Inlägg från: Påven Johanna II |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna II

Varannan vecka spårar ur!

Man måste väl alltid räkna med att förändringar i boendesituationen för den som har barn kan inträffa? Mamman kan ju få en buss i skallen vilken dag som helst. Dessutom är det ju väldigt vanligt att barn i yngre tonåren eller redan innan dess väljer att bo endast hos den ena föräldern och ha umgänge med den andra. 

Att en femåring är som ett plåster på sin pappa tycker jag låter högst normalt. Att en vuxen benämner ett ökat behov av närhet med föräldern på det sätt du gör tycker jag däremot är lika obehagligt varje gång jag läser att någon gör det.

Trist det där med ekonomin du. Vad gjorde du med pengarna du fick vid försäljningen av "allt" då? Hur kan du inte ha råd att flytta? Du jobbar ju?

• Påven Johanna II
    Lamell skrev 2017-11-17 10:40:07 följande:

Nu skrev inte jag att jag krävde mer närhet än sonen. Förlåt om du missuppfattade det. Pappan har sagt att han inte kunde gå på toaletten utan att sonen följde med. När jag och pappan träffades så märkte jag av detta. En två-åring som blir varannan vecka barn fixar inte det. Barnet kan inte vara borta så länge från sina föräldrar. De fick också rådet av familjeterapeut att inte ha hela veckor men mamman ville inte det.

Jag bodde i hyreslägenhet i min stad och har under de åren försörjt två barn så de sparandet jag hade gick till semester och julklappar. Nu har jag jobb i den nya staden på 25/ Tim i veckan.

Det är som ni säger! Särbos är väl det bästa egentligen!

Om du jobbar 25 timmar per vecka så låter det i mina öron som om du har mängder med den ensamtid du säger dig trakta efter. 

Vad gäller sparandet förstår jag inte vad du menar? Menar du att när du gjorde dig av med allt och flyttade ihop med mannen använde du också upp ditt sparkapital på semester och julklappar? Försörja sina barn brukar ju höra till, och om du var ensamstående så fick du väl underhåll? Så brukar det vad jag vet fungera. 
  • Påven Johanna II
    Anonym (?) skrev 2017-11-17 10:52:36 följande:
    Kan nog vara bättre med särboförhållande om det funkar dåligt med barnet i vardagen i relation till ditt behov av egen tid, ja.

Förstår inte riktigt det där med inte råd. Menar du att du gav bort/slängde allt ditt och flyttade in till sambon med hans grejer och inte har råd att sätta upp ett eget boende igen? Då sitter du ju verkligen  på pottkanten om ert förhållande skulle bli risigt och du vill separera av den anledningen.

Det där med att barnet kommer tidigt när du tänkt dig egentid till jobbstart på eftermiddagen.  Jag kan se en viss reson i att barnet får begränsa vistelsen till när pappa är hemma; det hade han ju fått göra om du inte funnits där. Eller är pappan hemma på dagarna?  
    Vad gäller att hålla sig till umgängesschemat är det upp till föräldrarna att sätta gränser och tala om för barnet att detta är vad som gäller. Oavsett vem som har bäst WiFi... Om du och din sambo har olika åsikt där kan det förstås vara bekymmersamt.

Har du tydligt sagt till din sambo att mer än varannanveckasboende, så som var sagt, inte fungerar för dig med ditt behov av egentid? Om så, vad säger han?
    Varför hade han det? En tolvåring är väl kapabel att vistas ensam i förälderns bostad?
  • Påven Johanna II
    Anonym (B) skrev 2017-11-20 15:39:32 följande:
    Nä, förmodligen inte, men man blir störd av att ytterligare en person befinner sig i hemmet. Har kanske lust att onanera, gå naken eller sjunga högt - det kan man om man förväntar sig var ensam, men känns kanske inte helt bekvämt med en 12-åring i rummet bredvid.

Mina barn bor också varannan vecka och ändringar är helt ok om man kommit överens om det. Dock har barnen inte nyckel hem till mig den vecka de är hos sin pappa och tvärtom - detta för att minimera att man kommer och går som man vill.
    Så i princip är det omöjligt att ha ett sexliv om det finns barn eller ungdomar i bostaden? Eller är det friheten att kunna smeka sig på klitoris i vilket rum, möbel eller position som helst som är väsentlig och avgörande? Det är viktigt att ostörd få sitta på diskbänken med dildon inkörd i fittan?

En tolvåring kan man ju annars få låta veta att man ämnar gå och lägga sig och vila ett tag. 

Att inte ens få behålla sin nyckel medan barnen är hos sin andra förälder tycker jag personligen är lika sjukt varje gång jag läser om det. 
  • Påven Johanna II
    Anonym (m) skrev 2017-11-29 18:47:14 följande:
    Så då äter ni andra middag medan de får en macka var.
    Av Candencees resonemang tycker jag mig förstå att det är troligare att de får dela på måltiden med övrig familj om de kommer oanmäld till den men att de, om de kommer oanmälda på annan tid, får äta smörgåsar eller något annat lättare. Så skulle jag tro att saken bör uppfattas.
Svar på tråden Varannan vecka spårar ur!