Anonym (Tuva) skrev 2022-02-18 23:53:14 följande:
Jag brukar åka på kryssning ibland men inte under de senaste åren Och därmed inte sedan jag började röka. Har hört att ciggen är billiga, men hur billiga? Jag röker Marlboro Gold och de kostar väl 67 eller 69 kr här hemma nu. Jag har faktiskt märkt i min ekonomi att jag börjat röka?
Lite intressant att ni röker olika, tänker att den yngsta skulle ta efter mamma eller storasyrran och att ni som partners skulle röka samma.
En helt annan sak. Är det någon här i tråden som röker i bilen? Jag gör det numera. Började när jag tog bilen till jobbet och var galet röksugen när jag jobbat och åkte hem. Alltid nervevad ruta dock.
Ingen rökning i bilen för oss. Blir det inte ofräscht? Röker du inne hemma också?
Jag röker också Marlboro Gold vilket min sambo också gjorde när jag började, men numera röker han röda Marlboro. Äldsta dottern har rökt röda Prince sen hon började och yngsta dottern kör LM blå. I de två sista fallen slumpade det sig antagligen så när de började smygröka och utifrån vad kompisar rökte.