Inlägg från: Letgoddecide |Visa alla inlägg
  • Letgoddecide

40+ med BF sommaren 2018

Fröken Sol skrev 2017-12-27 12:28:30 följande:

Precis. Skör, det är så jag känner mig också. Inte riktigt i kontakt med mig själv. Lättstött, gråtig, ängslig, ambivalent, låg på energi, mörkare i sinnet och många gånger kan jag inte svara på vad det är som inte stämmer. Jag är liksom obekväm i mig själv. Försöker också träna. Kör spinning ibland, men väldigt mycket lugnare än förr. Gillar att spela squash och har gjort det lite mer sporadiskt sedan jag blev gravid. Det är roligt, men lite ryckigt och jobbigare för hjärtat att palla rusherna. I slutet av januari tänkte jag börja på gravidyoga. Tror att det gör gott för både kroppen och det som snurrar i huvudet. Vad har du hittat för träningsformer som hjäper dig?

Gillar att springa och gör det fortfarande ( på långvarig) men ska väl sluta med det snart. Jag har träningskort på gym, funderar på att boka in en gång med pt, om det inte är för dyrt. Så jag får något specialprogram jag kan köra. Vill verkligen försöka förebygga skador så gott det går denna gång. Simma är ju bra också, om man orkar se sig själv i baddräkt . Tänkte jag kunde smita iväg tidigt på morgonen eftersom jag ändå har svårt att sova..Gravidyoga låter ju superbra
  • Letgoddecide
    3hjärtan skrev 2017-12-27 21:10:44 följande:

Hur mår ni?

En bra dag kräks jag 2 ggr och en dålig 4-5 ggr. Illamående finns där hela tiden som gör mig orkeslös och jobbigt att hitta på saker.

Lägger mig gärna vid 19. Ikväll försöker jag bara uppe längre men stupar väl i säng snart.

Komstant törstig och torr i munnen men har så svårt att få i mig vätska.

Förstoppad också.

Bara man visste det går vägen så kan jag stå ut.

Usch vad hemskt, tror du att det kan lätta sedan längre fram, eller?

Mår ju prima jämfört med dig. Kroppen smågnäller på alla möjliga sätt, magen ger upp efter lunch varje dag oavsett vad jag äter. Stressad över att inte orka så mycket. Ser fram emot när jag ska berätta för närmaste omgivningen, så jag kan beklaga mig och få sympatier och kanske lite praktisk hjälp också från dem.
  • Letgoddecide
    nypan78 skrev 2017-12-28 08:57:37 följande:

Hej

Jag fyller 40 nästa år så kan väl känna mig tillhörig i gruppen. Just plussat dvs v 6 idag. Har tre barn sedan tidigare, alla har kommit till via ivf och/eller hormonstimulering så detta känns mkt overklig - om det nu är sant. Blev spontant gravid en gång sommaren 2013 men det slutade i tidig missfall vilket konstaterades på första ul i vecka 8. Svårt att tro att det ka ske kan gå helt utan hjälp...så oro finns. Hur ska jag klara väntan tills första ul den 12:e feb??

Grattis, vad kul! Nu väntar några långa veckor med oro och hopp då..Jag har bara en vecka kvar nu till v 12 och resultat på fosterdiagnostik men otroligt så långsamt dagarna går.
  • Letgoddecide

Grattis fröken sol och InaLo till era fina ul

Något annat, värktabletter eller inte ? Har just nu sprängande huvudvärk..

• Letgoddecide

Imorgon ska vårt resultat på Nipt-testet komma. Det sved ju att betala och tvekade in i det längsta men nu känns det bra att få ett tydligt resultat, så man slipper fundera mer på den saken iallafall. Mailar det så är resultatet bra, ringer de så är det dåligt. Försöker att tänka på att det mest sannolika är ju, trots åldern, ett bra resultat.

• Letgoddecide

Sådär, då har det gått 12 veckor och nipt var bra! :) :) Konstigt nog är det som att jag fortfarande, av någon anledning ändå inte riktigt kan tro att det här ska gå vägen. Började direkt fundera på allt annat som kan gå snett då jag fått resultatet. Fattar inte själv varför jag tänker så. Men ska försöka skärpa mig och utgå från att det här blir bara bra. Vill någon starta en fb-grupp för oss "äldre" men som inte kommer upp i fyra barn så hänger jag på där.

• Letgoddecide
    Milou3 skrev 2018-01-03 23:05:05 följande:

Vad skönt att du fick bra resultat på nipt!

Hur mår du nu i V.12? Svårt att dölja magen eller har ni kanske redan berättat för folk?

Jo tack, mår helt ok nu. Sover inget vidare dock ( måste upp och kissa och kan sen inte somna igen) så är ju trött på dagarna..Har inte berättat för omgivningen men är väl dags att göra det nu. Magen syns inget än så skulle nog kunna vänta ett par veckor till egentligen
  • Letgoddecide
    3hjärtan skrev 2018-01-03 23:03:20 följande:

Jag kan starta en hemlig grupp på fb. Dom som vill vara med kan skicka ett meddelande till mig med namn och beskriva sin fb bild. Så lägger jag till som vän och sen till gruppen. Sen kan man ta bort som vän igen när man är tillagd i gruppen. Eller kan man göra på annat sätt?

