Inlägg från: 3hjärtan |Visa alla inlägg
  • 3hjärtan

40+ med BF sommaren 2018

3hjärtan skrev 2017-12-19 09:36:03 följande:

Ni som mår illa,har ni viss dagar som är bättre?

Är inne på min andradag nu med bara lätt illamående. Rädd det är dåliga tecken. V 7+6

Usch skulle hållt käften och njutit den stunden det varade. Spytt ordentligt så jag tror jag ska kvävas vid ett par tillfällen ikväll. Så jäkla jobbigt
  • 3hjärtan
    Rindi skrev 2017-12-19 20:19:23 följande:

Haha, samma här! Jag tänkte skriva tidigare idag att jag tyckte att jag inte mådde så illa som jag borde i ett par dagar nu. Sen åkte jag och hämtade barnen. I skolans trapphus fick jag tvärstanna mitt i steget och djupandas, i kapprummet vända rygggen till och kväva två rejäla kväljningar och efter en evighetslång halvtimme hem rusade jag med jackan på in på toan hemma och spydde. Då hade jag ändå tagit medicin innan jag åkte för säkerhet skull

Usch
  • 3hjärtan
    Jag är bara jag skrev 2017-12-19 21:45:20 följande:

VUL idag och barnet lever!  Så inställd på motsatsen att jag inte riktigt fattat än.

Grattis!!
  • 3hjärtan
    Jag är bara jag skrev 2017-12-19 21:45:20 följande:

VUL idag och barnet lever!  Så inställd på motsatsen att jag inte riktigt fattat än.

Är du v9+?
  • 3hjärtan

Går in i vecka 9 (8+0) idag. Jag e desperat och gör ett nytt vul på fredag. Gjorde ett i v7+0. Så blir det ett i v8+2.

Så får jag se om jag klarar mig till kub sen

• 3hjärtan
    InaLo skrev 2017-12-20 09:50:42 följande:

Så skönt att få se det lilla livet.Det är ju inte lätt att låtabli att oroa sig. Man vet ju om att åldern ger oss större risker.

Har själv bokat in ul 29/12. Kommer vara 9+3 då Det fanns tider innan jul men jag ville inte ta dem i fall något är fel. Bättre att veta efter då. Hoppas så att det ser bra ut. Sedan har jag kub 17/1.

I morse mådde jag så dåligt. Det började med att jag undrade varför väckarklocka ringde mitt i natten men kl var 6.30 jag som oftast går upp 05.30-06.00 annars. Sköt med en liten stund i lugn och ro med en kopp te innan alla barnen vaknar. Sedan var jag jätte yr och illamående. Det var ren pina en ren pina att gå upp ur sängen och få i väg allabarnealla till skolan.

Ja åldern emot sig. Men känns som ändå många får barn i min ålder (37)

Riskerna ökar. Har nu haft 2 tidiga mf och innan det ett sent avbrytande vid 36 pga ds.

Mina mf har jag fått färgade flytningar bra länge innan hjärtat stannat. Så har inget sånt nu. Men rädd för MA eller att jag måste göra ett till avbrytande pga kromosomfel.

Blir iaf kub och nipt här. Sen hoppas jag att jag får ett till ul innan rul.
  • 3hjärtan
    DragonWoman skrev 2017-12-20 10:56:37 följande:

V 5, 4+0 idag och haft bruna flytningar i 3 dagar så håller lite låg profil..

Håller tummarna!
  • 3hjärtan

Tydligen får jag betala nipt själv. Får det bara om kub är dåligt.

Gjorde abort pga av ds och då sa dom att jag skulle få nipt nästa gång. Men det gällde ju bara om kub var dåligt. Bara att betala 7000kr då

• 3hjärtan
    Idis123 skrev 2017-12-20 14:48:27 följande:

Vi har också gjort ett avbrytande på grund av DS. Efter MA i augusti är jag gravid igen och vi har bestämt att gå på Nipt direkt, för att det kan göras vid v 10+0 och om vi skulle behöva avbryta igen (om vi kommer så långt) så är det skönt att kunna göra det så tidigt som möjligt. Men det är verkligen dyrt! Men oavsett siffra på Kub skulle vi nog vilja gå vidare med Nipt så vi kände att vi kör det på en gång. Håller tummarna för er! Usch, denna ständiga oro...

Beklagar att ni gått igenom samma. Får inte ni nipt heller automatiskt?

Vi väljer att göra kub och ber om nipt då. Så rädd jag får mf så har vi betalar 7000kr som det kostar här.
  • 3hjärtan
    Idis123 skrev 2017-12-20 15:02:49 följande:

Tack! Och detsamma får jag säga.

Nej det får vi inte, bara om siffran är 1/200 eller sämre. Jag förstår er, så tänkte vi också men samtidigt orkar jag inte med väntan. Jag har redan börjat noja över att jag mår bättre nu än förra veckan. Är i v 9+3 och allt såg jättefint ut på VUL i v 8+1 men man vet ju inte trots det.

Varför kan man inte bara slappna av??? Händer nåt så händer det ju. Och då får man ta det då.

Ska göra nytt vul på fredag 8+2. Undra om jag kan hålla mig till kub sen.
Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018