• Malni

Frågor om Progesteronkräm

Tempa, och börja med krämen efter äl, tar du den innan kan kroppen tro att du redan haft äl och då blir det kanske ingen.. blir du gravid måste du fortsätta med krämen!

Marianne Arnström har jättebra kurser om detta, kan verkligen rekommendera från mitt hjärta, har själv lyckats bli gravid trots stora chokladcystor och två olika läkare som sagt att jag inte kan bli naturligt gravid.. hon har en hemsida www.vitallyft.se

• Malni
    Mawie skrev 2017-12-01 23:00:08 följande:

Började med krämen efter senaste ägglossningen, väntar bim i morgon, har fått ömmande bröst de 4 senaste dagarna.( brukar jag inte ha om jag inte är gravid) men undrar om det kan vara utav krämen!?

Ska ta ett test när jag vaknar!

Jag fick väldigt ömma bröst i början av krämen, ( jag använde den ca ett halvår innan jag blev gravid) men det fick jag även när jag blev gravid, och då fick jag det nog ca 4 dagar innan bim som du beskriver.. håller tummarna för dig :)
  • Malni
    Eleonoratösen skrev 2018-01-05 12:18:32 följande:

På CD 29 nu. ÄL+8. Längsta cykeln jag haft. Temperaturen har inte droppat, men den är inte riktigt hög heller. Får se hur det går. ???? testar väl i näst vecka men smörjer fram tills dess eller tills mensen kommer. Den kan komma fast man smörjer väl?!

När jag använde progesteron krämen innan jag blev gravid så smörjde jag alltid tills mensen kom, så ja den kommer ändå :) men man kan också sluta om tempen dippat :) bara man är säker på att man inte är gravid :)
Svar på tråden Frågor om Progesteronkräm