Veenus skrev 2017-12-27 12:25:52 följande:
Mm man vill ju inte mixtra för mycket med cykeln men samtidigt skapa så bra förutsättningar som möjligt :) enligt NC ska jag få mens idag vilket skulle ge en lutealfas på 11 dagar, tror jag.. är inte helt säker på om man ska räkna äl-dagen eller dagen efter och om man ska räkna fram till dagen innan mens eller själva mensdagen. Haha mkt att hålla reda på nu :) Har du koll på det? Så får jag inte mens idag tänker jag avvakta till fredag och ta test då. Ska till Gyn då också så inte optimalt med mens hehe Ska tigga till mig en koll av s.k bakteriell vaginos som man tydligen kan ha utan symtom och som skapar en trist miljö för spermierna att överleva i. Vill bara att allt ska kollas upp så man känner att förutsättningarna är på topp (kontrollfreak javisst )
Vad gäller symtomen så har jag fått tillbaka lite molvärk och yrsel- molvärken känner jag igen från menstider och yrseln är nog en otrevlig biverkning av krämen.
Fortsättning följer :)
Jag räknar dagen efter äl som äl +1, men är osäker på hur man ska räkna första mensdagen..
Jaha kan man ha sånt också, det visste jag inte! Skönt att få kolla upp sig hos gyn, det skulle jag också vilja men har inte tagit tag i det än..
ja, det är ju så lika symptom så svårt att veta om det är mens, krämen eller gravid :)