• Milou3

40+ med BF sommaren 2018

beso skrev 2018-01-04 00:36:06 följande:

Prednisolon? Det ska jag googla! Synd att d inte hjälper för dig. Vi tar du det? Jag har hört om zofran för dom som mår jätteroligt men kan påverka bebis negativt! :(

Prednisolon är ett kortison mot astma och allergi och andra autoimmuna sjukdomar, så egentligen inte till för gravidillamående.

Jag ska trappa ner prednisolon nu ändå.

Fick Lergigan utskrivet i dag av läkaren. Hoppas det hjälper! Vul såg bra ut :) hjärtat pickade och bebis sprattlade lite.

Nästa gång blir det kub-test. Vilken vecka görs det?
  • Milou3
    beso skrev 2018-01-04 12:48:19 följande:

Åååh sprattlar! :D Va lycklig du måste va! :D

Vilken v e du i? Hoppas le hjälper! Finns även lerigan forte. Innehåller koffein tror jag som ger högre effekt om jag minns rätt? Har hört om många som blir av med sina sjukdomar just under graviditet!

Han mätte fostret till 27mm och enligt min app är jag i V.9+0 i morgon men han trodde att jag kunde vara några dagar till. Får se sen vid kub om allt går bra fram tills dess!

Jag vill inte inta koffein så bad om vanlig Lergigan.

Vilken vecka är du i?
  • Milou3
    beso skrev 2018-01-04 13:33:23 följande:

Nä kom på att dom ju säger koffein kan orsaka mf ju så konstigt ge forte då ju...? När gör dom kub? E d v 12? Kollar dom nackspalten för trisomi då? Något mer dom kollar? Håller tummarna! :)

Även om jag har två barn redan så minns jag inte ;)

Tror de gör kub v.12.

Ja illamående är sjukt jobbigt. Känns som jag varit megabakis i över 3 veckor nu! Men ändå tacksam. Hade säkert varit mer orolig för mf om jag inte mått illa alls.
  • Milou3
    DragonWoman skrev 2018-01-05 10:07:42 följande:

På tal om illamående. Med de andra så har jag haft hanterbart illamående som dessutom kommit senare. Nu mår jag illa typ dygnet runt. Varit lite lätt men för 4-5 dagar sen slog det över till detta är inte människa och 3 barn är fortfarande lediga... Ska bli intressant att se hur jag ska klara av att få iväg dom nästa vecka utan att spy på kuppen..

Blir mitt femte barn.. +en liten ängel.

Intressant det där att det verkligen slog över från en dag till en annan! Postafen finns receptfritt och ska vara bra om du inte har någon läkartid snart så du kan få Lergigan! Tyvärr ska man bli rätt däckad av Lergigan. Åker på semester i morgon, bara jag och sambon, så hellre däckad än konstant illamående. Tror jag ... : / hm.

Vill spola fram 4-5 veckor nu.
  • Milou3
    3hjärtan skrev 2018-01-05 12:06:12 följande:

Vul idag v10+. Hjärtat tickade. Liten kropp som sprattlade på

Skön känsla va :)

Just sprattlet fick en att le ännu mer!
  • Milou3
    InaLo skrev 2018-01-05 12:24:21 följande:

Vad härligt att det ser bra ut.

Man skulle vilja göra ultraljud ca 1 gång i veckan för att lugna nerverna. Nu väntar jag tills kub den 17 januari då man får se lillen igen.

Gör de ul eller vul vid kub?
  • Milou3
    3hjärtan skrev 2018-01-05 12:42:42 följande:

Då gör dom vanligt ul

Åh vad bra. Vill ha med sambon och känns bättre med ul än vul ;)
  • Milou3
    Kanskeigen skrev 2018-01-10 19:35:28 följande:

Hej alla!

Hur går det för er?

Här sniglar tiden sig fram. Ska på tidigt ul på fredag och allt är en väntan på det. Har väldigt mkt oro för om allt är ok därinne. Tröttheten är enorm varje kväll, illamåendet kommer och går men inte farligt alls. Idag går jag in i vecka 11.

Ja visst går tiden långsamt!

Är själv på en liten utlandssemester så njuter av nuet :)

Går in i v.11 om 2 dagar. Mitt illamående har lugnat sig något senaste 3-4 dagarna men någon större trötthet har jag inte upplevt denna graviditet alls. Visst är jag trött men inget jättemycket värre än jag är i vanliga fall ;) värst har helt klart illamåendet varit.

Ska på inskrivning på måndag. Lär väl boka in ett kub-test då till V.12

Nu har magen börjat synas! Speciellt på kvällarna.
  • Milou3
    nypan78 skrev 2018-01-11 14:00:46 följande:

Tyvärr måste jag hoppa av denna tråden. Skulle ha varit i 6+6 idag och fick en lätt blödning igår och hade en dålig känsla hela veckan, idag bekräftades mina misstankar. Det fanns inget å se - men grav testet är ff positivt. Bara vänta å se. Förmodligen måste vi göra ivf om vi vill ha ett barn till.Vet inte om jag orkar detta igen...

Ouff vad tungt!! Beklagar verkligen :(
  • Milou3

Fått Lergigan utskrivet pga överjävligt illamående. Men jag vågar inte ta de!! :( som biverkning ( visserligen mindre vanlig biverkning) står hjärtstillestånd!! Blir ju skitnojig här.

Och när man googlar Lergigan så läser man om många som blivit helt däckade av medicinen.

Vågar jag ta en tablett? Mår så urkigt dygnet runt så står knappt ut :( eller ska man ta postafen ist?

Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018