Inlägg från: MR Human |Visa alla inlägg
  • MR Human

Ger du fortfarande pengar till tiggarna?

Jag bor i en liten stad i mellersta sverige. Jag tycker mig uppleva att tiggeriet har minskat lite. Det händer faktiskt nu att man ibland reagerar när man går in på Ica för att ingen tiggare sitter där. Har dom tagit "semester" eller börjar dom ge upp?

För något år sedan så var det mer regel än undantag att man såg att någon stannade och sa "Hej, hej" och gav en slant och önskade dom lycka till i hemlandet. Då satt det tiggare precis överallt. Dom trängdes och satt t om utanför skoaffärer och cafeér osv.

Nu känns det som om fler och fler ignorerar dom helt och hållet! Är det bara där jag bor som det är så eller hur ser det ut hos er? Hur ser du på saken?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ger du fortfarande pengar till tiggarna?
  • MR Human
    carlssonanna skrev 2017-12-01 14:18:26 följande:

Ger aldrig till tiggare. De flest som sitter utanför affärerna tillhör den organiserade brottsligheten.

Ge pengarna till Röda korset eller nått liknande om du vill hjälpa.

Ja det vet ju dom flesta om nu men du kommer väl ihåg hur det lät 2015 - 2016!

Man kunde inte förbjuda fattigdom!
    Romerna byggde sverige!
    Aftonbladet jämförde att det skulle vara organiserat som lika troligt som en råtta på pizzan. osv Fullt av floskler hela tiden!
  • MR Human
    En glad tjej skrev 2017-12-01 14:23:43 följande:

Det blev fel i sista stycket, det ska stå att jag tycker att det är tragiskt att romerna ska behöva komma hit och tigga.

Ja jag håller med. Vad tycker du att sverige ska göra åt saken?
    Ska vi fortsätta att ge en massa pengar till Rumänien som vi ger för att dom ska lösa just detta problem? Det är ju uppenbart att pengarna inte går dit dom ska!
    Tycker du att fler ska komma hit istället? Tycker du att Sverige ska bygga bostäder åt dom så att dom har nånstans att ta vägen?
Svar på tråden Ger du fortfarande pengar till tiggarna?