Inlägg från: Anonym (tyvärr) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tyvärr)

Bör jag oroa mig?

Hej,

Det blev lite för mycket av det goda i lördags (igen) och jag fick sova hos polisen. Jag kan snart inte räkna på två händer hur många gånger jag hamnat där och jag är i mina tidiga 20. Trodde faktiskt att jag lämnat mitt vilda tonårsliv bakom mig så det här var både pinsamt och ångestfyllt. Jag har en total blackout från kvällen men jag vet att jag grät konstant och jag sa att jag skulle ta livet av mig för att jag var så frustrerad... jättenödvändigt sagt.

Det jag undrar är, kan jag hålla på såhär hur länge jag vill utan några direkta konsekvenser? Att körkort och vapeninnehav kommer bli en lång och förmodligen dyr process det är jag medveten om. Men utöver det, behöver jag oroa mig?

• Svar på tråden Bör jag oroa mig?
  • Anonym (tyvärr)

Jag har vänt mig till vårdcentralen för en samtalskontakt om varför det blir såhär så får se hur det går där. Ska förtydliga att det var väldigt längesedan sist så jag gjorde verkligen bort mig nu.

• Anonym (tyvärr)

Ja nej det känns lite tidigt att vända sig dit för jag måste först ta reda på om det är ett missbruk eller om det är mitt psykiska mående eller om det är att jag är impulsiv som det blir såhär. Eller om det var ren otur denna gång.

• Anonym (tyvärr)
    Gynekologstol skrev 2017-12-18 16:29:35 följande:

Testa att vara nykter ett tag? Att hamna i fyllecell 10+ gånger är mycket även om man är äldre än de tidiga 20.

Dra inte in några myndigheter eller någon sjukvård bara. Det är i och för sig antagligen redan för sent, men kom ihåg att dessa inte är dina vänner om du vill sluta dricka. De tillför inget och ställer bara en massa jobbiga krav som gör processen svårare.

Jag har inte hamnat där över 10 gånger men jag har hamnat där många gånger ändå. 

Nej jag har inte kontakt med några myndigheter. Jag kan känna att det kanske är just krav jag skulle behöva eftersom jag ofta har blivit så pass full att jag inte minns någonting. Visserligen bjöds det på väldigt många shots och det var ett stort misstag att ta dom. 
  • Anonym (tyvärr)
    Anonym (nej..) skrev 2017-12-18 16:32:27 följande:

Märkligt att polisen inte tog dig till psykakuten istället om du grät, var hysterisk och ville ta livet av dig?!

Blir du väldigt aggressiv på fyllan?

Håller faktiskt med Gynekologstol, försök lösa detta på egen hand annars kommer du få rejäla problem.

Nej det gjorde dom inte, och tur var väl det, jag var inte hysterisk heller men jag grät konstant för att jag verkligen inte ville vara där. Brukar inte bli aggressiv men jag blir bara väldigt vinglig och helt omedveten om omvärlden och vill trots det aldrig gå hem.

Jag vet bara inte hur jag ska lösa det men jag vet att jag måste göra det nu, det verkar ju inte "växa bort". Men en samtalskontakt kan ju vara en bra början iallafall.
  • Anonym (tyvärr)
    Anonym (soc) skrev 2017-12-19 07:05:04 följande:

Alkoholims (som du har) brukar inte "växa bort".

Okej fast nu har ju inte jag någon diagnos på att jag skulle lida av alkoholism. Missbrukar mängden alkohol gör jag ibland.
Svar på tråden Bör jag oroa mig?