre än "vanligt" med att testa. Har visserligen bim först nästa vecka men tänkte vänta tills mensen är över en vecka sen. Vill inte se fler minus...
  • Baraentilligen

Äl+8 och hittade en strimma rött på pappret! Gissa vem som fick upp hoppet nu då ;) Hade nid-blödning med två senaste graviditeterna så nu hoppas jag verkligen att det blir plus här! Lite kramp i magen också.

• Baraentilligen
    Mudcakemonster skrev 2018-01-24 20:06:38 följande:

Borde vara på bim-7 idag. Såg en pytteliten fläck med blod i trosan. Kan det vara en nidblödning? :)

Äl+9 idag, och igår fick jag lite blodstrimmor i flytningen! Bim 31.1 :) Håller tummarna! Hade nidblödning med de två senaste graviditeterna också så hoppet steg lite nu ;)
  • Baraentilligen
    Mudcakemonster skrev 2018-01-25 19:33:51 följande:

Ååh spännande! Jag har aldrig varit gravid förut så vet ej om det var en nidis. Såg en droppe blod i trosan bara?

Jag har bim på samma dag som du :)

Mina nidblödningar har dett lite olika ut så har själv svårt att veta, men ser det som ett gott tecken! Kom lite till idag men det var mer mot orange i färgen. Äldre blod kanske? Får se var det här slutar ;)
  • Baraentilligen
    Mudcakemonster skrev 2018-01-25 20:17:20 följande:

Hoppas på plus för oss båda :) ++

När tänkte du testa?

Tänker vänta tills mensen är sen, så kanske om en vecka. Orkar inte se fler minus så vill invänta mens istället. Du då?
  • Baraentilligen

Tredje dagen med färgade flytningar. Äl+10. Börjar tro att det här är början på mensen alldeles för tidigt...

• Baraentilligen

Livmodertappen kändes precis som när mensen börjar på förmiddagen men nu är den normal igen och jag hat slutat blöda. Vad är det här?! Lite lite molvärk känner jag avinte från och till. Var så säker på att det var mens att jag till och med hade menskoppen inne.

• Baraentilligen
    Meej skrev 2018-01-26 16:06:43 följande:

Kan du inte förklara om livmodertappen? Hur känns den när?

Min är alltid nära öppningrn och riktad neråt så msn liksom kommer rakt på öppningen när man sätter in fingret. Men nu är den högre upp igen och man rör i sidan av tappen istället. Den brukar bara vara låg och med sån lutning när jag får mens så det här är konstigt.
  • Baraentilligen
    Meej skrev 2018-01-26 21:06:08 följande:

När menar du att den är riktad nedåt och när är den riktad åt sidan? Och är den lägre ned när den är riktad åt sidan?

Min är riktad mot öppningen när den är långt nere, och då brukar mensen komma. Åt sidan och högre upp annars. Tycker inte att min ändrar alls under cykeln annars, men det är inget jag analyserar varje dag det här :)
  • Baraentilligen

Grattis till plus!

Jag blir galen på min kropp. Fattar ingenting. Äl+8 fick jag lite blod i flytningen. Äl+9 ljusröda flytningar. Äl+10 lite ljusröda flytningar på förmiddagen. Äl+11 (idag) äggviteliknande flytningar med lite blod "flingor" i. Ska ha mens om 4 dagar. Molvärk utöver dessa blödningar. Brukar normalt ha spottings en till två dagar innan mens. Inte fyra och absolut inte på äl+8!

Svar på tråden BIM JANUARI 2018