• MariaS02

BIM JANUARI 2018

Laes90 skrev 2018-01-18 14:37:56 följande:

Testade idag med tidigt test. Detta blev resultatet. BIM 19-21/1.

Vad tolkar ni det som?

Jag testade med CB Early första månaden vi försökte, då fick jag ett svagt spökstreck. Då var strecket snarare grått än blått.Har förstått att spökstreck inte är så ovanligt på CB Early. ????????

Jag tycker ditt streck ser blåare ut än mitt gjorde, men det är ju svårt att se på en bild. Vad tycker du strecket har för färg?

Håller tummarna för dig att det är positivt!!
  • MariaS02

Hej!

Jag hoppar gärna in om det går bra, jag har BIM den 26/1 och det är vårt tredje seriösa försök. Innan har vi haft en blir det så blir det inställning.

Jag brukar ha molvärk mellan ÄL och BIM och ömma bröst 3-4 dagar innan mens. Brukar få kraftig mensvärk men vissa veckor har jag även en dag med väldigt kraftig mensvärk då jag får anstränga mig för att orka stå på benen och är alldeles yr av smärtan. Nu när man börjat försöka och läser på om allt omkring och endometrios börjar man bli orolig att det inte står rätt till. Blir att kontakta gyn om mensen kommer denna månad.

Status nu är att jag har lite kraftigare molvärk och brösten började ömma på BIM-8. Jag har inte haft karaktär nog att låta bli att testa, blev negativt nu på bim-6 med testlagret. Vet att det är tidigt... Något säger mig att det inte är vår tur denna gången men hoppas så innerligt ändå!!

Jag håller nu tummarna för oss!!

• MariaS02
    Airmos skrev 2018-01-20 12:50:47 följande:

BIM på måndag. Ont i livmodern (stickningar på vänster sida + molvärk i mitten av tjejmagen) sen ett par dagar efter ÄL som kommer och går men känner av den mer eller mindre hela tiden. Har också illamående, mest på kvällar och nätter som blivit starkare för varje dag som går. Lite ömma bröst men inte så mycket alls. Också upplevt att jag är känsligare för dofter, kan ju såklart vara att jag tänker på det mer. Justa metallsmak i munnen (och det visste jag inte var ett symptom förrän efter jag hade reagerat på det första gången). Inte jättemycket flytningar. Håller tummarna men vågar inte hoppas för mycket. Spännande är det!

Känner igen mig i dina symptom men inte i metallsmaken. Men har vänner som blivit otroligt frustrerade över den där metallsmaken när de har varit gravida!!
  • MariaS02
    MariaS02 skrev 2018-01-20 12:52:04 följande:

Jag testade med CB Early första månaden vi försökte, då fick jag ett svagt spökstreck. Då var strecket snarare grått än blått.Har förstått att spökstreck inte är så ovanligt på CB Early. ????????

Jag tycker ditt streck ser blåare ut än mitt gjorde, men det är ju svårt att se på en bild. Vad tycker du strecket har för färg?

Håller tummarna för dig att det är positivt!!

Jag har nämligen läst att om strecket är svagt men ändå blått är det troligen positivt. Men är det grått är det negativt.
  • MariaS02
    Laes90 skrev 2018-01-20 13:05:03 följande:

Tack snälla !

Jo ett blått streck , inte grått:)

Åh va spännande!! Då hoppas vi på ett ännu blåare streck snart!! Håll oss uppdaterade!
  • MariaS02
    puffen2009 skrev 2018-01-21 00:04:39 följande:

Hej! Jag har bim på torsdag, känner inte mycket än... Lite ömma bröst (främst på utsidan), molvärk och igår hade jag mensvärk och trodde att mensen skulle komma! Lotionflytningar känns som ett bra tecken, det har jag haft tidigare när jag varit gravid Håller tummarna!

Hej!

Samma här och BIM torsdag, kändes verkligen som jag hade mens igår och brösten är väldigt ömma. Det brukar de inte vara såhär många dagar
  • MariaS02
    Laes90 skrev 2018-01-21 05:49:59 följande:

Oj klickade för snabbt !

Här kommer bilden :)

Det hade jag vågat tro efter två test, grattis!!
  • MariaS02
    puffen2009 skrev 2018-01-21 10:02:39 följande:

Vad spännande! Då ligger vi lika då, när tänkte du testa? Håller tummarna för oss!

Jag testade faktiskt idag, vet så många som testat positivt tidigt men det var negativt. Beställde flera tester från testlagret så kunde inte låta bli! Men det är ju tidigt än så ska inte ge upp hoppet. Men nu väntar jag tills efter BIM om inte mensen kommer först! När har du tänkt testa?
  • MariaS02
    Alijoh skrev 2018-01-21 18:10:04 följande:

Redan köpt! Tänkte testa imorgon! Vågar inte ta ut något i förskott.. har endimetrios så trodde aldrig att jag skulle kunna bli gravid.. man har ju hört skräckhistorier.. men hoppas!!

Åh ett extra stort grattis då!! <3 Jag hade nog vågat tro att det är positivt, lycka till med digitala!!
  • MariaS02
    Alijoh skrev 2018-01-21 18:10:04 följande:

Redan köpt! Tänkte testa imorgon! Vågar inte ta ut något i förskott.. har endimetrios så trodde aldrig att jag skulle kunna bli gravid.. man har ju hört skräckhistorier.. men hoppas!!

