Inlägg från: Treasures |Visa alla inlägg
  • Treasures

Problem att vara ledig inför förlossningen med barn nr 2

När vi väntade andra barnet så kollade jag också upp med förskolan om syskonet kunde få va där när jag va hemma inför förlossningen och fick till svar att hon fick va där 15 h/vecka oavsett om jag hade semester för att vila el tog fp. Det kändes ok då jag mådde bra. Bar ju trött och så men hade inte ont nånstans. Nu blev det fock aldrig så att hon behövde va där få lillasyster föddes på helgen redan två dagar efter jag slutat jobba. Sen fuck hon ju va där heltid tills bebis va 1 mån, men så mkt blev det ju inte då pappan först va hemma 10 dagar och sen ville jag inte ha henne där så mkt.

Nu väntar vi nr 3 med BF 15/12. Jag är sjukskriven 50% pga trötthet och foglossning tom 30/11. Sen har jag tänkt ta semester fram till bebisen föds. Den här gången tänker jag inte ens fråga om hur mkt tid vi får ha på fsk utan fortsätta med ungefär samma tider som nu då jag är sjukskriven. Tänker inte säga att jag tar semester utan de får tro att jag är fortsatt sjukskriven. Och sen kommer vi ju inte utnyttja månaden med heltid heller då den troligtvis sammanfaller med jullovet.

Jag tror inte det är några problem för dig att bli sjukskriven med de besvär du beskriver och det har din arbetsgivare inget att göra med. Börja med att prata med fin barnmorska så har hon säkert bra råd att ge. Att jobbs halvtid från nu kan ju vara en bra början och sen ksn ju den sjukskrivningen ökas på beroende på hur du mår längre fram. Jag fick sjukintyg av läkaren över telefon, behövde inte ens träffa henne ovh försäkringskassan har också godkännt sjukskrivningen.

~ ~1:an 09-11-01 ~ ~ 2:an 13-03-16 ~ ~ 3:an BF 17-12-15
Svar på tråden Problem att vara ledig inför förlossningen med barn nr 2