Toppen, jag skickar meddelande sen, vill bara avslöja tillståndet för de närmaste först. Vet inte hur det funkar att lägga till just i hemliga grupper.
  • Letgoddecide

Här är en till som blöder. I vecka 13 när man just hade lugnat ner sig. Ska till gyn på måndag..Mina stackars nerver

• Letgoddecide
    nypan78 skrev 2018-01-11 14:00:46 följande:

Tyvärr måste jag hoppa av denna tråden. Skulle ha varit i 6+6 idag och fick en lätt blödning igår och hade en dålig känsla hela veckan, idag bekräftades mina misstankar. Det fanns inget å se - men grav testet är ff positivt. Bara vänta å se. Förmodligen måste vi göra ivf om vi vill ha ett barn .Vet inte om jag orkar detta igen...

Nej vad tråkigt tufft att behöva börja om med allt, beklagar
  • Letgoddecide
    Kanskeigen skrev 2018-01-10 19:35:28 följande:

Hej alla!

Hur går det för er?

Här sniglar tiden sig fram. Ska på tidigt ul på fredag och allt är en väntan på det. Har väldigt mkt oro för om allt är ok därinne. Tröttheten är enorm varje kväll, illamåendet kommer och går men inte farligt alls. Idag går jag in i vecka 11.

Hur gick det?
  • Letgoddecide
    PS76 skrev 2018-01-15 18:55:22 följande:

Hej, hänger gärna på er här. Jag är 41 och väntar första barnet efter många års försök. På sista IVF-försöket gick det äntligen vägen...

Min sambo har passerat 50-strecket o har 2 vuxna barn. Vi har kommit halvvägs i graviditeten och jag är tacksam att jag än så länge mår så bra.

Kan vara skönt att känna att vi är fler som passerat 40 ????

Kul jag fick första barnet vid 41 ( när man nästan gett upp). Nu är nästa påväg. Kom gärna med i hemliga Facebook-gruppern
  • Letgoddecide
    PS76 skrev 2018-01-16 21:36:03 följande:

Vad heter fb-gruppen?

Det är hemligt Man får göra så att man skickar ett meddelande till 3hjärtan (se lite längre tillbaka i diskussionen) här på familjeliv med vad man heter och fbprofil, så kommer man med den vägen..
  • Letgoddecide
    Rindi skrev 2018-01-17 13:46:25 följande:

Igår gjorde jag UL och såg en sprattelgubbe med tickande hjärta och som inte bara var i rätt storlek för sin vecka utan till och med lite längre. Väldigt skönt då jag oroat mig för MA pga minskade symptom. Idag lämnar jag blod för NIPT. Vecka 11+0 igår enligt beräknat, v 11+5 enligt mätvärde på fostrets storlek.

Skönt, grattis
  • Letgoddecide
    InaLo skrev 2018-01-17 12:51:43 följande:

Gjorde kub í dag och fick 1:20000 Så det är man nöjd med. Det tog 40minuter att få fram bilder som gick att mäta så det var mysigt se bebisen så länge. Alltin såg fint ut och nackspalten var 1.5mm. Nytt bf 26//7

Härligt
  • Letgoddecide
    Satelliten skrev 2018-01-25 09:37:06 följande:

Hallå alla!

Jag plussade precis! : D

Hoppas det är ok att jag hänger på här, fast för mig blir det BF september. Så spännande och lite nervöst!

Jag har precis fyllt 41 och har en liten sen innan, född i oktober -16. Funderat jättemycket vad som blir bäst för vår lilla, och kom fram till att det är väldigt roligt och viktigt med syskon. Särskilt eftersom nästan alla vi umgås med har äldre barn. Så hoppas att det blir bra för vår lilla även om han får mindre tid av oss.

Och jag håller tummarna för att jag kommer må bättre denna gång, förra grav var jag så sjukt trött och spydde ända till v 20 (eller ännu längre, minns inte).

Har varit dålig på att träna sedan 1:an kom också, vet inte om det är någon idé att börja nu...

Hej Vad kul och vilken tur ni har att plussa igen vid 41! Jag har en liknande situation, ett barn från -16 och ett till påväg nu, är 42 Jag kämpar på med träningen tror man tjänar på det
  • Letgoddecide
    Satelliten skrev 2018-01-25 11:18:11 följande:

Tack!! Och grattis själv, vad underbart!! Hur långt blir det mellan dina?

Vad duktig du är som kämpar på, inspirerande. Vad tränar du?

Det blir väl knappt ett år och nio månader mellan dem. Hur långt mellan era? Liksom för er så har de flesta av våra vänner barn som är äldre, vissa nästan vuxna så vi är också glada för ett syskon. Jo, jag tränar bara på gym nu och simmar, det är vad som fungerar nu under graviditeten. Känns viktigt för jag är lite nervös hur jag ska orka med två små barn (sömnen osv..), man är ju inte 20 längre som sagt Satsar på att äta bra och motionera så har man kanske bättre förutsättningar iallafall.
  • Letgoddecide
    Satelliten skrev 2018-01-25 18:57:48 följande:

Det blir 23 månader (1 år 11 mån). Jag är också nervös framförallt sömnen. Vår lilla sover ju inte själv, och vaknar ett antal gånger per natt. Men också hur man ska räcka till så båda får den kärlek, tålamod och uppmärksamhet de behöver.

Samma med vårat barn, vaknar ett par gånger per natt. Funderar på om jag ens ska försöka helamma med nästa eller om vi ska ha ersättning på nätterna från början. Ska ni ha det äldre barnet på förskola eller båda två hemma?
Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018