• beso

40+ med BF sommaren 2018

mammielin skrev 2017-12-30 15:03:32 följande:

Hej! Jag fick dåliga siffror på kub, och ska göra fostervattensprov på tis. Någon som gjort det? Hur gick det? Jag har drömt i flera veckor att jag börjar läcka fostervatten och att det inte upphör ????

Jag gjorde det när jag väntade min 15åring. Pappan hade kromosomtranslokation så det var därför. Va jättejätterädd för provet. Det gick dock bra o kändes mindre än jag trodde. Såg bebis på monitorn. Efteråt läckte jag lite nerifrån som kom i toan. Blev rädd men det försvann nästan direkt. Iaf på en dag. Det svåra var sen att vänta på svaret. Jag ringde o ringde. Egentligen får dom inte ge svar över telefon. Men dom gjorde det till mig. Det värsta med det hela var det psykiska. En riktig mardröm. Hoppas du kan hantera det bättre än jag gjorde o har bra stöd omkring dig. Stort lycka till! Kram
  • beso
    Milou3 skrev 2018-01-03 16:15:54 följande:

Ingefära hjälper inte fast jag kanske måste gnaga på den rå? Lergigan hoppas jag få utskrivet i morgon!

Grejen är den att när jag googlat gravidillamående så läser jag många med extremt illamående som även fått just prednisolon att äta, vilket de upplevt hjälpt bäst! Och jag äter ju redan det.

Får prata med läkaren i morgon och se vad han säger. Det här är sjukt jobbigt iaf, även om jag är tacksam varje sekund över graviditeten.

Prednisolon? Det ska jag googla! Synd att d inte hjälper för dig. Vi tar du det? Jag har hört om zofran för dom som mår jätteroligt men kan påverka bebis negativt! :(
  • beso
    Milou3 skrev 2018-01-04 09:32:12 följande:

Prednisolon är ett kortison mot astma och allergi och andra autoimmuna sjukdomar, så egentligen inte till för gravidillamående.

Jag ska trappa ner prednisolon nu ändå.

Fick Lergigan utskrivet i dag av läkaren. Hoppas det hjälper! Vul såg bra ut :) hjärtat pickade och bebis sprattlade lite.

Nästa gång blir det kub-test. Vilken vecka görs det?

Åååh sprattlar! :D Va lycklig du måste va! :D

Vilken v e du i? Hoppas le hjälper! Finns även lerigan forte. Innehåller koffein tror jag som ger högre effekt om jag minns rätt? Har hört om många som blir av med sina sjukdomar just under graviditet!
  • beso

Mitt förbannade illamående kommer mer o mer! Varför gör naturen så mot oss? :(

• beso
    Milou3 skrev 2018-01-04 12:56:43 följande:

Han mätte fostret till 27mm och enligt min app är jag i V.9+0 i morgon men han trodde att jag kunde vara några dagar till. Får se sen vid kub om allt går bra fram tills dess!

Jag vill inte inta koffein så bad om vanlig Lergigan.

Vilken vecka är du i?

Nä kom på att dom ju säger koffein kan orsaka mf ju så konstigt ge forte då ju...? När gör dom kub? E d v 12? Kollar dom nackspalten för trisomi då? Något mer dom kollar? Håller tummarna! :)
  • beso
    Milou3 skrev 2018-01-04 14:18:33 följande:

Även om jag har två barn redan så minns jag inte ;)

Tror de gör kub v.12.

Ja illamående är sjukt jobbigt. Känns som jag varit megabakis i över 3 veckor nu! Men ändå tacksam. Hade säkert varit mer orolig för mf om jag inte mått illa alls.

Ja d e sant. För två dagar sedan försvann illamåendet nästan helt o jag blev säker på missfall.. Nu e d tillbaka o jag tycker synd om mig själv igen! ;D Ja precis d känns verkligen som en kraftig baksmälla haha!
  • beso
    DragonWoman skrev 2018-01-05 10:07:42 följande:

På tal om illamående. Med de andra så har jag haft hanterbart illamående som dessutom kommit senare. Nu mår jag illa typ dygnet runt. Varit lite lätt men för 4-5 dagar sen slog det över till detta är inte människa och 3 barn är fortfarande lediga... Ska bli intressant att se hur jag ska klara av att få iväg dom nästa vecka utan att spy på kuppen..

Blir mitt femte barn.. +en liten ängel.

Jag oroar mig oxå hur jag ska klara av att få barnen till skola o dagis! :( Detta blir mitt 4e barn om det överlever. Plussade 27e. Vet inte hur gammal bebben e men den 3e såg dom bara hinnsäck på 9 m.m fast d va med vanligt ul. Dom daterade till ca 5+någonting. Ska göra om ul den 15e. Hur säker är datering av hinnsäck?
  • beso
    DragonWoman skrev 2018-01-05 18:03:57 följande:

Börjat blöda så det kommer gå åt helvete här

Nej men tänk inte att d måste va så! Man kan blöda ändå! Jag fick störtblödning i v 10 o åkte in akut. Ut kom en klump på 10cm..ändå levde bebisen o mådde bra! Han e 4a idag! Kommer d mkt blod? Har du ont? Vilken v är du i?
  • beso
    DragonWoman skrev 2018-01-15 15:08:49 följande:

Litar inte alls på det, sist dog han i v 13+2 så lär tyvärr vara orolig väldigt länge denna gången. Avvaktar med att säga något till syskon här tills vi iaf passerar v 15. Kommer nog inte kunna dölja det då iaf

Lider med dig i din oro! :( Har själv många tidigare mf i bagaget. Nu lutar det åt ofostrig/ma för mig..! :(

Har försökt nå min gyn för boka tid f vul men kommer inte fram på telefonen..
  • beso
    Milou3 skrev 2018-01-16 19:58:11 följande:

Fått Lergigan utskrivet pga överjävligt illamående. Men jag vågar inte ta de!! :( som biverkning ( visserligen mindre vanlig biverkning) står hjärtstillestånd!! Blir ju skitnojig här.

Och när man googlar Lergigan så läser man om många som blivit helt däckade av medicinen.

Vågar jag ta en tablett? Mår så urkigt dygnet runt så står knappt ut :( eller ska man ta postafen ist?

Har tagit lergigan. Enda biverkningen e lite trötthet om jag tagit två samtidigt. Annars myrkrypningar i benen. Ofarligt men obehagligt. Tyvärr hjälpte dom inte mig. Har aldrig pratat med någon annan biverkning än dom jag nämnde ovan.
Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018