Lucia i skolan
Vi röstade alltid fram Lucia i skolan så länge jag minns, ingen som tog illa vid sig av det. Varför skulle det leda till mobbing, man röstade ju på den man tyckte passade bäst som Lucia
Vi röstade alltid fram Lucia i skolan så länge jag minns, ingen som tog illa vid sig av det. Varför skulle det leda till mobbing, man röstade ju på den man tyckte passade bäst som Lucia
Det var ett jävla gnäll på Lotta. Låt Lotta vara Lucia om hon nu vill.
Valeriais, du låter som en politiker när du skriver. Du ställer mycket frågor vars syfte framför allt tycks vara att tillskriva motståndaren vissa (negativa) egenskaper och få denne att framstå på ett visst sätt. Som när du går på med frågan "Hur kan du vara emot att respektera unga tjejer?" Genom att ställa frågan försöker du ju (medvetet eller ej) göra det till en objektiv sanning att t.ex. sextitalist här ovan skulle vara emot att respektera unga tjejer. Men det är inte en sanning, det är din egen högst subjektiva tolkning och upplevelse.
Eller när du skriver saker i stil med "Varför är det viktigt för dig att dessa tjejer inte ska få behandlas med respekt?" Du försöker få det att bli sanning, men jag tror inte dina motståndare här ovan (de får rätta mig om jag har fel) känner att de behöver försvara sig; eftersom de vet med sig att detta inte är deras åsikt. Det är nåt du vill tillskriva dem, och du upprepar det gång, på gång, på gång, och verkar tro att det blir mer sant ju fler gånger nån säger det.
Tyvärr är det här ett retoriskt grepp som funkar inom t.ex. politiken... Skrik att nån är si-eller-så tillräckligt många gånger, och folk börjar till slut tro på dig.