Anonym (Nela) skrev 2017-12-06 15:31:06 följande:
Hej, hoppar in här om jag får? Vi har sedan i januari försökt få ett syskon till vår första som var oplanerad. Vi är unga och friska, jag är 28, och jag är så himla förtvivlad över att det inte vill ta sig
Har precis tagit ett tognegativt gravtest på BIM-5 - varför utsätter jag mig ens? Har haft alla symptom man kan ha, känt den där känslan att JO NU FAN! men inget mer än ett misstänkt kemiskt missfall förra månaden. Har dragit ner på kaffe och knaprar vitaminer till tusan. Näst på tur är bisolvon...
Detta tar så sjukt på mitt psyke och mående samtidigt som jag har sjukt dåligt samvete som inte kan ?nöja mig? med vår fantastiska etta när så många aldrig får barn. Kan inte glädjas åt vänners graviditeter och vill inte prata graviditet och förlossning med någon. Så kluven och stressad över att tiden går och jag har varit så himla inställd på att bli tvåbarnsmamma att det skrämmer livet ur mig med tanken på att det kanske aldrig blir så...
Sådär, vilken roman det blev! Med vänlig hälsning Besvikelsen över ännu ett neg test
Välkommen in i tråden. Vi alla här vet nog vilka känslor som går igenom dig. Jag känner iaf igen mig i allt som du säger. Varje dag blir man påmind om det som man längtar efter. Instagram, facebook, reklam, grannar, vänner ja till och med min son längtar efter ett syskon, och det är nog det hårdaste av allt. Vet du vad. Det skrämer livet ur mig att inte bli tvåbarns mamma också. Nu ska jag till och med gå ner till 75% på jobb bara för att kunna bli lugn och harmonisk och försöka få bort all stress. Ska köra bisolvon denna månaden.
Måste bara fråga er andra; när mannen har ejakulerat i er, vad gör ni då? För jag går alltid på toa efter... jag har funderar lite, kanske ska man stanna kvar i sängen i något osexigt läge i en halvtimme? Hur gör ni?