Inlägg från: Nimzay |Visa alla inlägg
  • Nimzay

Vad tycker ni om namnet Einar?

Jag undrar vad ni tycker om namnet Einar...?

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Einar?
  • Nimzay
    Anonym (Nej) skrev 2017-12-17 02:57:24 följande:

Inte fint alls!

Varför gillar du det inte?
  • Nimzay
    Anonym (Nej) skrev 2017-12-17 03:01:26 följande:
    Jag tycker inte att det är ett fint namn.
    Aha okej, så kan man tycka, tycker för min del det är ett ganska fint namn men har liksom fått uppfattningen att de flesta inte gillar det
  • Nimzay

Tack så mkt för alla intressanta svar!!! <3
    Själv tycker jag väldigt mkt om namnet Einar och om jag någon gång får barn skulle jag kunna tänka mig att ha en son som heter det, men jag har fått uppfattningen om att många inte gillar det och typ tycker att det låter fult och gubbigt osv, så tyckte det skulle vara intressant att få veta vad folk tyckte om det här. Verkar ju vara vissa som också tycker det är fint i alla fall <3

• Nimzay
    fluu skrev 2017-12-19 15:15:50 följande:
    Vilket namn du än väljer så kommer det finnas människor som inte gillar namnet. Så det borde inte vara ett hinder. Namn går dessutom i generationer, Einar är rätt i tiden.
    Ja självklart, är det så att vilket namn man än väljer så finns det de som inte gillar det. Finns ju så klart inget namn i världen som alla tycker bra om.

Men jag får liksom känslan av, att det är lite extra med just Einar, att många tycker just det namnet är extra fult och gubbigt, liksom mer än många andra gamla namn typ. Därför känner jag mig extra tveksam till det namnet fast jag gillar det. Men man kan ju alltid hoppas att utvecklingen kring namnet Einar går framåt lite, tills att jag får barn.
  • Nimzay
    MAN78 skrev 2017-12-19 20:08:12 följande:

Einar var en gammal man som bodde granne med min familj när jag var liten. Han var född på 1800-talet, snäll, och drack kaffe på bit. Ibland med en skvätt brännvin i kaffet. Så jag tänker på honom. Varför frågar du TS? Är det en pojke som kanske ska få namnet?

Okej, tack för svar! <3
    Jag frågar för att jag tycker det är ett fint namn och skulle tycka det var intressant att få veta vad lite andra tycker om det. Jag har inga barn (än) , men om jag någon gång får en pojke kan jag kanske tänka mig att ge honom det namnet.
  • Nimzay
    fluu skrev 2017-12-19 20:18:35 följande:
    Jag tror inte att ett normalt namn som Einar är extra ogillat eller gillat.
    Njae kanske inte, kan ju vara så att det bara är en känsla jag fått. ;)
  • Nimzay
    Anonym (Einar själv) skrev 2017-12-23 11:37:43 följande:

Vet inte om det här hjälpte något. :)

Jo då, kan va kul att få veta vad den som själv har ett namn, i alla fall som ett av sina namn, tycker om det ;)
  • Nimzay
    Anonym (urk) skrev 2018-02-05 10:26:17 följande:
    Jodå. Einar är ett av de fulare gubbnamnen - i klass med Bernt, Urban, Örjan, Kurt, Sture, osv. Ruggigt brunrutigtflanellskjort-aktigt.
    Kanske inte är helt fel ute då, när jag tänker mig att det nog av ganska många ses som ett extremgubbigt namn, haha. Är kanske inte det bästa namnet att ge ett barn då, så länge inte den bilden av namnet förändras iaf.
  • Nimzay
    Anonym (Gubbe) skrev 2018-02-05 15:09:59 följande:
    Vilka underbara namn du listar, urtjusiga allihop (precis som Einar).
    Nah det är bara Einar som är fint Obestämd
Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Einar?