• norrland91

BIM JANUARI 2018

Hejsan! Följt tråden och hoppar in nu. Jag och sambon har börjat försöka tillverka bebis :) Tog ut min spiral för 7mån sedan men inte blivit något ännu så nu försöker vi pricka äl ännu bättre.. vi har längtat och pratat om barn i flera år.

Intressant för er med första barnet att höra när ni väl bestämde er att försöka om det är mest känslomässig biologiskt att hela kroppen längtar (som för mig). Eller mer logiskt typ nu har vi köpt boende, båda har fast jobb, sparpengar etc.

Dethär är det mest spännande och bästa beslutet jag tagit, längtar så till ett plus :)

Rätt säker på att äl var 6/1, vi hade bara mys en gång på själva äl. Borde väl ändå finnas nån chans. Bim 21/1. Men ställer in mig på att kanske fortsätta försöka för vill inte bli besviken.. känns nog jobbigt att behöva vänta sen 9månader på bebis så vill plussa nuu :) haha

• norrland91
    Tildurrr skrev 2018-01-09 22:19:08 följande:
    Jag är precis som dig, är verkligen hela kroppen som längtar! Är själv också på första försöket, fick även bara till det engång, mycket lika här haha har BIM 16 och väntan innan man vet är ju sååå hemsk, skulle också verkligen vilja plussa direkt!!
    Ja alltså kan dagar gå såhär sakta?? Väntan mellan äl och bim är ju typ som att vänta på tomten när man var liten haha. Hoppas på att se många plus i tråden! :)

Har köpt cb testa tidigt men vet inte när jag vågar testa.

Är bara äl+3 och har värk i nedre delen av magen samt att det gjorde ganska ont där när jag nyser, vet inte om det är bra eller dåligt men känns som att något händer iaf hehe
  • norrland91
    Sunshine4life skrev 2018-01-09 22:46:15 följande:

Håller med att det går långsamt. Har sånna starka känningar men vill bara att jag ska kunna testa. Om man får plus då, vet någon hur stor missfallsrisken är efter BIM? En oro det också...

Ja missfall är en stor oro för mig med. Knappt så att jag vågar bli glad om jag skulle plussa bara för att jag vet hur vanligt MF är:( som att jag försöker skydda mig själv från att bli ledsen. Men vet att jag skulle bli ledsen vad jag än tänker och oroar mig för. Så ska försöka tänka att jag inte kan kontrollera allt och att det blir bra tillslut <3
  • norrland91
    joannaq skrev 2018-01-09 22:47:48 följande:
    Jag tog oxå ut min spiral för 7 månader sedan men inget plus än :( Vad hade du för spiral? Jag hade mirena.. Har hört att hormonerna/miljön i livmodern kan ställa till det i upp till 1år.. Men hoppas att det inte dröjer så länge.. 
    Hade kopparspiral. Nä hoppas verkligen inte spiralerna ställt till det för oss!:( Gör ont i hjärtat när mensen kommer eller när man testar negativt.
  • norrland91
    josgos skrev 2018-01-10 09:03:02 följande:

Godmorgon!!

Vaknade som ett barn på julafton redo att ta testet. Väntade fem minuter, tog med sambon till badrummet, voilà!!

<3

Stort grattis!!!! Vilken start på året <3 Jag ska testa om en vecka! :)
  • norrland91
    Hellan skrev 2018-01-11 07:58:10 följande:

Eftersom jag är hemma och har vab idag tog jag med testen in på toan.

Det jag hoppats på länge och misstänkt sen i måndags blev bekräftat! Jag är gravid! Nu hoppas jag att det stannar och blir ett friskt litet barn i september.

Underbart! Grattis <3 har du känt symtom?
  • norrland91

Lite molvärk och pulserande nere i magen samt lite lite molvärk nere i ryggen. Illamående idag efter frukost. Längtar extra mycket idag planerar namn och vill börja köpa bebiskläder... kanske inbillar mig bara för att jag längtar såå mycket. Första barnet.

Bjudna på middag imorn hos grannarna som vi brukar dricka vin med, de vet att jag brukar prata om barn så är nog avslöjad direkt vad vi försöker med så fort jag tackar nej haha!

Trevlig helg alla mammor (blivande)!

• norrland91

Idag har jag ilande/lite huggande känsla som kommer och går på höger och vänster sida i nedre magen. Gör ganska ont. Känns inte som mensvärk. Äl+6. Någon som känner igen??

• norrland91
    Woohooo skrev 2018-01-13 00:59:14 följande:

Alltså... jag VET att en inte ska hoppas och tro för mycket, men nu har jag ramlat dit. Jag har så många symptom nu, och jag har också en känsla i kroppen som jag inte kan skaka av. Jag känner mig så lycklig.

Är livrädd för testet imorgon på BIM. Det är alltid lika jobbigt när allt hopp raserar på en sekund vid anblick på stickan...

Snälla, håll tummarna för mig!

Förstår exakt känslan. Håller tummarna!!!
Svar på tråden BIM JANUARI 2018