Inlägg från: Påven Johanna II |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna II

Paketkalender.. tråkigt med strumpor och trosor till 13 åring?

Det beror väl på ungdomen och hennes smak och önskemål. Det finns fina färdiga kalendrar med nagellack, hudvård, smink - den sorts. Men är de ekonomiska omständigheterna knappa så är det väl bättre att satsa på riktigt bra julklappar. 

Anonym (snål?) skrev 2017-11-19 22:25:34 följande:
    Två av baren bor här heltid, en halvtid=varannan helg och en bor inte här alls.. 

Ja, du har nog en poäng där. Sparar nog pusslet till julstrumpan på julaftonsmorgon som dom kan pyssla med under dagen fram tills vi ska fira jul. 

Fast tidigare år har jag gett lussekläder, tomtekläder på Lucia eller den dagen dom ska fira på förskolan. 

Förra året när jag enbart köpte dubbelchoklad blev hon avundsjuk på småsyskonen som fick underkläder. 

I år kommer jag mer införa aktiviteter dom dagarna/helgerna jag är lediga från jobbet. Som att tex baka pepparkakor, lussebullar, göra snögubbe, åka till kjälkepacken osv.. 
    Förra året var hon här när vi skulle bara pepparkakor men hon deltog inte.
    Nu vet inte jag vad dubbelchoklad är, men avundsjukan kanske handlade mindre om trosorna och mer om den förmodade ansträngningen för småsyskonens del? Ska man göra det enkelt för sig och köpa något färdigt så bör man, tycker jag, se till att det har ett större ekonomiskt värde eller är precis vad någon önskat sig. 

Småsyskonen vill kanske inte heller baka pepparkakor när de är tretton år. Eller så kanske de inte vill bala pepparkakor just den dagen. Det kan vara på lite olika sätt när man är tretton och det kan för all del också svänga mellan ytterlägen. 

Har inte pappan någon koll på hur hans dotter vill ha det på jul med presenter, traditioner - nya så väl som gamla - och annat?

Gillar du förresten dina barns storasyster? Eller ser du henne som ett hot mot julfriden?
Svar på tråden Paketkalender.. tråkigt med strumpor och trosor till 13 åring?