Åh ett extra stort grattis då!! <3 Jag hade nog vågat tro att det är positivt, lycka till med digitala!!
  • MariaS02
    Blåhimmel skrev 2018-01-21 17:56:01 följande:

Hejsan!

Hänger gärna på här???? har BIM 25/1.

Har ömma bröst och tycker att jag har lite metallsmak i munnen, har kännt av en konstig känsla vid solar plexus igår+idag och har molvärk. Hoppas att jag inte inbillar mig nu????. Någon av er som kännt av något vid solar plexus vid graviditet? Kan det ens vara pga graviditet.????

Hej!!

Idag har jag haft som rättså intensiv krampkänsla i solar plexus, riktigt obehagligt!! Första gången nu i eftermiddag höll det i 45 min och släppte lite i 30 min. Sen kom det tillbaka men mycket svagare så det är inte så obehagligt nu, hänger i än. Har aldrig haft så tidigare men har inte hört talas om det som graviditetstecken. Kanske man är så spänd inför BIM att det orsakar krampen tänkte jag...

I övrigt har jag ömma bröst och svagt illamående, molvärk har jag haft till idag då det gått över. Jag inbillar mig definitivt inte det som jag känner fysiskt men ändå säger känslan att mensen kommer komma.
  • MariaS02
    stragge skrev 2018-01-22 17:55:33 följande:

Jag får ont där och blir illamående när jag är stressad :/ magkatarr !

Tack! Magkatarr har inte slagit mig innan, skulle inte bli förvånad över att det snarare är det som det beror på. :-/ Har haft det tidigare men då bara haft värk i övre magen och illamående, men det kan ju kännas på olika sätt. :-/
  • MariaS02

Jag är på BIM-3 idag. Har gjort fem test(vad galet det låter när man skriver det) igår och idag och alla visar väldigt svagt positivt!! Jag är så hoppfull nu och väntar spänt på torsdag/fredag så jag får testa ordentligt!

• MariaS02
    Wicked977 skrev 2018-01-24 09:07:40 följande:

Jag har BIM imorgon och ingen mens i sikte. Ingen mensvärk vilket jag alltid har extremt mycket av! Ömma bröst och väldigt trött. Kissar ofta och gör nummer 2 hur många gånger som helst om dagen (ursäkta infon) mådde illa en eftermiddag så det kom upp i munnen annars bara svullen mage och gasig och dessa ömma brösten.. tänker inte testa förrän 1 februari om inte mensen kommer. Tredje försöket för oss. Har haft väldigt många motgångar hela tiden så nu vågar man knappt hoppas.. vet att man bara försöker nästa ÄL men man blir ju så besviken varje gång..

Det låter ju ändå lovande med symptomen!! Håller tummarna!!
  • MariaS02
    Meej skrev 2018-01-24 14:39:06 följande:

Hej!

Är på besök hos en kompis nu tis-tors och åkte tåg hit. Blev åksjuk på snabbtåget hit och har sen inte slutat må illa mer än några korta stunder.. Sjukt jobbigt att vara här och låtsas som att allt jag tänker på inte handlar om att få åka hem och kissa i en kopp..! Har bim först på söndag, kan jag må illa av att vara gravid redan? Började inte må illa förrän senare med mina två tidigare vill jag minnas. Vad är era erfarenheter? Inbillar jag mig bara nu igen..?

Jag har BIM på fredag men har tagit flera tester som visar svagt positivt så jag vågar tro att det sant. Jag började få jätte ömma bröst redan BIM -8, alltså förra torsdagen. Då började även molvärk och mensvärk. I lördags började jag må illa, ett svagt illamående men som försvann ibland. Sedan i måndags har jag haft känslan att det "står upp i halsen" hela dagarna utom när jag har ätit, då har det varit lugnare någon timme. Får också en obehaglig känsla i solar plexus till och från. Så jag skulle säga att symptomen kom tidigt på mig, cirka en vecka före BIM. Det trodde jag verkligen inte. Har egentligen inga vänner som sagt att de känt av något alls innan BIM, utom lite ömma bröst men som likväl kunde varit pms.
  • MariaS02

Mina svaga plus har stämt Igårkväll fick jag ett starkt plus på vanligt test. Just nu känns det så overkligt! <3

• MariaS02
    Milamilis skrev 2018-01-25 17:07:43 följande:

Vad roligt, grattis! Det känns som att många av oss plussar nu, hoppas vi som är kvar kan ansluta oss också ;)

Tack! Det hoppas jag verkligen!! Så vi ses i BF oktober, om jag räknar rätt <3
  • MariaS02
    emmaisson skrev 2018-01-26 06:23:39 följande:

Jag tror jag precis har plussat. Sitter och skakar. BIM på måndag ÄL+10. Helt sjukt.... vågar jag vara glad?

Hoppas det!! Ser strecket men kan inte avgöra om det är blått eller grått? Vad säger du? Jag själv fick ett grått streck när jag fick spökstreck och tydligen är det så det brukar vara. Håller tummarna för dig!!
  • MariaS02
    Berolfine skrev 2018-01-27 22:02:42 följande:

Hej! BIM igår och ingen mens i sikte. Gjorde ett test men har svårt att tyda det. Kan ni snälla hjälpa mig?

Så såg mina ut men på BIM-3, ser ett svagt men tjockt streck men är lättare att se i ljus. Har du testat på morgonen idag?
Svar på tråden BIM JANUARI 2018