• InaLo

40+ med BF sommaren 2018

Känns lite lättare med illamåendet när det inte är frågan om massa julmat och godis. Återigen lagad mat nu utan mest gröt och knäckebröd och då är det inte så farligt.

Tror ändå att snart vänder det. Det brukar vända strax innan fulla tåls veckor och jag är 10+5 i dag. Jag räknar ner.

Jag kommer lite senare in i Facebook gruppen eftersom mina tjejer i bland lånar min iPad och då är jag inloggad automatiskt och de kollar i bland på Facebook då. Så jag väntar tills jag berättat för dem.

Kub görs så nära vecka 12+0 som möjligt men mellan 11+0-13+6

• InaLo
    3hjärtan skrev 2018-01-05 12:06:12 följande:

Vul idag v10+. Hjärtat tickade. Liten kropp som sprattlade på

Vad härligt att det ser bra ut.

Man skulle vilja göra ultraljud ca 1 gång i veckan för att lugna nerverna. Nu väntar jag tills kub den 17 januari då man får se lillen igen.
  • InaLo
    DragonWoman skrev 2018-01-05 18:03:57 följande:

Börjat blöda så det kommer gå åt helvete här

Vad jobbigt, förstår att du är orolig. De säger väl att 2av 3 gånger så är det inget farligt. Håller tummarna för dig.
  • InaLo

Jag ändrade mig. Vill gärna vara med i FB grupperna. Jag får väl hålla mobilen och ipaden i från de stora tjejerna i 3 veckor då vi förmodligen börjar berätta. Skickar PM.

• InaLo
    Letgoddecide skrev 2018-01-06 12:10:44 följande:

Här är en till som blöder. I vecka 13 när man just hade lugnat ner sig. Ska till gyn på måndag..Mina stackars nerver

O så jobbigt.

Jag blödde jätte mycket och ofta med min andra dotter. Var på massa ultraljud men fick aldrig någon förklaring till varför. med de andra två barnen så var det lugnt. Men förstår din oro. Jag fick pank varje gång. Hoppas det går bra för dig.
  • InaLo
    nypan78 skrev 2018-01-11 14:00:46 följande:

Tyvärr måste jag hoppa av denna tråden. Skulle ha varit i 6+6 idag och fick en lätt blödning igår och hade en dålig känsla hela veckan, idag bekräftades mina misstankar. Det fanns inget å se - men grav testet är ff positivt. Bara vänta å se. Förmodligen måste vi göra ivf om vi vill ha ett barn till.Vet inte om jag orkar detta igen...

Vad trist för er.
  • InaLo
    DragonWoman skrev 2018-01-15 12:56:26 följande:

Vul idag och hjärtat slår fortfarande + att storleken stämde med veckan nytt vul om 2 veckor för att hålla koll så det fortsätter utvecklas som det ska

Så skönt!

Det är väl ändå så att ser man ett foster i rätt vecka med hjärtaktiviteter så är risken för MF väldigt liten. Det sa i allafall en gynekolog till mig föra gången Jag var var gravid och såg min dotter i v 7+1 på VUL

På ett sett så känns det som att tiden går så sakta men ändå fort. Kan inte fatta att det är nästan en månad sedan jul men jag vill så gärna spola fram tiden några veckor så att man börjar få mage och börjar berätta för folk. Längtar så tills att beretta för mina tjejer.
  • InaLo

Gjorde kub í dag och fick 1:20000 Så det är man nöjd med. Det tog 40minuter att få fram bilder som gick att mäta så det var mysigt se bebisen så länge. Alltin såg fint ut och nackspalten var 1.5mm. Nytt bf 26//7

• InaLo
    Kanskeigen skrev 2018-01-18 21:02:53 följande:

Hej!

Det blev inget ?kanske igen? och inget efterlängtat sommarbarn. Jag vet inte just nu om vi ska ge upp eller inte. Vi har ju två underbara barn redan, tiden går mm mm Just nu väntar jag på att få en läkartid hos en annan instans för att sedan få tabletter för att så att säga blöda ur det som inte blev något och som antagligen inte varit något på en månad eller så. Vi får se hur jobbigt det blir och sen ta oss vidare därifrån. Allt känns tufft och ledsamt just nu.

Lycka till alla blivande mammor härinne och fortsätt att stötta varandra!!

Oj vad jobbigt
  • InaLo

Känns som att alla mina barn har på känn att något är på G. Min 12åring tittar jämt på bebissaker och kläder och frågar on det inte är gulligt. Min 17 åring kommer med lite mer diskreta hintar och min 6åring frågade om inte vi kunde skaffa trillingar, hon känner sig nämligen berädd att bli storasyster sa hon.

Någon som börjar känna sin livmoder kant. Min livmodercancer är väldigt högt uppe för min vecka. 13+0 den är 1cm under naveln, bm som gjorde kub bekräftade att livmodern var väldigt högt uppe men fostret stämmer i storlek. Har för mig att livmodern ska vara någon cm över blygbenet nu. Hur är det för er?

Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018